Hei og velkommen hit
Noen tips ja. Trening er greit å komme igang med så fort som mulig. Om du har fått noen brukbare talenter nå i starten, så start med å tren opp de.
For min egen del, så starta jeg med å trene opp centere og PF'er i blokkering da de var de beste talentene jeg fikk inngitt her. Med talenter så tenker jeg primært på spillere som er maks 19-20 år og som har et visst potensial. Som f.eks Jan Yngve Skjerve som du har. Ung, og med et veldig bra potensial. Ville i utgangspunktet satsa på en treningsform som er til nytte for han.
Sørg også for at de spillerne som du skal trene spiller minst 48 minutter iløpet av uka, dette for å få best utbytte av treninga. Så om en du skal trene har spilt 54 min tilsammen på kampene lørdag og tirsdag, så får han ikke noe mere trening av å spille treningskamp på torsdagen. Da kan du la andre slippe til på den plassen. Trener du f.eks Centere og/eller PF, så kan d være greit at du har 2-3 hver av de i stallen.
Håper dette her høres noenlunde forståelig ut, hvis ikke er d bare å spørre. D fins som kjent ikke dumme spm, men noen vanskelige forklaringer kan forekomme ;)
-Vinger