BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Speeches

National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: primoss
This Post:
22
274442.4 in reply to 274442.3
Date: 11/10/2015 12:02:47 PM
Overall Posts Rated:
408408
Beste Managers,

Ook ik stel me beschikbaar als coach van het Nederlands NT.
Ik ben gestart met BB in seizoen 17,en in rap tempo doorgestoten naar de absolute top in de DBA.
Na 2 kampioenschappen in de hoogste divisie, en 3 x winnaar van de Rik Smits bokaal,was het voor mij een mooi moment om mijn gehele team op de TL te zetten(zoals de meeste van jullie weten).
Het absolute hoogtepunt voor mij in BB was seizoen 27,na precies 10 seizoenen dit spel te spelen.
Ik kwam weer terug vanaf de 2e klasse ,en pakte zelfs tot mijn eigen verbazing de beker en de titel in de DBA.
Ik had blijkbaar ineens een echt topteam in handen:)

Voor mij is dit een nieuwe uitdaging,die ook geheel los staat van deze beslissing die ik een aantal weken geleden definitief heb genomen.
Ik weet wat het is om een topteam samen te stellen,en heb ook JP vanaf zijn 21 ste onder mijn hoede gehad.En die speelt inmiddels ook voor het NT ,en daar ben ik trots op.

Wat kunnen jullie van mij verwachten?

Allereerst wil ik zeggen dat het Nederlands NT ,mij aan het hart gaat, en dat ik vrij regelmatig op de chat aanwezig was ,om de wedstrijden "live" te aanschouwen.
Vaak was ook de huidige Bondscoach op de chat ,en we spraken ook vaak over de tactieken en kwaliteiten van de huidige selectie.En ik denk dat ik bij deze selectie ook goed te weten wat deze zijn,omdat ik ze zo vaak heb zien spelen.

Ook voor de managers die spelers hebben die tegen de NT selectie aan zitten,zij mogen altijd contact met mij opnemen hoe zijn speler er voor staat .

Natuurlijk ook voor managers die jonge talententjes hebben ,en nog volop in ontwikkeling zijn.
Mochten deze managers advies nodig hebben over bijv. de training van hun speler of andere zaken laat het me weten.Het is erg belangrijk dat er getraind blijft worden,om de toekomst van ons NT veilig te stellen.

Het moet raar lopen als ik deze niet dezelfde dag zal beantwoorden,en ze mogen een eerlijk en oprecht antwoord terug verwachten.

Verder ,en voor mij wel het belangrijkste zal ik me voor 100% inzetten om tot goede resultaten te komen.Aangezien ik voorlopig niet veel tijd hoef te steken in mijn eigen team,behalve het trainen van jonge talentjes.
Tot slot , hoop ik dat ik jullie steun krijg om het NT te leiden,en kijk uit naar de uitslag van de verkiezingen.
Uiteraard wens ik de andere kandidaten veel succes toe!!

From: Ruaidri
This Post:
55
274442.5 in reply to 274442.4
Date: 11/12/2015 12:58:00 PM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Een laatste bericht van mij als BC.

A.s. maandag speel ik mijn laatste wedstrijd als BC. Het is gelukt om wederom een scrimmage te regelen. Dat vind ik zelf een van de zwaarste taken aan het bondscoachschap. Zodra de officiële wedstrijden erop zitten, moet je op zoek naar een tegenstander. Als je geen scrimmage speelt met het NT, krijgen de NT spelers niet hun merchandising bonus, dat is voor sommige managers echt veel geld.

De redenen dat ik stop. Ik ben 12 seizoenen BC geweest met een pauze tussendoor van 4 seizoenen. Ik ben toen weer ingestapt, omdat ik vond dat er op dat moment geen geschikte kandidaat was. In mijn ogen is die er nu wel. Mijn grootste doel, de laatste 12 halen op een EK is niet gelukt.

Als ik het goed heb is mijn hoogste positie met het NT 24e van de wereld. Maar veel belangrijker vind ik de opgeschoonde Europese lijst. Want hierop wordt de indeling gemaakt voor de voorrondes van het EK. Doordat we afgelopen week bij de beste 12 Europese landen stonden, zijn we dus als tweede ingedeeld in de poule. Hierdoor zouden we in theorie wat zwakkere landen moeten treffen.

Helaas is dat niet het geval. We treffen het enige thuis spelende land Slovensko. Verder het sterke Lietuva wat, maar 1 plek onder ons staat op de ranking. Geen idee trouwens of de huidige BC daar doorgaat, want die leek wat inactief.
En verder hebben we heel veel pech, door Latvija te treffen. Op de wereldranking 52, maar ik denk in werkelijk zeker net zo sterk als Nederland.

Ik maak mij trouwens wel flink wat zorgen over de aanvoer van nieuwe spelers voor het NT. Als we op het huidige niveau willen acteren, dan moeten spelers echt all-round en tot full potentieel worden doorgetraind. Vooral dat laatste schort er nog weleens aan. Eigenlijk moet een NT speler tot 30 doorgetraind worden. Stamina en Free Throws zijn ook echt belangrijk. Niet dat ik er een voorstander van ben, om dat op jonge leeftijd te trainen, maar zeker zo rond de 28 en ouder , zou daar best veel op getraind kunnen worden.

Ik hoop dat een frisse wind in het NT, het NT ten goede komt. Ik zal geen scouting doen. Dit heeft twee redenen. Allereerst wil ik a.s. maandag gewoon een goed enthousiasme hebben, als ik ga scouten daalt het tot 1. Tweede redenen is dat ik zelf als BC het heel prettig vond om spelers zelf te zien en niet enkel af te gaan op de cijferlijsten van de scoutinglijsten. Ik hoop dat de nieuwe BC, de scoutinglijsten up to date houdt, zowel van de huidige spelers als van de 22+ spelers die nog niet in het NT zitten.

Ik hoop dat de nieuwe BC een groot succes wordt. Waar nodig wil ik wel assisteren, al zal ik er wel voor waken, om niet in de weg te staan. Ik weet nog van mijn begin tijd als BC dat alles wat Arsjitekt zei, ik bijna als een aanval zag. Tuurlijk was dat niet zo bedoeld, maar zo voelde dat wel als de oude succesvolle BC iets zei.

Als laatste wil ik iedereen bedanken voor het vertrouwen en de prettige samenwerking gedurende al die seizoenen.

Only in the dark, we succeed!