BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
283175.2 in reply to 283175.1
Date: 12/6/2016 9:41:34 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Ik stel mij ivm tijd niet beschikbaar. Heb het met veel plezier gedaan en bemoei mij er nog graag tegenaan maar geef het stokje graag door.

Laat de speeches maar komen ;)

Crunchy! If you eat fast enough
From: Cowstreet

This Post:
33
283175.3 in reply to 283175.2
Date: 12/6/2016 4:11:00 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
Ik stel mij graag verkiesbaar als manager van het NT. Merk dat ik laatste seizoenen actiever het NT probeer te volgen en het lijkt me een uitdaging om eindverantwoordelijk te worden!

De laatste seizoenen heb ik ervaring opgedaan in de top van de DBA en in B3 gespeeld. Daardoor heb ik ook een beter beeld gekregen wat er aan skills nodig is en ben ik meer gaan nadenken over tactieken, analyseren van tegenstanders, etc. Op NT niveau krijg je daar nog extra keuzes bij omdat je meer materiaal tot je beschikking hebt.

Ik ben zelf altijd voorstander van een allround selectie geweest maar op NT niveau heb je ook brute kracht nodig, dus zal daar een balans in gaan zoeken. Verder ben ik actief in de community en gebruik graag de feedback van ervaren managers. Dat zal op NT niveau ook zeker nodig zijn. Dus zoals Tesse het aanpakte vond ik erg prettig. Uiteindelijk denk ik dat we gezamenlijk verder komen dan dat een manager alleen maar oog heeft voor zijn eigen visie.

Verder vind ik het leuk om trainingsplannen door te nemen en te kijken hoe we de selectie weer een stap verder kunnen brengen qua kwaliteit. Dat zal een lange termijn planning zijn maar heb bewezen daar het geduld en de discipline voor te hebben. Wat dat betreft ook mooi hoe we met elkaar de groei van een aantal toppers in wording bespreken in het Oranje Boven! forum

Als je vragen hebt, stel ze gerust!

This Post:
00
283175.4 in reply to 283175.3
Date: 12/6/2016 4:19:19 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14141414
Ik ben ook benieuwd naar de beoogde samenwerking met het U21, hoe zie jij (en mogelijke andere kandidaten) dat?

This Post:
00
283175.5 in reply to 283175.4
Date: 12/6/2016 4:44:30 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
Die samenwerking moet er zeker zijn. Ik zou voorstander zijn om een pool van spelers te hebben die we vanaf hun 18e tot aan NT selectie monitoren in hun voortgang en managers begeleiden met de training. Daarbij zal de begeleiding in het begin vooral bij de U21 manager liggen en moeten U21 en NT rond 20 jarige leeftijd zorgen voor een warme overdracht van speler en manager. Weet niet zeker, maar wellicht bestaat er al een dergelijke pool. Zou top zijn als meer managers voor langere tijd een speler willen opleiden. Ik vind het leuk om managers proberen enthousiast te krijgen en te houden om NL spelers te trainen. Daar kunnen U21 en NT elkaar in helpen want het begint bij U21 als 1e "beloning" voor deze manager.

Dan kom je wel op het dilemma dat trainen voor U21 niet altijd het meest ideale schema is voor NT training. Als klein land vind ik dat we keuzes daarin moeten maken en ik zou dan NT voorrang willen geven. En dat zal lang niet altijd kunnen en moeten we ook reëel blijven met de kleine community die we hebben.

Hoe is de samenwerking de laatste seizoenen geweest en wat vind je daarin zelf wat nog beter kan?

This Post:
00
283175.7 in reply to 283175.6
Date: 12/7/2016 7:55:12 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14141414
Ik ben echter wel van mening dat relatief mono skilled spelers beter zijn voor het u21. Het afwerken van speler tot NT kracht gaat eigenlijk pas op zijn 21e beginnen.

Eens met het eerste, het zou mooi zijn als de training zo afgestemd is dat na het U21 het traject voor het NT wordt ingegaan maar dat strookt niet altijd met elkaar, omdat voor het NT vaak met de secondaries of 1v1 wordt begonnen, wat voor het U21 weer niet handig is.

Ik ben wel van mening dat het huidige Google docs systeem op de schop moet naar een systeem waarin vaardigheden per positie een zwaardere of minder zware weging moeten krijgen.

