BuzzerBeater Forums

BB Sverige > National Team Speeches

National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
11
191276.2 in reply to 191276.1
Date: 7/27/2011 4:52:37 PM
Overall Posts Rated:
1616
Så, nu har jag registrerat min kandidatur till jobbet som FK. Se det som en ren protestaktion.

Har spelat BB många säsonger nu, började säsong 4. Inga större sportsliga resultat att uppvisa med mitt älskade Stockholm Sharks.

Var FK innan Mannen, från säsong 9 till 15, där vi faktiskt initialt klättrade på rankingen och presterade bra.
Lämnade över jobbet eftersom motivationen och tiden tröt. Nu kan jag tänka mig att återta tjänsten eftersom det ser ut att saknas lämpliga kandidater.

Jag är säkert inte det bästa alternativet, men om man ser till kandidaterna nu så vill jag påstå att jag är det vettigaste.

This Post:
00
191276.3 in reply to 191276.2
Date: 7/27/2011 4:59:08 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Lagt min röst på Sidi men är redo ompröva mitt beslut om fler seriösa kandidater dyker upp.

From: Rosen
This Post:
00
191276.4 in reply to 191276.1
Date: 7/27/2011 5:39:13 PM
Overall Posts Rated:
7373
Jag är sugen på att köra Landslaget i två år och jag meddelar härmed min kandidatur.

Jag svarar gärna på frågor, men kommer inte "debattera" huruvida jag är mest lämplig eller ej, om det dyker upp en annan lämplig kandidat. Då backar jag gärna undan. Jag brinner hyfsat mycket för det här spelet, men det finns de som jag tycker är lite mer "tända" på det här..

Jag är väl ingen Tommy söderbergh direkt, utan mer en Jonte Karlsson som ibland uttrycker mig lite kantigt. Så kommer det nog fortsätta...

Jag ger oss en extremt liten chans att gå vidare från gruppen, så jag ska inte ens låtsas att det är målet.
Jag kommer vara hård mot de som inte sköter Game Shape. Dålig game shape kommer med största sannolikhet innebära 0 min speltid. Jag kommer informera alla managers med landslagsspelare innan säsongen börjar vad som gäller.

Jag hoppas få till en dialog med coacher som har spelare utanför landslaget men som på sikt kan ta plats. Försöka hjälpa dem med träningen så vi inte har 10 likadana guards. Vi behöver inte 6 guards i truppen med 20 i JS 15 i OD 12 i JR å 12 i passing.

Jag kommer vilja ha hjälp av alla som är intresserade, via BB-mail eller via federationen för de som har supporter. T ex diskutera taktik inför matcher eller förklara hur jag tänkte i efterhand om någon undrar något.

Alla som vill får ta del av landslagsspelarnas egenskaper. (De som är i truppen alltså). Landets bästa framför individen...

Vi har rätt få landslagsspelare i svenska lag ändå, och de som finns får vara nöjda att de har en Landslagsspelare å inte bli ledsna för att andra vet deras skills. Vill man så kan man be om att inte vara med i Landslaget under min ledning i så fall.

Om några vill hjälpa till så skulle jag vilja att vi tillsammans bokmärker "alla" motståndarnas spelare å håller koll om någon dyker upp på transfern så man kan snappa upp deras skills. Mindre intressant i Litauens lag, men kanske desto mer intressant för de lag där det kan tänkas bli väldigt jämna matcher. Lön är ju inte allt...