BuzzerBeater Forums

BB Colombia > National Team Speeches

National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
327775.2 in reply to 327775.1
Date: 7/11/2025 5:17:17 PM
Otepää Grizzlies
Kõrgliiga
Overall Posts Rated:
77
Second Team:
Elva Huskies
🇨🇴 Candidatura para Entrenador de la Selección Nacional de Colombia

Querida comunidad colombiana de BuzzerBeater,

Con este mensaje presento oficialmente mi candidatura para dirigir la Selección Nacional de Colombia.

Juego BuzzerBeater desde 2011. En todo este tiempo he vivido tanto momentos de gloria como temporadas difíciles, pero siempre he mantenido la pasión por este juego y he acumulado una gran experiencia en cómo evolucionar un equipo y formar futuras estrellas.

Lo que ofrezco
Más de 14 años de experiencia en BB, comprendiendo todas las etapas del juego: entrenar, planear tácticas, hacer scouting y tomar decisiones estratégicas.

Dominio en el desarrollo de jugadores jóvenes de alto potencial, con una visión clara de cómo formar talentos para la selección.

Actualmente me encuentro en modo reconstrucción, lo que me permite dedicarme por completo a la Selección Colombiana, sin distracciones.

Mi visión para Colombia
Identificar, seguir y apoyar a los mejores talentos colombianos, colaborando directamente con los managers de sus equipos.

Desarrollar tácticas específicas según el rival para sacar el máximo rendimiento del equipo en cada partido.

Establecer una gestión transparente y participativa, con reportes periódicos, análisis tácticos y comunicación constante con la comunidad.

Construir una base sólida que permita éxitos sostenibles a largo plazo.

Colombia tiene talento. Solo falta planificación, compromiso y una dirección clara para escalar posiciones y convertirnos en una potencia mundial dentro de BuzzerBeater.

Les pido su voto y su confianza. Estoy listo, tengo el conocimiento y estoy comprometido con esta camiseta.

¡Vamos Colombia!

Gracias,
Bulldog
Candidato a Seleccionador Nacional de Colombia

🇨🇴 Colombia National Team Manager Application

Dear Colombian BuzzerBeater Community,

I am officially applying for the position of Colombia National Team Manager.

I’ve been part of the BuzzerBeater world since 2011. Over the years, I’ve experienced both the highs and lows that come with managing a competitive team. That journey has shaped me into a manager who deeply understands not just how to win, but how to build, evolve, and sustain success at every level of the game.

What I Bring
14+ years of experience navigating the BB landscape—training, scouting, game planning, and long-term development.

Strong knowledge of player growth, with a proven approach to training that builds future NT-caliber stars.

I am currently in rebuild mode, which gives me the freedom and full focus to dedicate myself 100% to the national team’s growth.

My Vision for Colombia
Identify and support elite prospects through close coordination with club managers.

Use smart, opponent-specific tactics to maximize our competitive edge in every match.

Bring transparency and communication to the forefront—regular updates, tactical insights, and community involvement.

Build a foundation that ensures Colombia’s long-term strength, not just short-term wins.

Colombia has the talent. With the right strategy, collaboration, and vision, we can rise up the international ranks and establish ourselves as a force in BuzzerBeater.

I ask for your trust—and your vote—to take on this challenge with everything I’ve learned since 2011. I’m ready, focused, and committed to the team.

Let’s build something great—together.

Thank you,
Bulldog
Candidate for Colombia NT Manager