BuzzerBeater Forums

BB Sverige > ECC har spelat sin sista match - tack och hej

ECC har spelat sin sista match - tack och hej

Set priority
Show messages by
This Post:
11
265203.1
Date: 11/27/2014 5:41:19 PM
Overall Posts Rated:
8080
Eget en herrans massa säsonger i BB är det dags för ECC att tacka för sig. Under flera säsonger har jag försökt hitta motivationen, men när jag i praktiken säkrat ett nytt SBBL-kontrakt förra säsongen, men inte orkade bry mig om att ställa upp laget till seriefinalen var det bara att inse att motivationen inte skulle återfinna sig.

Jag bestämde mig för att göra en liten kalle-satsning och dö med den, men lyckades inte bry mig tillräckligt för att hålla vettig form i laget.

Idag slogs vi stilenligt ut av oxarna, som tillsammans med GIF tagit över SBBLs veteranbälte från ECC och därmed är det dags att lägga ner så väl ECC som ECO.

Tack för denna tid till alla er som fortfarande minns det tynande läget! Ett extra tack till Jacob och hans GIF för tiden på då väl HT som BB.

ECCs största framgång i BB någonsin att tillsammans med GIF och ABB (som la ner för ett tag sedan) lyckades lobba fram namnet SBBL på den svenska högsta divisionen som en homage till vår egen serie för inbördes beundran: SBBL - the original and the best.

För er som är nyfikna på vem den första SBBL-mästaren i BB var så är det bara att leta upp ett forum med namnet V885 i sig. 😉

Ha det bäst!

Janne

This Post:
11
265203.3 in reply to 265203.1
Date: 11/28/2014 1:21:04 AM
Overall Posts Rated:
5050
NOOOO!!!!

Vem ska vi nu se upp till och hålla koll på hur det går för varje match Men som sagt om suget inte infinner sig så är det dags att hitta på något annat.

Ni kommer vara saknade, hoppas du får det grymt bra!

/Jesper

This Post:
11
265203.4 in reply to 265203.1
Date: 11/28/2014 1:56:30 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Trist men inte oväntat. Jag håller igång med 5-6 managerspel där jag vet att inte suget kommer tillbaka utan endast loggar in för att hålla laget i liv. Vore nog lika bra att lägga ner de lagen för min del och förstår att du ledsnar på att "bara" logga in och se till att laget överlever tills du blir mer motiverad. Tror det är väldigt svårt att bli mer motiverad igen dessvärre.

Det mest sura är inte att veteranerna lägger ned utan att det fylls på med så väldans få aktiva användare. Hade det fyllts på med mer aktiva användare, som hade deltagit i både forum och matchchaten som den tid då BB Sverige var som mest aktivt, hade det ökat chansen att Janne hade varit taggad nog att fortsätta.

Lycka till med vadhelst du väljer att göra istället! Hade varit trevligt om du ångrat dig och tar upp kampen igen ...

This Post:
00
265203.5 in reply to 265203.2
Date: 11/28/2014 2:02:53 AM
Overall Posts Rated:
8080
Jag kan ju göra ett försök iaf. Har lagt ut alla spelare som drar vettig lön till försäljning, sparkat ledarstaben och maxat draften nu...

This Post:
11
265203.6 in reply to 265203.5
Date: 11/28/2014 6:02:20 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
200200
Trist! Hoppas du kommer tillbaka nån gång framöver, trots allt ändrar dom lite i spelet då och då så om peppen kommer tillbaka är det bara att börja klättra i divisionerna igen.
Extra synd att en kul forumsröst försvinner också... Vi får tjattra desto mer vi som är kvar. (måste avsluta med nåt positivt :)

/Andreas

This Post:
11
265203.7 in reply to 265203.6
Date: 11/28/2014 8:15:32 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
258258
Second Team:
Utopia Vatos
Synd att du lägger ner. Vatos skickar en ingraverad puffra som tack för alla bataljer!

This Post:
11
265203.8 in reply to 265203.1
Date: 11/28/2014 11:08:13 AM
Overall Posts Rated:
4747
Tråkigt att du lägger ner. ECC var ju ett av lagen man såg upp till när man kom som nykomling till SBBL och höll alltid uppe ångan på forumet. Minns vårat möte s15 speciellt när vi ledde varsin halva och jag blev totalt överkörd :P Har hela tiden hoppats att ni skulle etablera er igen i SBBL, men det är ju svårt när intresset tryter.

Vill också tacka för alla bataljer. Är väl passande på ett sätt att avsluta nu när vi ligger lika.

Ha det bra!

This Post:
11
265203.9 in reply to 265203.1
Date: 11/28/2014 11:36:13 AM
Overall Posts Rated:
88
Alltid tråkigt när veteraner slutar, samtidigt är det ju bara ett spel och förr eller senare tröttnar man alltid. Hoppas du hittar något annat kul att göra med din tid. Jag kan tycka att BB (till skillnad från ex HT) är svårare att sköta bara lite grann med ena handen, men ett stort framsteg är gjort nu: den automatiska träningsmatchfinnaren som man får som supporter (även om jag kan tycka att den borde vara fri för alla.)

I HT har jag dessutom foxtrick som automatiskt addar mig i den träningspoolen varje vecka, så jag behöver aldrig boka träningsmatch själv, vilket är jätteskönt. Träningen snurrar på mer eller mindre av sig själv och jag som manager behöver bara välja vad jag ska träna och när (dvs tar bort det tråkiga och jag kan fokusera på strategi och taktik, vilket iaf för mig är det roliga.) Önskar att BB gick ännu mer åt det hållet, dvs att automatisera de "tråkiga" delarna. Har alltid hatat att boka träningsmatcher, vilket för mig alltid tagit ett stor bit ur nöjet att träna spelare (iom att jag ofta glömmer boka träningsmatch.)

This Post:
00
265203.10 in reply to 265203.9
Date: 11/28/2014 12:04:04 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
200200
...även jag star pa oavgjort: 7-7 i matcher (y)

This Post:
11
265203.11 in reply to 265203.1
Date: 11/28/2014 1:00:06 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Det är med en tår i ögat jag skriver detta. Vi har under åren i Buzzerbeater möts exakt 100 gånger, GIF och ECC. 7-10 i serien, 2-1 i cupen, 0-2 i slutspel och 30-48 i träningsmatcher eller SBBL-matcher!

Det var Janne som lockade mig till BB. Tidigare hade vi kamperat ihop på hattrick i serieforumet för V.885. Detta gjorde att vi också tog över V.885 forumet i USA direkt vi började här. Detta för att ha en egen plats att skriva till varandra. Sedan startade vi ett eget förbund då vi båda skaffade oss supporter. Sista säsongen tog vi över ett forum i norska divisionerna då jag slutat betala för supporter.

Till de riktiga SBBL-lagen räknar vi förutom ECC och GIF också in Whiskypojkarnas lag ABB.

Det känns grymt tråkigt att säga hej då till en av profilerna i BB-Sverige. Jag har både velat ha ECC tillbaka till SBBL och inte. Detta eftersom det är dem, vi och Oxarna som spelat längst tid i högsta serien.

Nu när ECC lämnar BB så försvinner faktiskt lite glädje för oss också. Frågan är varför vi ska fortsätta då vi inte har vår stora rival kvar?

En till fråga är vad BB-Sverige går för framtid till mötes?

KÄMPA ECC! KÄMPA SBBL! KÄMPA JANNE!