Ik ben echter wel van mening dat relatief mono skilled spelers beter zijn voor het u21. Het afwerken van speler tot NT kracht gaat eigenlijk pas op zijn 21e beginnen.
Eens met het eerste, het zou mooi zijn als de training zo afgestemd is dat na het U21 het traject voor het NT wordt ingegaan maar dat strookt niet altijd met elkaar, omdat voor het NT vaak met de secondaries of 1v1 wordt begonnen, wat voor het U21 weer niet handig is.
Ik ben wel van mening dat het huidige Google docs systeem op de schop moet naar een systeem waarin vaardigheden per positie een zwaardere of minder zware weging moeten krijgen.
Wat is je voorstel? Ik heb al de guard/big skills apart, bedoel je iets zoals in de "Train een U21 ster competitie" werd gebruikt voor de score? Of heb je het nu over het NT doc?
Ook vind ik dat de taken zoals het begeleiden van u21 spelers ook deels door de NT coach gedaan dienen te worden.
Voor de NT talenten ben ik het daar mee eens. Van te voren lijkt het me goed dat de U21 en de NT coach samen het plan bepalen, en als dat plan voor het NT is dan begeleid de NT coach en als het puur voor het U21 dan begeleid de U21 coach.
Nu word er te weinig gedaan aan het begin van de nieuwe draft tov een aantal seizoenen geleden.
Ik heb inderdaad helaas minder tijd voor intensieve begeleiding, maar ik doe het nog steeds wel. Ik stop nu meer energie in het op de markt krijgen van de talenten (vooral de NT talenten, meer een taak voor de NT coach), dat is effectiever in mijn beleving. Ik zou het wel goed vinden als de NT coach dit doet, zodat de U21 coach zich meer op de Allstar/Superster potentie groep kan richten (verkoop dan wel begeleiding).
@jeroen heb jij de intentie om jou u21 coaching nog een termijn te verlengen?
Ik wil nog wel, maar besef wel dat ik door minder beschikbare tijd beperkt ben in vooral het begeleiden. Als er wat taken door de NT coach overgenomen kunnen worden zoals voorgesteld kan ik daar hopelijk wel meer tijd in steken.