BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Slutspel division II

Slutspel division II

Set priority
Show messages by
From: Jokehim
This Post:
00
146555.1
Date: 6/13/2010 5:02:32 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Varit riktigt tuffa division II serier denna säsongen. Märks att konkurrensen ökar för varje säsong.

II.1: Seppu och Kaminen fightades till sista ronden för fjärdeplatsen i sin konferens. Slutspelet är verkligen upplagt för Starbucks. Kan 413ers utmana Windmills för konferensfinal? Svårt tro att något av dessa lag kan vinna finalen däremot. I andra konferensen kanske det är NHL som ska räknas som favorit men känns som att Windmills är värsta hotet mot Starbucks.

Tips: Starbucks slår NHL med 2-0 i matcher och går till SBBL. Cooper som är bot åker självklart ut och sen bör väl Artuna vara knapp favorit mot Abacus trots att man inte har hemmaplansfördel.

II.2: Isle Of Wight vann seriefinalen mot Stuvsta och ordnade hemmaplansfördel hela vägen. Detta trots att Stuvsta satsa mer. Lutar verkligen åt att IOW tar sig till Playoff final därför. Konferensfinalen bör de mötas igen först dock. I andra konferensen har Shanklin tagit ett jättekliv och måste ses som stor favorit till konferensfinal. I en final får IOW mitt tips pga hemmafördel. Mycket överraskande att Lyse åker ner efter en katastrofsäsong. Får se om han tar sig tillbaks starkare än någonsin.

Tips: IOW slår Shanklin med 2-1. Mean Team och Sharks vinner enkelt med 2-0 och håller sig kvar.

II.3: En av de två riktigt tuffa serierna. Här sticker jag ut och tippar mig själv efter senaste förvärvet men blir verkligen inte enkelt. Vore överraskande om inte jag möter Silverseekers i konferensfinal. I andra konferensen är det mycket tuffare. Pistonpanters är stor favorit men kan få problem mot framför allt Partisan i konferenssemin men även Vattjom eller Loyk gär det besvärligt i ev. konferensfinal. Var stentufft i Great 8 om slutspelsplatserna där Hammarby med på papperet svagare lag åkte dit i sista omgången och starka Gladan Björx inte ens var nära slutspel.

Tips: Jokehim-Pistonpanters 2-1. Gladan 2-0 och Luxem 2-1 håller sig kvar.

II.4: På papperet starkaste serien, framför allt efter Fatty köpte monstercenter. Spångakillarna har tagit ett rejält steg framåt och vinner grundserien före andra konferensvinnaren KFUM. Stor favorit till uppflyttning måste däremot Fattys räknas som då han utöver sin jättecenter också har stark outside med U21 spelare. Främsta utmanare är antagligen Spångakillarna som däremot kan få problem redan i konferenssemi i en mycket stark konferens. I Big 8 däremot är vägen öppen för Fattys-KFUM Skellefteå och där är chanserna små för KFUM. Spångakillarna slår nog Ardbeg i konferensfinal i Great 8 trots den hårda konkurrens. Även i denna oerhört starka konferensen avgjordes det i sista ronden om slutspelsplatserna och Ratu var oerhört nära slutspel i sin andra säsong i serien. Intressant se om de fortsätter utveckla sig. Även Falken som sluta 6:a och nedflyttade Tuna som sluta sjua är riktigt starka lag som rentav skulle kunnat hota om Uppflyttning i både II.1 och II.2. Ut ur serien åker samtliga 4 nykomlingar. Även Great 8 är stark i bredden. Rankar man konferenserna i division II ligger Big 8 etta och Great 8 trea. För övrigt plockas andra och fjärdeplatsen antagligen av konferenserna i II.3.

Tips: Fattys-Spångakillarna 2-0. Falken och Tuna 2-0 via stora segrar. Enda som talar emot det är att man vill ha mer träning och inkomster

This Post:
00
146555.2 in reply to 146555.1
Date: 6/13/2010 5:06:01 AM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
grym sammanfattning, tack för den

Och II.1 kommer säkerligen sluta med att SBBL får besök av coffemug!

