Jag testar nu själv att dra upp min all star crap trainee till u21... och kommer antagligen att få betala dyrt för det om jag åker ur SBBL (fast än är inte sista ordet sagt om det...) så jag har full förståelse att man inte vill offra alla resultat för att träna tilll u21, en sån spelare kommer kanske på sin höjd att vara 8-9:a i rotationen... om man lyckas runda av honom vettigt efter u21 karrirären, vilket inte alls är säkert att man kan göra.
Det man måste komma ihåg också är att senior LL förmodligen aldrig varit bättre. Bättre coachat, javisst, men sett till spelarmaterialet så är den här upplagan nog starkast. De flesta är väldigt brett tränade och några har riktigt höga toppar också, typ Mazzolini, Hultén och Martinsson. Såna spelare fanns inte när jag började iaf. Problemt är att medan vi har blivit litet, litet bättre så har vissa av motståndarna blivit mycket bättre, och då ser det ut som att vi blivit sämre. Capische? :)
Däremot har jag förstått att vi har lite u21 kris, och om ett par säsonger så kommer den krisen att flyttas över till seniorerna såklart. Egentligen tycker jag iofs att de aktiva svenska managerna gör ett ganska bra jobb, de få talanger som dyker upp tas oftast väldigt bra hand om och mer kan man väl inte begära. Men bra att ni lyfter upp diskussionen, hänger lite i det Schweiziska forumet (bor där nu) och de har ju givetvis en tokorganiserad grej för u-21 med listor och de väljer en spelartyp för varje årgång som de aktiva coacherna ska träna osv... alltså exempelvis att man anmäler redan med en 18 åring "jag gör en defensiv center", alltså är den platsen tagen och nästa person gör något annat osv... frågan är om det är något för oss? Jag själv tex är nog för oorganiserad för sånt, har ett jobb där jag måste vara 100% hela tiden så på min fritid är jag istället 0% fokuserad... the swiiidish wäy... Däremot skulle jag nog haka nåt upplägg om det känns vettigt.