Hebben al je spelers dan weinig IS, of kunnen de guards dit ook degelijk hebben?
Je noemt dat je sterspeler lage IS/JS heeft, is dit dan je big met 16 PA die je sterspeler noemt? Gezien je guards wel hoge JS hebben?
Wat je normaal doet is dat je de big met 16 PA op PG laat starten om het effect van zijn PA te maximaliseren, en dan een guard scorer ergens aanvallend in positie brengen waar die het beste uit de verf komt. Meestal als PF/C, maar deze guards hebben vaak ook hoge IS om ook die rating te maximaliseren (IS heeft groter effect vanaf PF/C dan vanaf de guard posities). Als je een outside georienteerde aanval speelt maar je bigs met hoge PA op PF/C laat aanvallen krijgen ze te weinig de bal om effect te hebben lijkt me.
Als je maar beperkte scoringsopties hebt dan kies ik vaker voor langzame aanvallen of ISO's omdat die bewuster naar het goede schot zoeken, en gezien je volgens mij vooral JS/JR hebt zou ik zeker ook Princeton overwegen. Dit heb ik laatst in een NT scrimmage gedaan om Rooms in positie te brengen:
(76168). Hij nam hierbij 21 schoten met goede efficientie, maar had ook weer niet de duidelijke voorkeur gezien de 21 en 17 schoten bij Ubbink en Lobbezoo.
Als je guards met lage PA wel goede DR hebben zou ik ook outside ISO niet uitsluiten. Als je ook hier je PA big op PG zet kan je alsnog wat assisted schoten krijgen, maar kan hij desnoods ook zelf z'n kansen creeren, en hem juist niet laten passen maar vooral zelf laten scoren.