För önska dig all lycka till själv i PO

From: Mannen

This Post:
00
146555.3 in reply to 146555.1
Date: 6/13/2010 6:34:31 AM
Overall Posts Rated:
7575
Hur rankar du serierna?

Jag skulle nog sätta:
1. II.4 Great 8 /II.3 Great 8
3. II.4 Big 8/II.3 Big 8

Svårt att jämföra, kanske tycker jag iof att II.3 Great 8 är starkast av alla. Trodde vår var tuffast men efter att ha kollat lite ser det ut som er Great är värst. Ser ut som du kan få det riktigt svettigt i en final.

I övrigt kan jag säga jag är jäkligt nervös inför slutspelet, riktigt nöjd med laget som det ser ut nu och hade alla slutspelsmatcher varit i bäst av 3 hade jag känt mig säker på en final, nu känns det verkligen som det kan ta slut redan på tisdag. Skulle jag trots allt lyckas ta mig till en final så tror jag att jag skulle kunna pressa Fattys till 3 matcher iaf, men de är ju som du säger solklara favoriter till uppflyttning. De har fin balans i laget med riktigt bra spelare på alla positioner, monstret är bara det där lilla extra.

/Mannen
From: Jokehim

This Post:
00
146555.4 in reply to 146555.3
Date: 6/13/2010 8:08:44 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Rankar II.2 Big 8 som femma. Finns ju två riktigt vassa lag där och sen Big 8 i II.1 där trots allt Windmills, 49ers och Pipa är rätt starka.

This Post:
00
146555.5 in reply to 146555.4
Date: 6/13/2010 2:53:21 PM
Overall Posts Rated:
55
Finns ju två riktigt vassa lag där och sen Big 8 i II.1 där trots allt Windmills, 49ers och Pipa är rätt starka.

Glöm inte mig :O (a)

lutar åt att det blir SBBL snart :D:D fast vågar inte ta ut något i förväg haha spännande ;)

This Post:
00
146555.7 in reply to 146555.5
Date: 6/13/2010 4:54:54 PM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Tycker att både Artuna och Samlaget med är riktigt bra lag som kan prestera riktigt bra om de vill. Så egentligen 6 lag som kunde slåss om PO platserna (med dig o windmills lite före oss andra)

This Post:
00
146555.8 in reply to 146555.7
Date: 6/14/2010 11:39:08 AM
Overall Posts Rated:
7373
Grejen är väl att varken du, Artuna, samlaget, eller ens 413ers skulle vara "i närheten" av slutspel i Div II.3
Kanske om ni hamnade i Big, men för tillfället är ni rätt mycket svagare lag. Sen kommer ju coachning in också. Där skulle ni kanske kunna lura till er några segrar mot mig ;) Sen kommer ju den långsiktiga satsningen in i bilden där det kanske inte är överfullt med unga talngfulla spelare i vår serie.

Starbucks skulle dock vara en av uppflyttningskandidaterna även i vår serie.

This Post:
00
146555.9 in reply to 146555.8
Date: 6/14/2010 12:07:35 PM
Overall Posts Rated:
3434
Starbucks skulle dock vara en av uppflyttningskandidaterna även i vår serie.

Men chanslösa i II.4!?

II.4 for lyfe, y0!

From: Lövet

This Post:
00
146555.10 in reply to 146555.1
Date: 6/15/2010 4:47:30 AM
Overall Posts Rated:
5050
Riktigt kul läsning och en fin sammanfattning

Ja min säsong har gått klart över förväntan speciellt när jag inte förlorade en enda match mot B8, sålde min bästa SG nu så blir svagare nu till slutspelet men vi ska nog kunna hänga med rätt bra ändå Men skulle vi gå till final så lär vi få möta IoW och då lär vi förlora.

Jag tippar på att vi förlorar 2-1 jag med om jag går till final.

From: dreni

This Post:
00
146555.11 in reply to 146555.1
Date: 6/16/2010 9:38:52 AM
Overall Posts Rated:
00
(22705226)
varför förlorade jag, otur eller?