BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > Taining?

Taining?

Set priority
Show messages by
From: Belofte
This Post:
00
176673.1
Date: 3/5/2011 3:54:17 AM
Overall Posts Rated:
00
Beste spelers die dit lezen ,

Ik vraag mij iets af. Wie & wat & hoelang zou ik het eerste moeten trainen?
Bv: Center - Rebounden - zoveel weken ... ?
of Bv: Point guard - jump shot - ... weken?

Dus wie & wat eerst ?

Mvg!

This Post:
00
176673.2 in reply to 176673.1
Date: 3/5/2011 6:33:39 AM
Overall Posts Rated:
9696
hangt volledig van je ploeg af, en van wat jij van plan bent.

in tegenstelling tot andere manager games zoals bvb hattrick, leiden in BB vele wegen naar Rome.
Daar waar je in Hattrick de juiste keuze moet maken en je dan zowizo het beste vordert, is dit hier niet het geval. Dit spel is VEEL gevarieerder zeg maar.

Er is wel 1 heel belangrijk feit: je wedstrijden winnen is hier veel belangrijker dan training. Investeer dus aanvankelijk niet te veel in training, maar wel in spelers die de wedstrijden voor je kunnen winnen. Breid je stadion tijdig uit, maar telkens met kleine stukjes, zet je ticketprijzen niet te hoog. e kan beter uitbreiden en je prijzen lager houden, dan je prijzen te laten stijgen omdat je altijd uitverkoopt.
Pas als je je ploeg en je stadion deftig op dreef hebt, kan je echt in training gaan investeren. En daar is dan weer geen absolute beste manier, afhankelijk van je ploeg en spelers zijn verschillende opties goed.
Velen kwamen van hattrick en zweerden bij 1 positietraining van 2 spelers, met een 3de spelers die de overige minuten opraapt, anderen prefereren 2 positietraining omdat ze dan meer spelers kunnen trainen, persoonlijk heb ik bijna de ganse tijd mijn hele team zo goed mogelijk getraind.
Het is wel zo dat hoe minder spelers je wil trainen, en hoe minder posities je traint, hoe makkelijker het op te volgen is. Als je het ganse team omhoog wil krijgen, is het elke week wel goed puzzelen en uitkijken welke trainnig je die week best instelt, er rekening mee houdend dat alle spelers hun deel krijgen. Het voordeel is dat je bijna nooit nieuwe spelers moet kopen omdat ze allemaal stillaan beter worden. Als je slechts enkele of een deel van je spelers traint moet je er regelmatig verkopen, om zo geld te maken om voor de andere posities af en toe betere spelers te kopen om je team te verbeteren.
Het hangt dus allemaal af van wat je zelf het leukste vind. Maar zo lang als je optimaal traint, zijn alle systemen wel rendabel, en ik denk niet dat er eentje is dat ver boven de rest uitsteekt.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
176673.3 in reply to 176673.2
Date: 3/6/2011 5:27:44 AM
Overall Posts Rated:
471471
hmmm, voor hoger niveau ben ik het zeker daar mee eens. maar een paar spelers trainen in IV en III kunnen de zaak heel snel vergemakkelijken. indien je hen verkoopt (ook al is het op korte termijn mogelijk een verlies), kan je dat geld aanwenden om je stadion uit te bouwen ( wat nadien meer opbrengt, dus beter voor lange termijn).

dus trainen in IV en III kan een snelle weg naar de IIe zijn. MAAR van zodra je in de II zit, en naar de BBBL wilt, zal je ongetwijfeld over een goed stadion moeten beschikken en je zal spelers van de TL moeten halen om je niveau op te krikken...

maar in het begin, is het mss meer aangeweze om te trainen.

btw, LoD, ik denk dat er gevraagd werd naar de speed training analysis topic. die kan je hier vinden: (78242.1)

This Post:
00
176673.4 in reply to 176673.3
Date: 3/6/2011 8:56:41 AM
Overall Posts Rated:
9696
je moet altijd trainen, daar ga ik niet over discutieren.

maar je kan spelers ook trainen zonder daarin te investeren. en dat is dus wat je moet doen.
De eerste investeringen dienen te gaan naar goede spelers, geen trainees.

dit is de volgorde van belangrijkheid van investeren:

vaste investeringen: wekelijks 5000 voor scouting (om een minimum aan info te hebben, en de kans dat je die investering terugverdient is reeel, maar ook niet onbelangrijk, als je dit niet doet, geef je je directe concurenten een grote kans om met de draft een voorsprong uit te bouwen t.o.v. jouw ploeg, ). Onderhoud van een level 3 of 4 trainer, en level 2 PR man. Dus aanvankelijk aanschaf, wat niet teveel mag kosten, en daarna op regelmatige basis vervangen als zijn loon te hoog wordt. (je traint hiermee de spelers die je al hebt, en investeert niets in trainees)

