BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Terugblik op het seizoen

Terugblik op het seizoen

Set priority
Show messages by
This Post:
11
237614.1
Date: 3/5/2013 5:27:52 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14211421
Het leek me wel leuk om een topic te openen waarin iedereen zijn ervaring van het afgelopen seizoen deelt, met persoonlijke hoogte en diepte punten. Dingen waar je tevreden over bent, wat je achteraf gezien anders had gedaan en wat je plannen voor komend seizoen zijn.

Ik kan zeggen dat ik over het algemeen aardig tevreden ben over mijn eerste volle seizoen buzzerbeater. Ik heb een redelijke prestatie neergezet met het behalen van de halve finale in een naar mijns inziens zware league met oa. Barkleys in mijn conference. Ik heb enkele sterke spelers kunnen aantrekken die me volgend seizoen en enkele daarna in de top van de league zullen helpen. Ik heb mijn arena redelijk kunnen uitbreiden tot 7342/1150/236/8 en bovengemiddelde prijzen kunnen hanteren. Ook op de transfermarkt lekker bezig geweest; oa een speler gekocht en binnen 2 weken voor het dubbele verkocht (120k-240k), en 3 secundaire trainees die ik voor bij elkaar 15k had gekocht verkocht voor 262k (2 binnen 1 seizoen, de ander na 1,5 seizoen).

Enige minpunt is dat ik niet tevreden ben over mijn training. Ik heb een mooie Superstar trainee maar die heeft niet genoeg vooruitgang geboekt, vanwege een blessure en een niet zo optimaal trainingsplan. Dat heb ik nu bijgesteld en hoop de schade beperkt te houden. Ik heb daarnaast ook wel enorm veel geleerd van het spel, en denk dat ik goeie vooruitgang boek. Redelijk actief geweest in zowel de Engelse als Nederlandse fora, en hoop dat te blijven doen.

Plan voor volgend seizoen: goed trainen, in de top van de league meedraaien, arena verder uitbreiden zodat ik geld binnen kan harken en daarmee in Seizoen 24 kampioen kan worden!

Last edited by Jeründerbar at 3/5/2013 5:32:13 AM

This Post:
00
237614.2 in reply to 237614.1
Date: 3/5/2013 11:45:31 AM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Nice Topic,

mijn hoogte punt van het seizoen was de promotie naar de II uiteraard. Aan het begin van dit seizoen had ik als plan om in seizoen 22 of 23 kampioen te worden. Uiteindelijk had ik het niet verwacht, maar met een aantal goede aan en verkopen is het me dan toch gelukt om de promotie binnen te halen.
Een ander plus punt is dan mijn stadion, die ik heb kunnen uitbreiden naar 16530. Voorlopig denk ik daar vrij weinig aan te veranderen, en meer te gaan focussen op het sparen en binnen halen van belangrijke spelers.

Mijn diepte punt van het seizoen was dat ongeacht ik kampioen ben geworden, toch 7x heb verloren tijdens het reguliere seizoen. Weliswaar heb ik mijn cruciale spelers vlak voor de PO gehaald, maar toch.. 7x is iets te veel in mijn ogen.

Nu ben ik dan beland in de naar mijn inzien sterkste divisie II die er is, en we zullen zien of ik het geluk heb om lijfsbehoud te behalen. Ik zal er geen domme aankopen van doen, lukt het wel is het mooi, lukt het niet pech gehad.
Al moet ik wel een kleine toevoeging doen aan het indelen van de competities, want toen mijn team aangemaakt werd zat ik bij ongeveer 4/5 top 100 teams van NL in de competitie, een van de zwaarste divisies III die er waren. En dan zit ik nu in deze II met lekker wat ervaren managers die hier en daar spelers hebben waar ik nog alleen van kan dromen.

This Post:
00
237614.3 in reply to 237614.2
Date: 3/5/2013 12:19:56 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14211421
Ja ik heb ook zo'n divisie, nr 28, 2 van in de 80 en nog eentje net in de 100. Je moet er maar geluk mee hebben, een vriend van mij die kan in zijn divisie in de top 3 staan met alleen spelers die minder dan 10k kosten.

From: Tesse
This Post:
00
237614.4 in reply to 237614.3
Date: 3/6/2013 1:24:58 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Leuk topic inderdaad.

Net als vorig seizoen was mijn doelstelling dit seizoen om kampioen van NL te worden. De eerste twijfel of dit mogelijk was kwam toen ik uit van CSP verloor terwijl ik meer inzet gebruikte. Aangezien het een uitwedstrijd was dacht ik dat ik op neutraal terrein de wedstrijd zeker nog wel spannend kon maken.

Aan de eigen kant won ik vervolgens alles en stond dus maar 1 wedstrijd achter op CSP. Met 2 keer uit verliezen bij Niques en Babylon werd die achterstand echter groter. Door deze verliezen kreeg ik ook iets minder vertrouwen in de kracht van mijn team.

Mijn twee toppers waren 30 afgelopen seizoen. Ik overwoog er al 1 te verkopen toen ze nog 29 waren zodat ik er nog de beste prijs voor zou krijgen, maar doordat ik toen #1 stond en kampioen kon worden hield ik ze aan. Nu heb ik wel de knoop doorgehakt en Erez verkocht. Ik verloor namelijk een klein bedrag per week dat ik niet in de beker zat.

Nu heb ik een mooie jonge trainee erbij kunnen kopen en 1 erbij gedraft (vanaf mijn late positie zeker mooi). Financieel ben ik erg gezond en ik heb weer wat jonge spelers om naar een nieuwe toekomst toe te bouwen.

Helaas hebben Olesen en Erez in hun tijd samen wel de beker maar niet de DBA kunnen winnen. Nu hoop ik dat de komende generatie het samen met een oude Olesen nog eens kan proberen.

Crunchy! If you eat fast enough