BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Speeches

National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Tesse
This Post:
44
279050.2 in reply to 279050.1
Date: 5/25/2016 2:26:40 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Landgenoten,

Sinds ik twee termijnen U21 bondscoach ben geweest leek het mij al erg leuk om het NT te kunnen leiden. De angst dat ik de tijd er niet voor zou hebben om mij echt volledig erop te richten hield mij echter tegen. In de tweede termijn ben ik ook geweldig geholpen qua tijd door anderen die de scouting op zich namen en de jongste spelers begeleiden en daarna mij ook heeft opgevolgd. Hierdoor kon ik mij volledig op de 20 en 21-jarigen van toen focussen.

Nu mijn dochtertje iets ouder is (1,5) heb ik weer iets meer tijd en rust en lijkt het mij leuk de uitdaging alsnog aan te gaan. En van de pessimistische/realistische berichten van primoss begrijp ik dat het een flinke uitdaging is. Goede bigs waren in mijn ervaring zo belangrijk bij het U21 aangezien de meerderheid inside aanviel en de reboundbattle ook belangrijk was. Bij het NT verwacht ik ook dat het zonder goede monsters moeilijk wordt. Mijn eigen Krijn van Ankeren ziet er superleuk uit maar eerlijk gezegd zou ik niet met hem als starter een strijd aan durven gaan omdat hij gewoon de pure inside skills niet hoog genoeg heeft en daardoor op de belangrijkste punten wordt overklast. Ik zal mij eerst moeten orienteren met het spelersmateriaal voordat ik met echte oplossingen kan komen.

Met het U21 hebben we destijds voor het eerst sinds jaren ons weer geplaatst voor de tweede poulefase in het EK (waar we vervolgens een 0-5 record hadden). Ik geloof in dit soort kleine successen voor ons land. Toernooien gaan we de komende tijd zeker niet winnen, maar net weer wat verder komen dan in vorige jaren vind ik al een succes wat gevierd mag worden. Of dat dit keer mogelijk gaat zijn in een eerste termijn weet ik niet, maar het lijkt mij in ieder geval leuk om erin te duiken en te zien wat we kunnen doen.

Qua communicatie houd ik van berichten op het algemene forum voor de grotere lijnen (selectie begin seizoen....een belangrijke wedstrijd....nabeschouwing aan het einde van het toernooi). Op het Oranje boven forum zal ik denk ik voor de ingewikkeldere wedstrijden een topic openen en overweeg ik om het meedenken te stimuleren een grove beschrijving van de spelers in de selectie te doen. Zoals Ten Tije die nu te koop staat: Goede verdediger, inside aanvallend sterk, niet onze beste schutter voor een outside tactiek (schat ik nu even zonder de selectie te kennen). Mochten managers hier bezwaar tegen hebben dan kan ik hun speler wel verzwijgen maar ik merkte zelf vaak dat ik lastig vond om suggesties te geven simpelweg omdat ik het spelersmateriaal niet goed genoeg kende.

Crunchy! If you eat fast enough