BuzzerBeater Forums

BB België > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
11
199879.2 in reply to 199879.1
Date: 11/2/2011 2:53:04 PM
Overall Posts Rated:
204204
Dear Belgians,

I’ve decided to run for the position of U21-coach in your country.

Who am I?
GM-Arsjitekt, a 28 year old male, from The Netherlands. I studied Architecture on the University in Delft, unfortunately that is a branche which is falling apart right now. I’m playing Buzzerbeater for quite some time now. I’ve been NT-Coach of The Netherlands for 6 seasons, and according to my followers I’ve done a good job with qualifying 3 times for the European Championship and getting 4th in the Consolation Tournament. I also achieved getting the dutch team from 28th placed world ranking to place 12 for a while. I've started with a team in the III, and recently I’ve become the Dutch champion. And now I’m in need of a new challenge.

Reasons for application
There are a few reasons for this application in your country
- I’ve always been interested in training a U21-team. Actually I trained a NT-team for 6 seasons, but what I really wanted was a U21-team. Why a U21 and not a NT-team, you might ask. Because the environment for a U21 is more dynamically. I think the skills of the managers might be put more to the test.
- Why not running in my own country for U21-coach? Currently the Netherlands has a hardworking U21-coach, who deserves another period for the U21. Besides that I like the guy, so I don’t want to stand against him. Also I’m familiar with the dutch environment and running for U21 coach in a different environment, would make the job more interesting
- Belgium has more potential than my own country. I always try the get the most out the teams I work with, seen the amount of users in your country. That potential should be bigger, so in your country a bigger achievement should be possible.
- I like your country. And till now your NT-coach has made a good impression to me, he seems to me like somebody you can work with very well. Short said you should potentially have a better environment than the country I come from.

Goals
- Getting the most out of your countries U21-team, and creating the best environment for the Belgian U21-teams to come. I don’t know yet what getting the most out of your players will be. It all depends on the players which are available. If it means a lot of work on setting up the underlying scouting + training structure, than that will be what I’ll try to do. I’ve got experience with this, even though I know this is a relatively slow process, and the profit might not be there in this U21-period.

What will I do when I start?
- Analyze what current scouting/training structure you have and build further on it. Off course I’d like the people which are involved now with the U21 and NT to work with me to a better Belgian squad.
- Analyze the current U21-squad, to see what is possible
- Adapt me to the Belgian environment
- I’ll try to keep you informed as best as I can. In what extend this will be, depends also on who wants to work with me.

I hope I have proven to you, that I’m tactically and strategically a suitable candidate. Please vote for me!

If you have any questions, I’d be happy to answer these.

Greetings and have a good season,

GM-Arsjitekt

Last edited by Arsjitekt at 11/2/2011 4:24:25 PM

This Post:
00
199879.3 in reply to 199879.2
Date: 11/2/2011 4:09:20 PM
Overall Posts Rated:
204204
Geachte Belgen,

Wie ben ik?
GM-Arsjitekt, een 28 jaar oude jongeman uit Nederland. Ik heb architectuur gestuurd aan de universiteit van Delft, helaas gaat het nu niet zo goed met deze branche. Ik speel al een hele poos Buzzerbeater. Ik ben 6 seizoenen de NT-Coach van Nederland geweest, en volgens mijn volgers, niet onverdienstelijk. Tot mijn resultaten behoorden onder andere het 3x behalen van deelname aan het Europese kampioenschap, en het behalen van een 4e plaats in het Consolatie Toernooi. Daarnaast is het in mijn periode gelukt het nederlandse NT op de NT-ranglijst te laten stijgen van plaats 28 naar plaats 12 (ook al was het maar een poosje). Recent ben ik nederlands kampioen geworden. En nu ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Redenen voor mijn sollicitatie
Er zijn enkele redenen waarom ik solliciteer in België
- Ik heb altijd interesse gehad in de U21. Ik mag dan wel 6 seizoenen een NT onder mijn hoede hebben gehad, maar eigenlijk had ik veel liever een U21 aangestuurd. Waarom, zul je misshien denken? Nou een U21-team is meer dynamisch dan een NT, ik denk dat de vaardigheden van een coach nog beter tot zijn recht kunnen komen, in de positie van U21-coach.
- Waarom run ik niet in mijn eigen land voor de positive van U21-coach? Op dit moment bezit de nederlandse U21 een hardwerkende manager, die nog een termijn verdient. Daarnaast mag ik hem graag en wil ik hem niet in het vaarwater zitten. Daarnaast ben ik ook bekend met het nederlandse NT/U21-klimaat en lijkt het me een veel grotere uitdaging en interressanter om in een nieuw NT/U21-klimaat aan de slag.
- Belgë heft meer potentieel dan mijn eigen land. Ik wil altijd en overall het maximale uit een team halen, en gezien het aantal gebruikers in België zouden de mogelijkheden groter moeten zijn dan in Nederland.
- Ik mag België graag.Tot nu toe heft jullie NT-Coach een uitstekende indruk op me gemaakt, het lijkt me iemand met wie je graag samen wilt werken. Kortom, de randvoorwaarden lijken me beter toe dan in het land waar ik mijn team heb.

Doelen
- Het meeste halen uit het U21-team, en het neerzetten van een milieu van waaruit de huidige en toekomstige U21 en later het NT goed kan presteren. Ik weet nu niet wat het meeste halen uit jullie spellers betekend, het hangt natuurlijk van de kwaliteiten van de beschikbare spelers af. Indien het inhoud dat er aan de training en scoutingstructuur van de U21 dient te worden gewerkt, dan zal ik dit doen. Ik heb hier ervaring mee. Ik weet weld at dit een relatief traag process is en dat de winst mogelijk na deze periode kan komen.

Wat zal ik doen als ik U21-coach word?
- Analyseren welke huidige training en scoutingstructuur België heeft en er verder aan bouwen. Natuurlijk zou ik graag zien dat de vrijwilligers welke nu werken voor de U21 en het NT, met me willen meewerken aan een beter Belgisch Team.
- Analyse van het huidige U21-team, om de mogelijkheden te verkennen, maar ook de punten waaraan gewerkt moet worden helder te krijgen.
- Ik zal proberen Julie zo goed mogelijk te informeren. Hoe en hoe uitgebreid dat gebeurt zal mede afhangen van de managers die met mij willen werken.

Ik hoop dat ik in dit betoog duidelijk heb gemaakt dat ik als manager geode kwalificaties heb op
strategisch en tactisch vlak, en dat ik dankzij jullie stem deze voor België kan inzetten.

Mochten er vragen zijn van jullie zijde, dan zal ik deze met alle plezier beantwoorden.

Ik wens een ieder in ieder geval een fijn seizoen toe,

GM-Arsjitekt

Last edited by Arsjitekt at 11/2/2011 4:24:03 PM

Message deleted