BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Lönt med tränare?

Lönt med tränare?

Set priority
Show messages by
From: _wella_
This Post:
00
264930.1
Date: 11/11/2014 11:11:03 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
258258
Second Team:
Utopia Vatos
Det är dags för mig att skaffa ny tränare nu, när den nuvarande vill ha en lön som snart slår bästa spelarens...
Så jag satte mig och räknade lite.
En tränare lvl6 (exceptional) som har en lön på 27.114 gick för 790k.
En sådan ökar sedan sin lön med 2,25% varje vecka, vilket (om jag räknat rätt) leder till en lön på 88703/v efter 3 säsonger (48 veckor). Totala löneutbetalningen blir 2 525 156 på tre säsonger. Lägg där till inköpspriset och första lönen så kostar han 3 252 270.
Är det överhuvudtaget lönt att träna?!?!
Låt oss säga att du köper in 3 TO på 1m var, de är 18år och kommer inte att hjälpa ditt lag i serien, så deras löner ligger på 5k, 10k och 15k(säsong tre). Det ger lönekostnader på 1 440 000, nu är vi uppe i totalt 7 700 000 avrundat.
Försäljning av 3st TO måste då gå på minst 2,6m/styck för att gå runt. För att ge en vinst krävs alltså att spelarna går för över det priset. För en 20-åring eller nyss fyllda 21. Tillåt mig att tvivla...
Det är alltså inte lönt att träna 18-åringar... åtminstone inte om du måste inhandla dem (som jag gjort)
Tre egna produkter då? Säljpriset för att gå runt blir då nästan 1.6m...

From: Rosen

This Post:
00
264930.3 in reply to 264930.1
Date: 11/12/2014 8:50:50 AM
Overall Posts Rated:
7373
Det är en skatt man får betala för att ha roligt..

Men visst kan det löna sig att träna... Men kanske inte den sortens tränare å dyra träningsobjekt..

Du får hitta prisvärda spelare att träna, och sen välja prisvärda tränare.. (om du nu känner att du måste tjäna på din träning)

Sen finns det ju andra sätt att rationalisera träningsbeslutet..

Tankar du och tränar två juniorer men har råd att ha en 150k spelare som du köper för inget och sen tränar out of position så kan du tjäna några hundra k per säsong och har inga lönekostnader (om du nu ligger under lönegolvet)

Försöker du vinna guld lönar det sig troligtvis inte att träna.. men försöker du vara konkurrenskraftig så får du ju väga tärningsobjektens löner mot löner du skulle fått betala ändå.. och dra av de pengarna från din uträkning..

From: _wella_

This Post:
00
264930.4 in reply to 264930.3
Date: 11/12/2014 9:49:18 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
258258
Second Team:
Utopia Vatos
Visst.
Jag försökte bara belysa hur dyra tränare är.
Jag kommer fortsätta träna spelare, det är ju liksom mer än halva nöjet i BB.
Man kan ju alltid säga att lönekostnaderna för tre unga TO inte behöver räknas med, för annars had man väl haft 3 andra spelare som spelat och fått lön i sin tur.

Men det är lockande att räkna på massa olika scenarion, träna unga, gamla, 1pos, 2pos, träna en säsong eller två, tre eller fler och se om man kan hitta en matematisk formel för mest ekonomisk träning. Svårigheten ligger väl i att estimera säljpris på spelare efter 3 säsonger, hur många steg de poppat och i vilka egenskaper...

Sen ska man ju ha skoj också!
(Har så tråkiga arbetsuppgifter på jobbet att jag hellre gör annat, som att klottra här)

This Post:
00
264930.5 in reply to 264930.4
Date: 11/12/2014 2:00:41 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199

(Har så tråkiga arbetsuppgifter på jobbet att jag hellre gör annat, som att klottra här)

Jobbar du också för landstinget?
Väntar ivrigt på varningen pga BB surfande så att man kan storma in och säga upp sig i vredesmod, dock är BB så obskyrt att det verkar vara safe XD

This Post:
00
264930.6 in reply to 264930.5
Date: 11/13/2014 7:39:39 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
258258
Second Team:
Utopia Vatos
Haha!
Jag jobbar med Data ;) Så jag hävdar att allt mitt nöjessurfande på diverse sportrelaterade sidor är i rent utvecklingssyfte. Synd att arbetsuppgifterna inte har ett dugg med sport att göra
Samma svar får de såklart om de upptäcker porrsurfandet... "De har unika betallösningar och ligger i framkant när det gäller det tekniska. Försöker bara hålla mig uppdaterad. Kolla in lösningen på [valfri porrskådis] hemsida vettja!"