BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > Stadion

Stadion

Set priority
Show messages by
From: JoskeVm
This Post:
00
151886.1
Date: 7/16/2010 6:11:42 PM
Overall Posts Rated:
11
Hallo,

ik heb een vraagje over de stadions op BB: Hoe ziet een rendabel stadion eruit (welke prijs, hoeveel plaatsen per soort?)
Ik heb hierover voorlopig nog nooit echt een topic over gevonden, dus ik weet niet of mijn eigen stadion wel groot genoeg is en of ik wel voldoende vraag voor mijn plaatsen.. Zijn hiervoor richtlijnen ofzo ?

Waarschijnlijk hangt dit wel af van divisie tot divisie, dus om een idee te geven: ik sta 2e in Div.III

Ken

This Post:
00
151886.2 in reply to 151886.1
Date: 7/17/2010 6:11:27 AM
Overall Posts Rated:
00
Hey,

Een rendabel stadion is inderdaad niet zo simpel. Ik kan alleen vertellen uit eigen ervaring en logisch redeneren. Als u stadion continu uitverkocht is dan hebt ge ofwel teweinig plaats ofwel kunt ge denken dat u prijs te laag is. Ge kunt dus u prijs verhogen of meer plaatsen maken. Nu, sinds kort vinden supporters het niet zo tof om in gigantische stadions te zitten dus er zit een limiet op beide mogelijkheden. Dit alles kunt ge per sector eigenlijk aanpassen. Ge kunt bijvoorbeeld vip boxen bijzetten als ze continu uitverkocht zijn of de prijs verhogen.

Persoonlijk denk ik dat ge best een beetje van alles doet, de prijs een beetje verhogen en als het dan vol zit nog een beetje ofwel u stadion uitbereiden. Ge moet ook rekening houden met hoe content u supporters zijn. Als die continu echt heel content zijn dan is het mss beter om prijsverhoging te kiezen. Maar als ze de ene week supercontent zijn en de volgende week megaontevreden dan is het mss beter om een iets groter stadion te hebben en de prijs iets lager te zetten om die fluctuaties in supportermood optimaal te benutten. Ik doe het allemaal een beetje op het gevoel en trek het me niet teveel aan.

In u geval zou ik de prijs een beetje optrekken omdat ge het stadion veel uitverkoopt en als ge daar geld voor hebt u stadion een beetje uitbereiden. Omdat ge toch kans maakt om naar 2e te gaan en veel wint en dus meer en meer bezoekers zult hebben! Al wacht ik toch nog de hoogaangeschreven mening van LoD af :P

Ik hoop alleszins dat ge daar iets aan hebt gehad ;)

Groeten,

Kwyjibo

Last edited by Kwyjibo88 at 7/17/2010 6:15:28 AM

This Post:
00
151886.3 in reply to 151886.2
Date: 7/17/2010 7:01:26 AM
Overall Posts Rated:
9696
wat Kwy hierboven schrijft klopt in grote lijnen. Er is echter een kortere versie mogeljik die ineens ook vrij duidelijk zou moeten zijn:

ge hebt veel open plaatsen: prijs verlagen

ge hebt een stadion dat voor 70% tot 80% gevuld is: goe bezig, aanpassen niet echt nodig, ge kunt eventueel uw prijs iets verlagen om het voller te krijgen, maar over het algemeen zit ge hier vrij goed.

uw stadion loopt geregeld vol: als ge geld kunt missen uitbreiden !! Als ge GEEN geld kunt missen, prijs verhogen. Prijsverhoging ENKEL doorvoeren als ge uw stadion niet kunt uitbreiden door geldgebrek (of wanneer uw stadion zijn max capaciteit bereikt heeft van ong. 22000 plaatsen). Uitbreiden liefst met stukjes die geschat 6 dagen duren, die kosten niet zoveel ineens, en ge hebt er het snelst meer toeschouwers door, op termijn komt ge zo ook aan een groot stadion (kijk maar naar mij. ;) )

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.