Har själv spelat liknande spel i andra sporter och BuzzerBeater slår dem alla!
Jag är visserligen ganska intresserad av basket så för mig är förmågorna och deras användbarhet ganska naturlig.
Och i och med att alla förmågorna behövs mer eller mindre beroende på vilken position och taktik du använder så är som du säger, potentialen mycket högre än i andra spel.
Det går att träna upp ex. centrar med bara försvar och returtagning samt kanske skott blockning för taktiken Run and gun, en passningsskicklig center för Princeton eller ett scoringmoster för low post eller look inside.
Det kan i början verka lite komplicerat, men hoppas du kommer över det snabbt, för spelet är väldigt roligt. Snart kommer draften, vilket är ett trevligt inslag i spelet. Där får man möjlighet att hitta kommande stjärnor utan att behöva köpa dyrt på transfern.
Sen om du har ytterligare frågor, hur korta, hur långa spelar ingen roll, så ställ dem i forumet. Ingen fråga är för dum att ställas. Får du ett dumt svar, då reflekterar det bara avsändaren. Ta en osportslig foul och sparka honom/henne i ändalykten i så fall =)
En av de främsta anledningarna till BB:s storhet tycker jag är tempot. 3 matcher i veckan, relativt snabba säsonger (15 veckor) och vi själva kan reglera hur snabbt och hur många vi vill träna i de olika förmågorna. Variationen gör att knappt något lag har samma strategi som något annat!
Nivåerna på förmågorna har dels ett färgsystem som kan guida dig (klicka på ett värde så får du se) men också som några andra tidigare nämnt, så får du se det numeriska värdet om du för muspekaren över nivån och tittar nere i statusraden i din webbläsare. Skalan är från 1 till 20.
BB ÄR skoj!