BuzzerBeater Forums

BB Nederland > overmatig gebruiks belasting

overmatig gebruiks belasting

Set priority
Show messages by
From: Ruaidri
This Post:
11
252988.1
Date: 12/29/2013 7:30:23 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
De nieuwe belasting regel wat denken jullie ervan?

Voor degene die het nog niet helemaal begrijpen. Vanaf 6 januari moet je een extra belasting betalen als je totale inkomsten lager zijn dan je totale uitgaven.

Je totale inkomsten worden bepaald door je laatste thuiswedstrijd + fanshop verkopen + tv geld.
Totale uitgaven zijn alle uitgaven die je op maandag betaalt bij de financiële update.

Nu is er bij je totale uitgaven nog wel een uitzonderingsregel. Het salaris wat jij erbij hebt getraind telt niet mee.
2 voorbeelden. Een speler die je op zijn 18 hebt gedraft met een salaris van 3k en die je het NT in heb getraind met nu een salaris van 200k, die telt mee voor 3k bij je uitgaven. Om dit netjes neer te zetten. Wordt dit uitzondering genoemd, en staat daar een bedrag van 197k.
tweede voorbeeld een speler die je koopt als hij 100k salaris hebt en die je op traint tot 150k, die telt mee voor 100k. Dus krijg je een uitzondering van 50k.

Simpel gezegd komt het er op neer, dat je niet meer kan uitgeven dan je ontvangt, behalve als je zelf spelers traint.

Mijn verwachting is dat managers meer zullen gaan vasthouden aan hun zelf getrainde talenten.
Dat de prijs van trainers omhoog zal gaan. Want hou lager het salaris van de trainer, hoe meer ruimte je over houd voor salaris van spelers.
En mijn derde verwachting is, dat het moeilijker wordt om constant op niveau te blijven.

Wat vinden jullie van de nieuwe regel en wat zijn jullie verwachtingen dat er gaat gebeuren?

Poll:  denk je dat dit een goede verandering is?

ja
nee

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
252988.3 in reply to 252988.2
Date: 12/29/2013 9:36:30 AM
Overall Posts Rated:
328328
Dat argument heeft niets te maken met of het een goede verandering is, dat heeft te maken met de timing van de verandering.

Ik vind het een goede verandering. Dat betekent simpelweg dat een gezonde financiële huishouding wordt gestimuleerd en dat als je gespaard geld rigoureus wil uitgeven, voor bijvoorbeeld de playoffs, dat je daar dan extra voor betaald.

This Post:
00
252988.5 in reply to 252988.4
Date: 12/29/2013 10:31:42 AM
Overall Posts Rated:
408408
Ik ben nog erg in dubio of deze verandering nu goed is of niet,ik heb de openingspost van Ru door genomen en snap nu een beetje wat de achter liggende gedachte is.
Nu worden vooral de teams beloond die eigen trainees hebben,en begrijp me niet verkeerd ik vind het zelf trainen een van de leukste dingen die dit spel voor mij zeer de moeite waard maken om te blijven spelen.
Maar iedereen moet imo het spel kunnen spelen zoals hij/zij wil,als een manager de financiele middelen heeft om zijn team te versterken net voordat de play-offs gaan plaats vinden moet dat gewoon kunnen.En dan vind ik het vreemd dat ze extra belast worden.Als een manager een aantal seizoenen zijn zaken goed voor elkaar heeft ,en een mooie bankrekening heeft opgebouwd ,dan mag hij m.i. dit geld uitgeven zoals hij wil.Ook al maakt hij op dat moment geen winst meer,omdat zijn salaris post te hoog is.En dan extra gestraft te worden met een of andere belasting,lijkt me niet echt redelijk.
Maar goed het is nog tamelijk nieuw,dus ik heb verlopig even NEE gestemd

Last edited by primoss at 12/29/2013 10:33:15 AM

This Post:
11
252988.6 in reply to 252988.2
Date: 12/29/2013 12:54:32 PM
Overall Posts Rated:
3535
Ik heb nee gestemd. Ik vind dat er teveel veranderingen tegelijk worden ingevoerd. Ik vind de regel dat niet iedere speler naar ieder team kan op zich voldoende op dit moment.

Hiermee ben ik het eens

From: Finkie

This Post:
11
252988.7 in reply to 252988.1
Date: 12/29/2013 1:41:33 PM
Overall Posts Rated:
3838
Ik vind het een super fijne regel. Het voorkomt dat teams met een goed gevulde bankrekening maar even wat goed getrainde spelers aanschaffen en vervolgens een competitie heersen. Nieuwere teams kunnen daardoor veel beter doorstromen (die hebben vaak geen dikke bankrekening). En het stimuleert vooral het trainen van (eigen) spelers. Dat is natuurlijk alleen maar een prima zaak!

Las alleen wel een interessante vraag op het Engelse forum... stel je traint een speler van 3k tot 102k. Vervolgens verkoop je hem. Toevallig genoeg komt hij weer op de TL en je denkt, mooi... die wil ik wel weer terug, alleen kost hij 130k of 80k... hoe staat het er dan voor? Moet je dan wel belasting betalen of geldt nog steeds zijn getrainde waarde?

This Post:
11
252988.8 in reply to 252988.7
Date: 12/29/2013 1:58:02 PM
Overall Posts Rated:
506506
Het laatste aankoop moment wordt bekeken, dus dat je eerder die speler zelf hebt getraind en dan verkocht is niet relevant.Je zal dan als je de speler later terug koopt en niet meer traint geen training exemption ontvangen.

This Post:
00
252988.9 in reply to 252988.8
Date: 12/29/2013 2:13:33 PM
Overall Posts Rated:
3838
Helder, dank je wel!

This Post:
00
252988.11 in reply to 252988.10
Date: 12/29/2013 2:31:20 PM
Overall Posts Rated:
506506
Alleen voor alle training die hij ontvangt sinds 19 december toen je hem terugkocht. Alles eerder dan dit is niet meer vrijgesteld.