BuzzerBeater Forums

BB Sverige > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
3460.2 in reply to 3460.1
Date: 10/24/2007 4:55:40 PM
Overall Posts Rated:
00

I'll state my question (one of many I guess) in Swedish since this is a Swedish forum.

*Kommer spelare ur topplagen favoriseras av dig som kandiderar? Eller kommer tvärtom spelaresom gjort bra ifrån sig i sämre lag vara att föredra? Låt mig helst slippa se "De bästa skall spela"-svar, utan utvecla gärna varför de som isf är de bästa är det.

This Post:
00
3460.3 in reply to 3460.2
Date: 10/24/2007 5:53:40 PM
Overall Posts Rated:
00

*Kommer spelare ur topplagen favoriseras av dig som kandiderar? Eller kommer tvärtom spelaresom gjort bra ifrån sig i sämre lag vara att föredra? Låt mig helst slippa se "De bästa skall spela"-svar, utan utvecla gärna varför de som isf är de bästa är det.

Jag ser inte varför spelare från varken topp- eller bottenlag är att föredra. Det är ju trots allt vad spelaren som sådan kan bidra med till ett landslag som måste vara det viktiga.

Sen kan det vara svårare att hitta de bra spelarna som finns i mindre framgångsrika lag, de kanske är omgivna av klart sämre killar som inte skapar de chanser som behövs för att spelaren i fråga ska visa sin potential i klubblaget. Enklaste vägen "runt" är ju att managers delar med sig av spelarnas data så att de kan jämföras kliniskt, om än inte i match förrän de är uttagna till landslaget.

Så visst kan lagets prestation inverka på en spelares chans att bli upptäckt/uttagen men lagets tabellposition som sådan tycker jag inte ska inverka alls.

Har jag missförstått frågan får du sparka mig på benet så gör jag ett nytt försök...

This Post:
00
3460.4 in reply to 3460.3
Date: 10/27/2007 8:47:27 PM
Overall Posts Rated:
00
Ser att det dykt upp någa andra som kandiderar. Vore kul att få veta vad ni har för tankarom hur landslaget ska spelas osv.

This Post:
00
3460.5 in reply to 3460.4
Date: 10/29/2007 2:01:10 AM
Overall Posts Rated:
00
Ser att det dykt upp någa andra som kandiderar. Vore kul att få veta vad ni har för tankarom hur landslaget ska spelas osv.

lika bra att rösta på dig, då de verkar som du "oövervinneligt" har mest erfarenhet...

det har spelats två säsonger...hur var de två första, var de likadana...eller har de skett många ändringar?

This Post:
00
3460.6 in reply to 3460.5
Date: 10/29/2007 11:24:48 AM
Overall Posts Rated:
00

lika bra att rösta på dig, då de verkar som du "oövervinneligt" har mest erfarenhet...

det har spelats två säsonger...hur var de två första, var de likadana...eller har de skett många ändringar?

Haha.. oövervinnerlig är ett starkt ord :-) Jag lever förstås högt påa tt jag var med från ruta 1 om än inte så djupt engagerad i mitt lag då. Eftersom svenska ligan länge legat på bara ca 30 lag så är min bedrift i sig inte så enrom även om jag förstås snappat upp ett och annat nyttigt om taktiker mm.

Förändring har skett emn det mesta är sig lik i form av hur taktiker fungerar, hur spelare presterar osv.

Jag tror Sverige kommer ha det tufft på den internationella arenan eftersom väldigt få (fram till nu) har tränat våra svenska killar seriöst. Länder som USA och Italien som ganska tidigt hade tusentals aktiva lag är ett par steg före. Vi ska därför ha rimliga förväntninngar, oavsett vem som blir förbundskapten, men med bra scouting och träning på de nyckelspelare vi kan hitta så ska vi väl kunna klara oss hyfsat. Gäller att se var vi har våra starka sidor i den framtida landslagstruppen och sen anpassa taktiken utifrån detta, oavsett om det blir poängrika matcher elelr tillknäppta.

This Post:
00
3460.7 in reply to 3460.6
Date: 10/29/2007 11:36:19 AM
Overall Posts Rated:
00
Hur bra på ett ungefär borde landslagskillar vara? Ser att jag har en på DMI 9900 som är 18 år, vet att inte DMI är allt, men hur bra kan han vara egentligen?

