Pool A - Första omgången:
Sverige-Malta, 124-96 (18426)Javisst, klar seger ikväll mot Malta, 28 poäng. Dessuton körde Malta med högre inställning än oss i matchen.
Vi hade taktiken LI med en 3-2 zon i försvar för att stå emot Maltas skytte vilket jag är nöjd med. Malta hade kanske inte så många taktiker och välja på eftersom deras bästa spelare är SG's, men dom körde RnG med även dom en 3-2 zon. Deras defensiv blir jag inte riktigt klok på, vi har ju många starka insidespelare, men dom tänkte kanske försöka hålla ett hårt tryck på våra PG's vilket dom inte alls lyckades med.
Jag är nöjd med dom flesta i laget idag, kanske mest nöjd med Svensson (C) som satte hela 11/13 FG. Lausevic startade som reserv idag pga låg GS men kom in och gjorde allt rätt på dom 5 min han fick. Dehillius han bara spela 11 min innan han faulat ut sig, så det kanske är det ända negativa.
Svårt att igentligen få någon taktisk data från matchen idag pga motståndet, vi kommer möta betydligt bättre lag snart MEN skönt att börja med en säker vinst!