Så var serieindelningen klar. I min konferens är det 5 (!) nykomlingar då ingat och Pyrotekniska ersätter Asgaards Gudar som åkte ur Pro A och Quilombo som slutade tvåa i konferensen föregående säsong och nu båda rensats ner till fyran efter botrensningen. Precis som mina tidigare säsonger hamnar jag i samma konferens som Pyrotekniska. Får man gissa att de blir mina rivaler igen?
I den absolut mest aktiva serien II.4 är de nya lagen Fattys, Melbius BK, KFUM Skellefteå (tillbaks!), luxem killers och malmö warriors. Här är Fattys den tveklöst starkaste nykomlingen.
I II.2 hamnar istället Lyse Basket, Mean Team (ersätter Nuggets), Tuna Tigers (nedflyttade), jajausde, Mr Quuks och Shanklin BK. Riktigt starka nykomlingar då både Lyse Basket, Mr Quuks och Shanklin var obesegrade föregående säsong och Tuna Tigers var ett av de två lag som åkte ur Pro A efter kval och med så starkt lag borde ha bra chans ta sig tillbaks direkt.
I II.1 är Krutlaxarna, Starbucks BBC, Coco Loco Pineapples och SUPERPIGS nykomlingar och Zalagos ett väldigt starkt lag från Pro A som onedkligen blir svårstoppade. Inget av nykomlingarna övertygade i sina serier föregående säsong även om Starbucks klarade sig med endast en förlust men då var inget av lagen som slutade serien med säsongen innan ...
Ska bli en spännande säsong.