En daar is de speech dan eindelijk. Na een flinke maar leuk Kerstdrukte (schoonfamilie -> moeder -> 1op1 tijd vriendin -> vriendengroep) is het nu tijd voor het U21.
Motivatie
Het samenstellen van een team van de beste spelers in Nederland heeft mij altijd al interessant geleken. Het lijkt me leuk om met een groter aantal enigszins gelijkwaardige spelers aan de gang te gaan dan wat je met je eigen team kan. Dit biedt hopelijk meer mogelijkheden qua tactieken. Bij mijn eigen team zat ik nu eenmaal vast aan een paar basisspelers en kon ik enkel meerdere tactieken proberen door multiskilled spelers aan te trekken.
Bij eerdere verkiezingen vond ik het bondscoachschap ook al interessant maar zag ik altijd tijdsproblemen die eraan kwamen in de weg staan (reis naar Guatemala, reis naar Thailand en soms weer andere dingen)
Kwaliteiten en uitdagingen
Op tactisch gebied denk ik dat ik redelijk in orde ben. In het begin van mijn BB carriere had ik in de II een team waarmee ik mooi zowel inside als outside kon aanvallen. Hierdoor kon ik met lagere salarissen toch mooi inspelen op de zwaktes van tegenstanders en zo door onvoorspelbaarheid boven niveau presteren. Nu in de DBA is dat iets lastiger maar probeer ik nog steeds verschillende tactieken uit (dit seizoen minimaal 4 keer Push the Ball, Look Inside, Run and Gun en Motion). Ook Low Post en Patient denk ik redelijk mee overweg te kunnen.
Wel mis ik ervaring met de tactieken Princeton, Inside Iso, Outside Iso terwijl ik denk dat deze wel potentieel interessant kunnen zijn. 3pk had met een Princeton deze play-offs bijna CSP verrast en Rui heeft volgens mij wel wat geoefend met Inside Isolation. Als ik BC wordt hoor ik dus ook graag van iemand met meer ervaring daarmee of en hoe (in welke situaties / tegen welke tegenstanders) hij denkt dat deze tactieken nuttig kunnen zijn met de huidige spelers.
Overige
Naast het maken van tactieken komt er natuurlijk nog meer kijken bij het bondscoachschap. Dus iemand moet me even inwijden in het hele friendlies regelen ding en mogelijk andere zaken. Het contact met managers onderhouden heb ik vroeger in hattrick een tijd voor het Taiwanese NT gedaan en ik heb een enkele speler in buzzerbeater begeleid. Ik wil goed bereikbaar zijn voor advies (en ben dat ook) maar zal mensen die zelf plannen hebben voor de training niet heel actief volgen totdat ik denk dat het nodig is (als ze erg dicht bij het team zitten of als de training lijkt vast te lopen). Hulp van andere managers wordt zeer gewaardeerd!
Een uitspraak over hoe ver we komen kan ik niet doen. Maar mijn doelstelling is simpelweg om geen slippers te maken tegen kleinere landen en de ruime meerderheid te winne van gelijkwaardige tegenstanders. Saai he? Maar "not 1, not 2, not 3, not 4, not 5, not 6, not 7 titles" is niet mijn soort quote ;).
Last edited by Tesse at 12/28/2013 6:33:34 AM
Crunchy! If you eat fast enough