Gebaseerd op eerdere berichten die ik heb teruggelezen van primoss (nu met kennis van de spelerskills) denk ik dat we een redelijk gelijke opvatting hebben in wat de beste spelers van NL zijn. Van de bestaande selectie heb ik op dit moment 14 van de 18 spelers opnieuw terug laten komen. De 4 verwijderde spelers maken alle 4 nog steeds kans om opgeroepen te worden, maar ik laat van de vormontwikkeling van hen en skillpops van jongere spelers afhangen wie dat worden. Met name de guards zit ik met maar 8 smalls op dit moment wat schaars maar zijn er genoeg opties om op te roepen.
Huidige selectie zitten 6 Bigs en 8 Smalls (PG/SG)
Smalls:
Stienstra
Ten Tije
van Ittersum
de Jongh
Roozen
Asser
Eriks
Aalbers
Bigs:
ten Brink
den Hamer
Harte
Beukman
Eberhard
Nieuwlaat
De smalls die opgeroepen kunnen worden
Dominicus Boertjens - Voorheen bij selectie. Hoort er gewoon bij maar uit oude posts begreep ik dat er vaker vormproblemen zijn. Hij is geen starter en er zijn vergelijkbare backups dus ik overweeg om eerst even aan te kijken hoe zijn minuten en vorm lopen.
Bobby Meijdam - Voorheen bij selectie. Erg goede guard. Met 34 kunnen de drops gaan komen dit seizoen. Aanvallend outside en verdedigend outside is hij net wat zwakker dan mijn andere opties. Desondanks kan hij met goede vorm goed meedoen. Reden dat ik hem nog even naast de selectie houd is omdat ik flexibiliteit wil hebben om mogelijk een van de jongere guards die nog getraind worden op te roepen (zie hieronder).
Hendrik Jan Steen - Heerlijke speler. Pas 25 maar al een topverdediger, heeft zijn 118 skillpoints op goede plekken zitten en juist nog weinig DR/HD wat altijd het makkelijkst bij te trainen is. Ik ben een beetje band dat hij nog niet goed genoeg kan scoren op NT niveau maar verder zou ik hem nu al met plezier oproepen en misschien doe ik dat ook al.
Berend Bult - Geweldige shooter en daardoor ook al een kans om erbij te komen. Ik zal hem in de gaten houden en kijk uit naar zijn ontwikkeling.
De bigs die opgeroepen kunnen worden:
Abdoh Dhamgani - Voorheen bij selectie. De andere 6 bigs hebbben mijn voorkeur en het is erg moeilijk voor een superster potentie om als big mee te komen met het NT wat te zien is in de main inside skills. Zijn geweldige shotblocken kan echter niet ontkend worden (leidt de NBA met gemak).
Antoon Reker - Voorheen bij selectie. Mijn eigen speler. Heeft een vervelende skilldrop gehad waardoor hij ook niet bij de beste 6 zit. Als ik een extra big nodig heb gaat het waarschijnlijk tussen Reker en Dhamgani.
Jaapjan Algra - Het duurt waarschijnlijk nog een seizoen voor hij bij de selectie zit maar met een paar inside pops erbij en als Eberhard en Harte beginnen te droppen dan denk ik dat hij er snel bij kan komen.
Floris Jan Cannegieter - Uit oude posts begreep ik dat de guards van Bikkelmans de voorkeur krijgen. Wat ook goed te begrijpen is. Maar vergelijkbaar met Algra zit ook Cannegieter een paar pops en drops bij de selectie vandaan.
Andere spelers die ik wel in de gaten houd maar (nog) niet verwacht te selecteren:
van Ankeren - vrees dat ie het niet redt met potentie (eigen speler)
Boersen - Zal over zijn training vragen maar heeft te lang stilgestaan en te slecht in PS/RB
de Hoon - Mooie skills voor zijn leeftijd maar met potentie 8 weet ik niet of hij de andere guards kan evenaren (zal hem wel in de gaten houden)
vd Put - Heeft 2 a 3 geweldige SF's voor zich. Ben in contact met coach en wordt nog getraind.
Holst - Goede speler die betere spelers voor zich heeft en denk ik niet nog op dat niveau gaat komen (ook 8 potentie en 30 jaar)
Verder nog vele spelers van 26 en jonger maar los van Steen denk ik niet dat die dit seizoen al overwogen zullen worden.
Last edited by Tesse at 5/31/2016 7:23:35 AM
Crunchy! If you eat fast enough