Wat is je voorstel? Ik heb al de guard/big skills apart, bedoel je iets zoals in de "Train een U21 ster competitie" werd gebruikt voor de score? Of heb je het nu over het NT doc?

Ook vind ik dat de taken zoals het begeleiden van u21 spelers ook deels door de NT coach gedaan dienen te worden.

Voor de NT talenten ben ik het daar mee eens. Van te voren lijkt het me goed dat de U21 en de NT coach samen het plan bepalen, en als dat plan voor het NT is dan begeleid de NT coach en als het puur voor het U21 dan begeleid de U21 coach.

Nu word er te weinig gedaan aan het begin van de nieuwe draft tov een aantal seizoenen geleden.

Ik heb inderdaad helaas minder tijd voor intensieve begeleiding, maar ik doe het nog steeds wel. Ik stop nu meer energie in het op de markt krijgen van de talenten (vooral de NT talenten, meer een taak voor de NT coach), dat is effectiever in mijn beleving. Ik zou het wel goed vinden als de NT coach dit doet, zodat de U21 coach zich meer op de Allstar/Superster potentie groep kan richten (verkoop dan wel begeleiding).

@jeroen heb jij de intentie om jou u21 coaching nog een termijn te verlengen?

Ik wil nog wel, maar besef wel dat ik door minder beschikbare tijd beperkt ben in vooral het begeleiden. Als er wat taken door de NT coach overgenomen kunnen worden zoals voorgesteld kan ik daar hopelijk wel meer tijd in steken.

This Post:
00
283175.8 in reply to 283175.5
Date: 12/7/2016 8:21:09 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14141414
Die samenwerking moet er zeker zijn. Ik zou voorstander zijn om een pool van spelers te hebben die we vanaf hun 18e tot aan NT selectie monitoren in hun voortgang en managers begeleiden met de training. Daarbij zal de begeleiding in het begin vooral bij de U21 manager liggen en moeten U21 en NT rond 20 jarige leeftijd zorgen voor een warme overdracht van speler en manager. Weet niet zeker, maar wellicht bestaat er al een dergelijke pool. Zou top zijn als meer managers voor langere tijd een speler willen opleiden. Ik vind het leuk om managers proberen enthousiast te krijgen en te houden om NL spelers te trainen. Daar kunnen U21 en NT elkaar in helpen want het begint bij U21 als 1e "beloning" voor deze manager.

Die pool bestaat, de scouting die we na elke draft doen wordt in een Google Docs spreadsheet genoteerd en die update ik elk seizoen of tussendoor na contact met de managers.

Dan kom je wel op het dilemma dat trainen voor U21 niet altijd het meest ideale schema is voor NT training. Als klein land vind ik dat we keuzes daarin moeten maken en ik zou dan NT voorrang willen geven. En dat zal lang niet altijd kunnen en moeten we ook reëel blijven met de kleine community die we hebben.

Ik vind voor MVP+ talenten het NT ook belangrijker, maar het zou mooi zijn als het zoveel mogelijk gecombineerd kan worden. Voor guards is dat redelijk te doen omdat je voor het U21 1v1 training kan doen wat helpt en je krijgt dan ook IS pops, en met OD training krijg je ID pops dus kan er na de 21ste met nog wat extra out of position training een goed plan voor het NT gemaakt worden wat ook goed is voor het U21. Voor bigs is dat wat lastiger, maar bigs met lage secondaries zouden vol voor U21 getraind kunnen worden omdat ze toch minder interessant zijn voor het NT, en degene met goede secondaries kunnen dan vooral voor het NT getraind worden.

Hoe is de samenwerking de laatste seizoenen geweest en wat vind je daarin zelf wat nog beter kan?

Ik zet aan het eind van elk seizoen de skills van de U21 lichting met MVP+ in het NT sheet, maar ik ben wel van mening dat er meer samengewerkt kan worden. Zoals in mijn andere post beschreven wat taken anders verdeeld maar ook het afstemmen van het trainingsplan voor MVP+ talenten. Aan de andere kant, de manager van de speler beslist uiteindelijk en dat zijn vaak ervaren NL managers die over het algemeen een NT trainingsplan maken.