Skönt! Här kommer min djupdykning i spåkulan:
Jag har allt jag behöver för att fixa en ny offensiv mittfältsposition på blå sidan. Tanken var att detta skulle bli säsongen då vi laddade på för en topplacering. Min surt förvärvade backcourt når nu kulmen i sin karriär, och vi har en center värd sitt "C" som kan ge påläggskalven Moody välförtjänta luckor på vägen mot korgen. När jag ser hur övriga dammar på med spelare i 5-6 miljonersklassen, inser jag dock att vi för alltid är dömda till en plats i skuggan av de bästa.
Vi kommer vanan trogen varva hedersamma förluster, några riktigt halvtaskiga försök att vinna 2 matcher i SBBL + en cupmatch mot halvsvårt motstånd per vecka och sluta på ca 13 vinster och uttåg i runda 4 i cupen. Inget övertygande och inget fiasko, precis som vanligt.
Såklart fick vi Ratu som rival. Även om vi alltid försöker att undvika varann så långt det är möjligt så tippar jag att vi kommer mötas 6 gånger den här säsongen.
Den ekonomiska lågkonjunkturen kommer att fortsätta enligt plan. Vi inleder TV-matcherna borta mot Pipa, tar andra TV-matchen borta mot GBG-Air och sedan väcks hoppet om allmänhetens intresse när vi får chansen att möta Pipa HEMMA 6 omgångar från slutet.
Jag tippar att Knätofs och IOW gör upp om titeln på nytt. Ivrigt jagade av Pipa och Highflyers.
Säfvén kommer vila i alla matcher mot Skene pga. skaderisken och därmed bli det fundament han förtjänar att vara i landslaget som överraskar alla och gör sin bästa säsong någonsin.
That´s it folks! Kom i håg var ni läste det först...