BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Tutor Hiekkalaatikko

Tutor Hiekkalaatikko

Set priority
Show messages by
This Post:
00
191996.1
Date: 7/27/2011 4:46:20 PM
Zwölf
II.4
Overall Posts Rated:
687687
Second Team:
Zwölf 2
Huomio, tämä ei ole vielä virallinen tutorpuu vaan vasta suunnittelua varten.

Kelasin että uuden puun alkuahan ei voi muuttaa (vai?) ja tässä tuntuisi olevan vielä muutamia kysymyksiä auki. Yleisessä keskustelussa menisi varmaan liian specifiksi... Uudet managerithan näkevät joka puusta ensimmäisenä sen alun (korjatkaa jos menee väärin). Eli, puun alkuun on varmaan saatava koottua edes kourallinen tutoreita, jonka jålkeen uudet tutorit voivat ilmoitautua puuhun tai toiminnan vastaavalle (olen vapaaehtoinen) jollainen oletettavasti tarvitaan kontrolloimaan tutorien määrää ja "asiakkaita". Päivitän sitten välillä, maybe viikottain, listan siihen puuhun. Puita siis tulisi kaksi, bbsuomeen ja apuasuomeen. Jälkimmäiseen varmaan vaan linkki ensimmäiseen ja yhteystietoja.
Nimestä: Ehdotan "BB-tutorit - apua aloittelijoille" tai "Starttiapua Täältä" tai "Hanki ohjaava tutor". Vähän kömpelöiltähän noi itelleki kuulostaa mutta äänestäkää tai ehdottakaa muita.
Siis myös halukkaat tutorit ilmoittautukaa jo nyt tähän tai allekirjoitaneelle BBmailina. Kerään nimet ylös ja avaan sitten ne uudet puut kun on valmiin näköistä.
Mielellään kommentteja, ilmoittautumisia ja muuta neuvottelua tänne puuhun, ite meen nyt nukkuun mutta huomenna tuun taas katteleen.
Rubbercube

This Post:
00
191996.2 in reply to 191996.1
Date: 7/27/2011 4:49:38 PM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Kyllä WallyOop käsittääkseni pystyy muuttaa puun nimen... mutta joo sivuseikka ja ehkä parempi että näin ideoitaessa olisi eri puu kuin se lopullinen sitten on.

Minä ilmoittaudun mukaan tuutoroimaan.

Tuli vaan mieleen pitäisikö toi valinta jättää sille uudelle managerille, kenet haluaa tuutoriksi vai sitten tuutori valitsee tuutoroitavansa?

Edit: Niin siis sillain tarkoitan että olen itse treenannut oikeastaan pelkkiä takataitoja niin voisi enemmän sellaista ohjeistaa ja sitten taas sellainen joka on treenannut isoja jne. Tosin ei mulla niin väliä ole oikeastaan.

Laitetaan nyt tää vielä tähän kun just tuli mieleen, että voisiko kerätä myös niitä mokia/vaikeuksia kanssa joita itse olette kokeneet tän pelin suhteen.

Last edited by zafman at 7/27/2011 4:57:09 PM

Message deleted
Message deleted
This Post:
11
191996.5 in reply to 191996.4
Date: 7/27/2011 6:55:51 PM
Pehmeät Tyttö Norsut
III.7
Overall Posts Rated:
405405
Mikäli löytyy tarvetta otsikon muuttamiselle niin viestiä joko allekirjoittaneelle tai Wallylle niin varmasti muutetaan sopivaksi.


This Post:
00
191996.6 in reply to 191996.4
Date: 7/28/2011 12:45:34 AM
Zwölf
II.4
Overall Posts Rated:
687687
Second Team:
Zwölf 2
Ajattelin juurikin niin että alokkaille lähetettäisiin heti mainosviesti jossa on vapaat tutorit, puun linkki ja ehkä jotain muuta. Voin tehä valmiin viestipohjan jonka postaan muille tutoreille kopioitavaksi. Lisäksi tutoreille oletettavasti jaettaisiin alueet (varmaan divareita tarkemmin koska läheskaikki uudethan tulee 4 tai 3), jolta tutori chekkaa uudet pelaajat ja lähettää heille sen viestin johon on vain päivitettävä ne vapaat tutorit (jotka vielå voivat ottaa lisää), joiden päivitetty lista löytyisi viikottain sieltä tutor puusta.
Tähän kaikkeen tarvitaan kyllä varmaan ainakin viittisen tutoria että se saadaan edes alkuun. Nyt on tiedossa zafman ja mä mut eihän tässä vielä kauaa oo mennykää.
PS en ihan zafman tajunnu tota sun vikaa juttua et kerätään jotain omia mokia…

