Zeg, laat je huidige teams nou eens staan en meld je eens opnieuw aan, en speel nou eens als een huidige newbie! Dan weet ik zeker dat je dan anders praat. Dan vind je wel alles ineens duur en je huidige spelers crappy en het een eeuwigheid duren voordat je hogerop komt, niet dan?
Ook hier ben ik het niet mee eens.
Op het moment dat ik mijn team kreeg waren spelers met veel respectables geweldig, en spelers met strong nog beter, die gingen makkelijk voor enkele miljoenen weg.
Aangezien onderhand spelers verder en verder getraind zijn, zijn die spelers met alleen respectable niet meer zo interessant, waardoor je die nu goedkoper kan inkopen. Voor de prijs waar je vorig seizoen strong's kocht, koop je nu proficient's etc. Zo blijft dat wel even doorgaan totdat vele spelers hun top bereikt hebben.
Zolang de spelers doorgetraind worden wordt het topniveau hoger waardoor de spelers die eerder top waren, goedkoper verkocht en ingekocht kunnen worden. Dus waar je een seizoen geleden blij was met het kopen van een respectable center voor 700k, kan je die nu krijgen voor 300k en een strong kopen voor 700k (voorbeeld).