BuzzerBeater Forums

BB België > Opbouw van een topteam

Opbouw van een topteam

Set priority
Show messages by
From: Samuel
This Post:
11
270488.1
Date: 5/14/2015 6:26:42 PM
Overall Posts Rated:
11
Beste managers

Ik zit met enkele vragen over de opbouw van een topteam. Ik ben de voorbije seizoenen bezig geweest met de verkoop van mijn topspelers en de uitbreiding van mijn stadion en vooral veel winst maken. Ik heb nu een groot stadion en heb een budget over de 1 miljoen. Ik heb een coach van niveau 5, maar ben van plan om een coach van niveau 6 aan te schaffen. Na dit seizoen ben ik dan van plan om een 6-tal trainees aan te kopen van 18-jarige leeftijd en met potentieel wereldster. Deze spelers wil ik dan trainen tot een bepaalde leeftijd zodat ze me naar de hoogste divisie kunnen leiden. Ik vraag me dan ook af tot welke leeftijd ik zulke spelers moet trainen. Op welke leeftijd hebben spelers met potentieel wereldster hun toppunt bereikt en hun potentieel bereikt? En ik gok op het einde van dit seizoen een budget van ongeveer 2 miljoen te hebben, is dit genoeg om 6 18-jarige spelers met potentieel wereldster te kopen? Op het moment dat mijn trainees dan hun toppunt hebben bereikt zou ik ze willen omringen door enkele ervaren spelers om zo mijn weg naar de BBL te vinden. Is dit een realistisch plan en zijn er mensen die een antwoord hebben op mijn vragen?

Alvast bedankt

Samuel

From: C3C

This Post:
11
270488.2 in reply to 270488.1
Date: 5/15/2015 2:47:22 AM
SGOLBA_dynamite
BBBL
Overall Posts Rated:
3030
Hallo,
Om een antwoord te geven op uw vraag: ik denk dat het heel moeilijk is om 6 spelers optimaal te trainen. Je zal altijd op 2 posities moeten trainen. Als je bv. 1vs1 traint is er geen probleem, want je hebt hier slecht de keuze uit het trainen op 2 posities (SG/SF of SF/PF), maar als je bv. verre verdediging wil trainen dan zal je moeten kiezen voor Pressing PG/SG als je alle 6 je spelers minuten wil geven, hier is de doeltreffendheid heel wat minder dan bij Pressing PG. Als je 6 spelers wil trainen is dit in theorie dus wel mogelijk als je telkens op 2 posities traint, maar het zal heel wat trager gaan.
Bovendien moet je ook rekening houden met het feit dat je spelers tijdens de wedstrijd door foutenlast of blessure geen 48 min per week zouden kunnen krijgen en dan verlies je hierdoor heel wat kostbare minuten (en tijd).
18-jarige wereldster potentieel spelers zijn bovendien ook niet goedkoop. Afhankelijk van hun skillset worden ze verkocht tussen 500k en 2M of zelfs nog meer.
Wat ik dus aanraad is om niet 6 trainees te kopen, maar 3. Dan kan je ook op 1 positie trainen als het nodig is. De meeste wereldster potentieel spelers halen hun potentieel nooit, maar je zal wel merken naarmate ze ouder worden zal het trainen minder snel gaan. MVP potentieel is ook zeker hoog genoeg om te trainen, dus je moet niet per sée 3 wereldster potentieel spelers kopen.
Ten slotte maak ik graag nog een beetje reclame voor het U21 team: Als u een 18- jarige Belg met MVP of wereldster potentieel vind op de TL, aarzel dan niet, deze kopen en trainen is altijd beter voor je eigen fanwinkel en voor ons kleine landje ;)
Ik hoop dat ik een antwoord heb kunnen geven op uw vragen, indien er nog onduidelijkheden zijn mag je het altijd vragen
Mvg,
C3C

To: C3C
This Post:
00
270488.3 in reply to 270488.2
Date: 5/15/2015 7:49:03 AM
Overall Posts Rated:
11
Hallo
Bedankt voor het snelle antwoord. Dan zal ik beginnen met het aankopen van 3 trainees, maar hoeveel seizoenen is er nodig om deze drie spelers optimaal te trainen? En wat kan ik verwachten van 18-jarige speler met potentieel MVP of wereldster die optimaal getraind is? Kan uje een schatting geven van zijn BMI?
Groeten
Samuel

From: C3C

This Post:
00
270488.4 in reply to 270488.3
Date: 5/15/2015 11:54:52 AM
SGOLBA_dynamite
BBBL
Overall Posts Rated:
3030
Dat is afhankelijk, je kan hen blijven doortrainen tot hun 30ste als je wil. Bovendien hangt dat ook af van welke spelers je gaat trainen (PG, SG,SF,...) en of je ze multiskilled wil trainen of niet. Het is voor mij moeilijk om een schatting te geven aangezien ik geen zicht heb op wat voor toekomstige spelers jij in gedachten hebt. Ik vermoed dat je DMI bedoeld i.p.v. BMI :p DMI geeft volgens mij niet weer hoe goed een speler is, alhoewel ik hier zelf ook nog vragen bij heb. De DMI van een speler heeft volgens mij een beetje hetzelfde effect als de vorm van uw speler. Hoe hoger deze is , hoe beter hij zal presteren.

From: BigT

This Post:
00
270488.5 in reply to 270488.4
Date: 5/15/2015 1:43:08 PM
TheRainmakers
II.3
Overall Posts Rated:
8484
Hello,

First of all i don't understand dutch, however i used google translate and think i understood what you asked.
As i saw C3C gave you already most of your answers, however if you want some extra informations feel free to visit this forum which has been created lately http://www.buzzerbeater.com/community/forum/read.aspx?thr...

Regards

To: C3C
This Post:
00
270488.6 in reply to 270488.4
Date: 5/15/2015 2:21:36 PM
Overall Posts Rated:
11
Hahaha, uiteraard DMI, zat met andere dingen in mijn hoofd zo te zien. Maar bedankt voor de uitleg!