Rubbercube

This Post:
00
191996.7 in reply to 191996.6
Date: 7/28/2011 1:13:20 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Niin siis sitä että... mitä itse koitte vaikeana tän pelin aloittamisen kanssa. Tämä on kuitenkin muuttunut tässä aikan jos jnnin verran. Mutta pääsääntöisesti varmaan just toi treenaamisen hoksaaminen on se juttu tässä touhussa.

Esimerkiksi:
- että treenaa liian vanhoja eikä tajua siitä olevan hyötyä,
- tekee todella tyhmän(kalliin) pelaajahankinnan joka ei sovi joukkueeseen
- "törsää" liian pätevään henkilökuntaan ja päästää palka karkaamaan käsistä
- pitää liikaa pelaajia joukkueessa eli siellä on turhia palkannostajia

Message deleted
This Post:
11
191996.9 in reply to 191996.8
Date: 7/28/2011 1:53:23 AM
Socks & Balls
III.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
Really Small Socks
Sitten sinne vois kerätä linkkejä ainakin tärkeisiin puihin kuten globalin sääntöpuuhun (144856.1) ja vaikka tänne: (http://buzzerbeater.wgz.cz/) siellä on mielestäni ainakin taktiikoista aika hyvät selitykset ja jotain on spekuloitu niiden toiminnastakin. Tosin vain englanniksi.

e: Niin ja mukana ollaan tuutoroimassa!

Last edited by Iso_Massimo at 7/28/2011 1:54:01 AM

This Post:
00
191996.10 in reply to 191996.9
Date: 7/28/2011 9:20:04 PM
Zwölf
II.4
Overall Posts Rated:
687687
Second Team:
Zwölf 2
Hyviä ideoita kaikki. Siihen tulevaan puuhun tulisi siis myös vähän niinkuin kirjallinen pikaohjepaketti sen lisäksi että sieltä voi aloittelija löytää henk koht tutorin. Varmasti auttaa ettei kaikki joudu kompastelemaan samoja mokia alussa. Tulen nyt sunnuntaina himaan Suomeen ni vasta alkuviikosta todennäköisesti puun julkaisen.
Tosta treenin ohjaamisesta vielä niin tutorit tulevat varmastikin opastamaan paljon treenaamista koska se on olennaista tässä pelissä ja suomen yhteisömme edun mukaista johon tämä koko tutortoimintakin perustuu, yhteisön auttamiseen. Mutta jos vasta-alkajalla on oikein kova pelaaja niin tulee olla tarkkana ettei astu siinä tilanteessa maajaoukkuetiimin varpaille vaan tarpeen vaatiessa ohjaa ottamaan majumanagereihin yhteyttä tms. Ihan vaan näin ennakkovarotuksena koska sellasesta vois tulla ikäviä erimielisyyksiä joka taas tekee yhteisölle hallaa.
Ja kiitos Iso Massimo, nyt on jo komlme ringissä. Luulen että voitte, jos haluatte, niin etsiä itsellenne jo itse autettavat (jotka kiitos ilmoittaisitte sitten), mutta ens viikon alkupuolella teen sen virallisen puun ja tutormainosviestin joten voitte niitäkin odottaa. Up to you.
Rubbercube

This Post:
00
191996.11 in reply to 191996.10
Date: 7/29/2011 3:27:44 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Minä ainakin voin hyvin odotella ensiviikkoon ja ehkäpä tässä loppuviikon aikana käydä uudestaan noi nelosdivarit läpi ja poimia niitä managereita sieltä.

Sinänsä ihmetyttää että ei ole vasta kuin 3 ilmoittaututnut tuutoriksi, tosin eipä mulla vielä ole käsitystäkään kuinka moni uusi manageri haluaa apua.

Tuollainen suomenkielinen "pikaopas" voisi olla tosiaan hyvä ja sitten noi Iso_Massiomon linkit.

btw Nyt kun idea on jalostunut niin noista puun nimistä "Starttiapua Täältä" on ehkä osuvin. Minulla ei ainakaan mitään parempaa nimeä tule nyt mieleen.