BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Non Basketbal

Non Basketbal

Set priority
Show messages by
From: Nick

This Post:
00
192872.2 in reply to 192872.1
Date: 8/1/2011 1:54:07 PM
Overall Posts Rated:
6868
Ik zou je als eerste even uit de droom willen helpen dat HTML achterhaald is. Vrijwel iedere website maakt gebruik van HTML. Dit is nog steeds de standaard om een normale website mee in elkaar te zetten. Vraag de paginabron van deze pagina maar eens op. Onder de doctype zie je hoogstwaarschijnlijk <html> staan. Onderaan de pagina eindigt dit dan weer met </html>.
Er is zelfs weer een nieuwe versie van HTML uit: HTML5! Deze nieuwe versie zorgt ervoor dat filmpjes niet meer gestreamd hoeven worden, waardoor ze sneller geladen worden en minder bandbreedte veroorzaken. Als je een website in HTML wil gaan coden, raad ik je aan om gelijk HTML5 te gebruiken.

Ik heb via school altijd Dreamweaver gebruikt. Dit is een superuigebreid programma van Adobe waar ook professionele website makers mee werken.
Echter, dit is alleen een "editor" zoals dat mooi genoemd word. Ik weet niet of je Notepad++ kent, dit is ook een html editor.

Editors geven de HTML (of andere talen) tags een mooi kleurtje en laten ze (soms automatisch) inspringen, waardoor je overzichtelijker kan coden.

Tegenwoordig moeten webpagina's zo snel geladen worden, dat er zo min mogelijk afbeeldingen (JPG of PNG) in voor mogen komen. Daarom worden tabellen of DIV's gekleurd en gestyled met CSS. Als je CSS goed onder de knie hebt, heb je bijna geen programma's als Adobe Photoshop of Adobe inDesign nodig om je website vorm te geven.

Wanneer je zelf niet al te veel wilt programmeren, doe je er misschien goed aan om een CMS (Content Management System) te gebruiken. Dit is freeware en voor de bekende CMS'en zijn duizenden templates (layouts) te verkrijgen (vaak ook gratis), die je daarna naar smaak en voorkeuren kan aanpassen. Joomla, Mambo en Wordpress zijn de meest bekende CMS'en.

De Adobe programma's die ik hierboven heb genoemd zijn peperduur, maar als je een beetje handig bent, kan je er wel aan komen ;-)

Last edited by Nick at 8/1/2011 1:55:21 PM

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
This Post:
00
192872.4 in reply to 192872.3
Date: 8/1/2011 7:10:43 PM
Overall Posts Rated:
506506
ja een wordpress, joomla of drupal lijkt me het beste daarvoor. Lekker laagdrempelig. Ligt een beetje aan wat voor soort bedrijfje en wat je met de site wilt doen.

This Post:
00
192872.5 in reply to 192872.4
Date: 8/2/2011 9:26:49 AM
Overall Posts Rated:
6868
Hmm ik heb een aantal Joomla websites gemaakt, die waren zeker niet laagdrempelig..
CMS'en (Joomla in ieder geval wel) werken met modules, componenten en extensies. Dit zijn een soort "programmaatjes" die je op je website kan installeren. Kan erg makkelijk zijn!

Echter, om deze third-party extensies volledig aan te passen en te perfectioneren, heb je vaak wel wat kennis van CSS nodig. Een beetje kennis van CSS is dus nooit verkeerd!

From: BB-Patrick

To: Nick
This Post:
00
192872.6 in reply to 192872.5
Date: 8/2/2011 10:56:04 AM
Overall Posts Rated:
506506
Die CMS zijn er juist op gebouwd om zonder programmeurskennis nog altijd een prima website in elkaar te zetten.

Het is maar hoe je het zelf wilt, als jij het helemaal wilt customizen mag je dat doen, maar de gemiddelde gebruiker heeft dat niet nodig. Die voldoet met een mooi template, en het simpelweg installeren van de gewenste plugins/modules/extensies hoe je het ook wilt noemen. Deze werken samen met je template.

Natuurlijk is het mogelijk om alles in de harde code te gaan aanpassen, maar dat wil niet zeggen dat het verplicht is. Je kan een geweldig werkende goed uitziende website opzetten zonder enige kennis van HTML, PHP of CSS met behulp van die systemen als een joomla en wordpress, dus is het laagdrempelig ;).

Niet iedereen is zo'n advanced IT kenner als jij Nick hehe.

This Post:
00
192872.8 in reply to 192872.6
Date: 8/2/2011 6:10:47 PM
Overall Posts Rated:
6868
Ghege, advanced IT kenner wil ik mezelf ook niet noemen.. Ik zit ook nog maar op school he ;-)

Nouja, voor sommige extensies zal je wel wat CSS moeten wijzigen, echter is dit dan gewoon in de back-end van je website aangegeven, zodat je niet zelf in een groot veld met code hoeft te stoeien. Hier worden wel termen gebruik als overflow, font-family en hover. Om er maar even een paar te noemen.. Erg makkelijk als je wel weet wat deze betekenen en wat er gebeurt als je ze verandert.

Ik denk wel dat je hier zelf achter kan komen, als je er gewoon een beetje mee "speelt". Misschien is stoeien echter een beter woord ;-)

This Post:
00
192872.10 in reply to 192872.9
Date: 9/5/2011 3:56:50 AM
Overall Posts Rated:
3636
Over non basketbal gesproken.

Ik krijg zojuist een ingame message van 'manager' "later". In deze engelse email zegt Diana dat ze een relatie met me wil. Kortom, duidelijke vorm van SPAM. Die moeten we willen voorkomen, is er een platform waar we dit kunnen melden?

Thanks,
Paul

This Post:
00
192872.11 in reply to 192872.10
Date: 9/5/2011 4:34:46 AM
Overall Posts Rated:
6868
Als je het bericht open hebt staan, kan je op "rapporteer als spam" klikken. Zit geloof ik (uit m'n hoofd) onder de "verwijder" knop.

Als je dit doet, komt het bericht bij de GM's en die zullen het verder afhandelen.

Maar ach, misschien is Diana wel hartstikke leuk...? ;-)

Last edited by Nick at 9/5/2011 4:34:54 AM