BuzzerBeater Forums

BB Sverige > LL säsong 27

LL säsong 27

Set priority
Show messages by
This Post:
00
257608.1
Date: 4/7/2014 1:11:47 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Mille Grazie... blev 100% rufferto trots hård konkurrens av nån jeppe som inte orkade skriva vem han var.
Nästa val siktar vi på 110%, allt är möjligt!

Kommer att titta på ett gäng spelare, om ni ägare råkar vara i SBBL och tycker att jag spionerar för mycket så tänk istället att det är hedrande att era spelare är såpass bra att de nosar på landslaget :)
Tips på spelare, hot och dylikt mottages tacksamt.

... Har faktiskt redan fått mail av en ägare till en tidigare U21 spelare som är något i hästväg, dock enbart defensivt än så länge.

Tävlingsmatcherna börjar nästa vecka, borta mot starka Österrike så det blir nåt att bita i...

This Post:
00
257608.3 in reply to 257608.2
Date: 4/10/2014 7:06:14 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Ok... har haft NT scout igång hela natten utan att hitta den där fantastiska okände svenska spelaren(tm) som vi alla går och väntar på... så då känns truppen rätt klar. Har hört av de flesta managers också, så några enorma formproblem tror jag inte vi ska behöva drabbas av. Blir 16 spelare i truppen, vill inte boka fullt på en gång utan kolla form och om det mot förmodan behöver räddas någon svensk talang undan retirement osv.. därav 2 platser mindre än senaste truppen.

Centrar
Kent Killmar
Stefan Lannerhall
Andreas Liljenborg
Frank Norrgård

...inget nytt under korgen där. Habila gubbar.

Forwards
Olov Vingren
Mikael Igelander
Anders Hultén
Olof Martinsson (ny, ersätter tills vidare Nils Åke Killner)
Anders Jonsson (ny, ersätter Stefan Yngvesson)

...Plockat bort ytterligare en forward för att spara plats (Per Åkesson)

Guards
Stefan Olsson
Ulf Tryggvesson
Per Carlsson
Rickard Martinsson
Ulf Åkersten (kan tänkas gå in på SF vid outside taktik)
Roger Olofsson

..Här har Daniel Knutsson fått lämna sin plats. Bedömde honom som minst användbar av guarderna vi har.

Närmast laget fast ändå utanför är då som väntat Nils-Åke Killner samt ovan nämnda Daniel Knutsson. Utöver dessa är det Thord Sandbom samt Ralf Molner som känns mest aktuella. Staffan Andersson och Henrik Carlsson kan också nämnas som reserver. Den vakne kanske noterar att jag har en egen spelare med på bänken, känner mig dock hyfsat trygg i den uttagningen då han är snäppet vassare än andra outside inriktade SF alternativ. I normalfallet lär dock Hultén prenumerera på den platsen.
Eventuella protester eller hot tas med fördel via BB mail (whew)

/ruff

This Post:
11
257608.5 in reply to 257608.3
Date: 4/10/2014 10:12:21 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Man ska väl inte vara speciellt förvånad över att nya förbundskaptenen ersätter gamla förbundskaptens spelare

Jag misstänker inte alls att det förekommer favorisering av spelare

Om 4 säsonger när Wedling egentligen inte duger för seniorlandslaget ska jag kandidera till positionen som förbundskapten för seniorerna och också köra med den stilen, plocka in en spelare som jag påstår är välbalanserad för att gynna min egen spelare

This Post:
00
257608.6 in reply to 257608.3
Date: 4/10/2014 10:15:09 AM
Overall Posts Rated:
2727
Närmast laget fast ändå utanför är då som väntat Nils-Åke Killner samt ovan nämnda Daniel Knutsson. Utöver dessa är det Thord Sandbom samt Ralf Molner som känns mest aktuella. Staffan Andersson och Henrik Carlsson kan också nämnas som reserver. Den vakne kanske noterar att jag har en egen spelare med på bänken, känner mig dock hyfsat trygg i den uttagningen då han är snäppet vassare än andra outside inriktade SF alternativ. I normalfallet lär dock Hultén prenumerera på den platsen.
Eventuella protester eller hot tas med fördel via BB mail (whew)

/ruff

In med dem på en gång! :D

This Post:
00
257608.7 in reply to 257608.3
Date: 4/11/2014 5:17:56 AM
Overall Posts Rated:
2828
Ser bra ut. Vad är träningsönskemålet för hulten? Jag kör ju honom som PF och sätta igång OD-träning ger nog inte så mycket på ett tag.Tänkte nu köra 1o1 och ev få in någon JR faktiskt. Frågan är vad för slags SF LL mest behöver (som är rimligt).

Last edited by Dr. Mike at 4/11/2014 5:19:20 AM

This Post:
00
257608.8 in reply to 257608.7
Date: 4/12/2014 6:34:38 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Missade svaret här: Hultén ser jag gärna mer JS och DR på, med tanke på var han spelar i LL. OD/JR hade ju varit nice men det lär gå fruktansvärt trögt och dessutom kosta en del resultat i ligan så det kan man inte begära.

From: rufferto

This Post:
00
257608.10 in reply to 257608.9
Date: 4/12/2014 1:29:29 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Sant, men han är 27 redan så cappen får väl komma, huvudsaken han blir en bättre spelare tänker jag.
Anyway så är det managerns beslut, som alltid. Hade jag haft honom hade jag gärna sett DR och JS, men alla pops är välkomna.

This Post:
00
257608.11 in reply to 257608.10
Date: 4/12/2014 3:25:42 PM
Overall Posts Rated:
2828
Jo, han närmar/ligger mot cap men jag kommer pusha med träning, DR och en pop i JR.