I mitt lag har jag bara gamlingar så jag behöver en strategi och köpa juniorer. Men vad tränar alla andra? Är det något speciellt man måste tänka på? Är det värt att träna hela laget eller bara en del? Är det som i HT att majoriteten tränar en viss typ?
Hilfe! :-)
du bestämmer dig för att träna:
1. guards (SG, PG)
2. forwards (SF, PF)
3. korgspelare (C, PF)
4. lagträning...(jag tränade konition i några veckor för att alla skulle ha över medicore, de orkar mer då) , (kan också vara bra att träna lite FT, free throw)
fast man kan träna det mesta på hela laget också...men det blir en väldigt seg effekt då...inte jättebra.
utifrån vad du vill träna 1, 2, 3 (det är väl de man tränar i regel...men alla har tränat lite konition.) så tränar man kanske 2-3 olika träningar...
jag tränar 1, guards, PG, SG....det har blivit pressure (outside defense) och jumpshot än så länge...
varje träningsstil tränar 2-4 (5) skills i taget...det finns en [message= 381.1] tråd som visar vad varje grej tränar...
se till att de som ska tränas är bra på typ alla de egenskaperna de ska tränas på....iaf inept eller bättre...gärna några average elelr resp.
jag tränar 18-19 åringar och en 22 åring...ska nog sälja honom...han börjar bli grym, fast lite gammal... om du tränar nr.3 så ska de gärna vara långa, 1 korta, 2 mittimellan