Een nieuwe thread voor de komende seizoenen, lijkt me niet nodig om elk seizoen een nieuwe te maken. Ik probeer zo vaak mogelijk te posten, maar merk dat het niet na elke wedstrijd lukt. Wil je dichter bij het vuur zitten een meepraten over het NT en andere BB onderwerpen? Join dan de Discord server!
(https://discord.gg/3FPpRMKgnF)Nog even een korte terugblik op het EK; onze poulegenoot Servië wist het tot de finale te schoppen, een knappe prestatie die ook bevestigt dat het geen schande is dat zij ons hadden gepasseerd in de poule. Ik blijf ook herhalen dat het verschil tussen landen steeds kleiner wordt, en als ik naar de selecties van andere Europese teams kijk is het wellicht niet eens onlogisch dat we niet in de top 12 zitten. De details worden daarom steeds belangrijker; dus goede wedstrijdvoorbereiding kan het verschil maken. Daar blijf ik me ook voor inzetten en blijf ik voor leren.
Dit seizoen staat het verliezerstoernooi op het programma, met zo snel ik het kan zien geen enorme verassingen in de deelnemers. Ons schema is als volgt: Georgië (thuis), Bahamas, Moldavië, Andorra, Griekenland (thuis), België (uit), Zwitserland, Slowakije (uit). Zo te zien hebben we een relatief zwaar programma met 2 Europese subtoppers, waar de meeste andere subtoppers maar 1 zo'n tegenstander hebben. Desalniettemin zijn het wel wedstrijden die we kunnen winnen, dus daar gaan we ons ook op voorbereiden.
Na Baeke zit de inmiddels 35-jarige Pinxteren ook niet meer in de basis. Ook voor hem geldt dat hij nog paraat staat, maar de basis willen we graag duurzaam bezetten. Voor zijn vervanging is de keuze op 28-jarige Gerko Ubbink van de Rotterdam Raptors gevallen. Zoals ook vorig seizoen gezegd ligt de kwaliteit aan de rand van de selectie erg dicht bij elkaar, het is nog wachten op de onderscheidende talenten, maar manager Dr.T.Rex heeft uitermate goede training verzorgd en mag daarvoor beloond worden met een basisplaats voor 1 van zijn spelers, waar zijn andere talent (Yardi Grijsaart) paraat staat als oproepkracht.
De voortgang bij de talenten is ook dit seizoen wisselend, met mooi voortgang bij groep van 28 en 26, maar Roijen en Van Ree hebben bijvoorbeeld weinig pops gehad. Heijs, van den Ouden en Zwijnen komen in de buurt van de basis en Heidemans is als 22-jarige een mooi talent voor de shortlist. Het wordt alleen steeds duidelijker dat er een groot gat is in de pijplijn qua bigs, dus ik hoop dat de huidige bigs het lang vol gaan houden en er spoedig supertalenten aantreden die vroeg kunnen aansluiten. Voorlopig zitten we echter nog helemaal goed qua bigs.
Progressie van talenten:
30 jarigen:
+01 Rooms (buitenland, ex-DREAM Paragon)
+01 de Grip (buitenland, ex-DREAM Paragon
29 jarigen:
+00 van der Vegt (BasketballBreak Ballers)
+00 Roijen (Los Gansos, transfer)
28 jarigen:
+03 Ubbink (Rotterdam Raptors)
+04 Grijsaart (Rotterdam Raptors)
+02 Boekhoorn (Nightearls)
+02 Warmelink (FC Den Haag)
27 jarigen:
+05 Heijs (buitenland)
26 jarigen:
+06 Haasnoot (NFH basket)
+06 van den Ouden (Primoss)
+09 Zwijnen (Eindhoven Eagles)