Als je daarnaast nog geld overhoud, spenderen in die volgorde:
1: goede spelers, die ervoor zorgen dat je je wedstrijden wint.
2: stadion uitbouwen (bouw telkens stukjes die max 6 bouwdagen geschat worden, nooit meer!)
3: betere PR manager
4: training (Trainees, en eventueel NOG een betere trainer, je kan al een deftige hebben voor weinig geld, als je echter naar niveua 5 wil kost dit een pak geld)
5: extra scouting.
6: betere dokter, indien gewenst

waarom scouting zo laag?
omdat als je dit plan volgt je normaal gezien hoog eindigd in je competitie, en dan draft je bij de laatsten, en de kans is dus groot dat je meer geld in scouting steekt dan je eruit haalt als je scouting hoger plaatst.

de top 3 zorgt voor de meest betrouwbare en vaste bron van inkomsten, en deze moet als stevige basis uitgebouwd worden. Vanaf puntje 4 is er meer speculatie in het spel, en het kan lonend zijn, maar eveneens verlieslatend (puur economisch gezien dan), t.o.v. de situatie die je al hebt als je de vaste investeringen en de eerste 3 puntjes reeds uitvoert.

hoe weet je wanneer je kan investeren?
Zolang je wekelijks geen verlies draait (weken waarin je geen stadioninkomsten hebt niet meegerekend), kan je investeren, als je genoeg geld opzij hebt gezet, nooit onder nul investeren, houd altijd minimum 50k aan reserve op je bank!
Als je wekelijks verlies draait is er iets grondig mis! Dan kan je best een ervaren speler vragen je ploeg eens onder de loep te nemen, want dan moet je dringend ergens gaan veranderen.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
176673.5 in reply to 176673.4
Date: 3/6/2011 12:09:26 PM
Overall Posts Rated:
00
Het belangrijkste dat LoD mij ooit verteld heeft is dat bij het verkopen van spelen je altijd verliest.

Training is veel nuttiger als je het gebruikt om u spelers te verbeteren in plaats van voor het geld. Het is namelijk nooit de moeite om het voor het geld te doen. Tenzij helemaal in het begin want als je een deftige trainee wilt dan moet je veel teveel investeren in zowel aankoopprijs als loon van speler en trainer om er winst uit te halen.

Dat wil niet zeggen dat je nooit spelers moet verkopen want dat is nu eenmaal nodig om een speler te kunnen vervangen om daar je team beter van te maken.

Het belangrijkste is het team dat je opbouwd en dat doe je vooral door training denk ik.

This Post:
00
176673.6 in reply to 176673.5
Date: 3/8/2011 11:27:31 AM
Overall Posts Rated:
9696
toch ene die geluisterd heeft.

en waar zijt ge terecht gekoemn?

in de goot samen met mij waarschijnlijk. hehe. ;þ

This Post:
00
176673.7 in reply to 176673.6
Date: 3/8/2011 6:12:24 PM
Overall Posts Rated:
00
Zo ongeveer ja :-)

Ma ik amuseer mij wel :-P

This Post:
00
176673.8 in reply to 176673.7
Date: 6/5/2011 2:47:37 PM
Overall Posts Rated:
00
Ik heb het gevoel dat de enige manier om echt winst te maken via training goede draftpicks zijn. Omdat je dan geen aankoopprijs hebt.

Dat heb ik met 1 speler gehad, ongeveer 3 seizoenen geleden gedraft, getrained voor het het Belgisch jeugdteam en gisteren verkocht voor bijna 2 miljoen (loopt bij Ventola rond nu)

Het geld daarvoor ga ik gebruiken om mijn team te versterken ipv een trainee te kopen. (Ik heb wel nog een tweede PG rondlopen die ik zelf getrained heb maar die is ondertussen ook al te oud om nog trainee te noemen :p)
Het is dus hopen op een nieuwe goede draft maar dat zie ik niet gebeuren (ik sta te hoog in de reeks).

This Post:
00
176673.9 in reply to 176673.8
Date: 6/17/2011 4:35:48 PM
Overall Posts Rated:
11
Dat ga ik binnenkort ook proberen met mijn draft
Zo maak je volgens mij nog altijd het meeste winst.
Of je moet heel veel geluk hebben in de verkoop( heb ik al gehad)