This Post:
00
3460.8 in reply to 3460.6
Date: 10/29/2007 2:49:39 PM
Overall Posts Rated:
00

Haha.. oövervinnerlig är ett starkt ord :-) Jag lever förstås högt påa tt jag var med från ruta 1 om än inte så djupt engagerad i mitt lag då. Eftersom svenska ligan länge legat på bara ca 30 lag så är min bedrift i sig inte så enrom även om jag förstås snappat upp ett och annat nyttigt om taktiker mm.

Förändring har skett emn det mesta är sig lik i form av hur taktiker fungerar, hur spelare presterar osv.

Jag tror Sverige kommer ha det tufft på den internationella arenan eftersom väldigt få (fram till nu) har tränat våra svenska killar seriöst. Länder som USA och Italien som ganska tidigt hade tusentals aktiva lag är ett par steg före. Vi ska därför ha rimliga förväntninngar, oavsett vem som blir förbundskapten, men med bra scouting och träning på de nyckelspelare vi kan hitta så ska vi väl kunna klara oss hyfsat. Gäller att se var vi har våra starka sidor i den framtida landslagstruppen och sen anpassa taktiken utifrån detta, oavsett om det blir poängrika matcher elelr tillknäppta.

håller med om de, inte så lätt att kunna prestera så bra, elelr hoppas på de iaf.
Jag tycker som du, tror du skrev de, att vi måste satsa på framtiden, kanske nästa års killar....alltså de som kommer bli bättre med tiden så man nån gång kommer få bra lirare....

Jag komemr nog fortsätta vara grymt aktiv, skulle gärna vilja vara med som en förtroenderoll, eller ta på mig lite ansvar, hjälpa att scouta osv...om det skulle behövas. Takitker är man i blodet, sen så vill man sträva efter vinst och framgång, lång- och kortsiktig...

hur tror du de ser ut? du borde leda elelr?

This Post:
00
3460.9 in reply to 3460.7
Date: 10/29/2007 4:27:35 PM
Overall Posts Rated:
00
DMI innehåller en tung faktor: veckans träning. Så det känns inte som att vi ska tita för mycket på DMI:n när landslaget plockas ut.

Blir nog att granska egenskaperna, och se vad vi kan få ihop för gäng.
Beror ju på position vilka som är viktiga men på de avgörande egenskaperna skulle jag ju hoppas att vi iaf kan ligga respectable/strong eller bättre. (Tyvärr ont om stjärnor då spelet är så ungt och vi haft så väldigt få lag som tränat spelare i Sverige).

Inlendingsvis komemr det antagligen finns väldigt många rätt likvärdiga spelare som slåss om platserna = svårt att välja rätt eftersom skillnaderna komemr vara små. Det gäller väla tt hitta ett gäng som komemr få rätt typ av träning och på effetivt sätt.

This Post:
00
3460.10 in reply to 3460.8
Date: 10/29/2007 4:33:26 PM
Overall Posts Rated:
00

Valet?
Inte en susning :-)
Det är ovissa tider. Väljarkåren mångdubblades ju i lördags och hur de tycker och tänker vet jag inte. Vi får se.

Scoutning mm lär ju bli aktuellt men i vilken form har jag ärligt talat inte tagit ställning till. Mycket är ju ovisst, inte minst vem som blir vald, och även hur det sedan kommer att fungera. Vad ser en förbundskapten? Vilka hjälpmedel finns inbyggda?
Vi får alla vänta till efter valet för att få svaren :-)

En lösning för att underlätta scouting är att skapa en nationell databas för spelare där managers själva kan tipsa om och uppdatera sina spelare. Att konstruera något sådant är en tanke jag haft.

This Post:
00
3460.11 in reply to 3460.10
Date: 10/29/2007 5:25:25 PM
Overall Posts Rated:
00

Valet?
Inte en susning :-)
Det är ovissa tider. Väljarkåren mångdubblades ju i lördags och hur de tycker och tänker vet jag inte. Vi får se.

Scoutning mm lär ju bli aktuellt men i vilken form har jag ärligt talat inte tagit ställning till. Mycket är ju ovisst, inte minst vem som blir vald, och även hur det sedan kommer att fungera. Vad ser en förbundskapten? Vilka hjälpmedel finns inbyggda?
Vi får alla vänta till efter valet för att få svaren :-)

En lösning för att underlätta scouting är att skapa en nationell databas för spelare där managers själva kan tipsa om och uppdatera sina spelare. Att konstruera något sådant är en tanke jag haft.

de e klart, om du skulle göra stor reklam skulle du nog kunna få vinsten, asså om du ids skicka mail till massa personer...hade hursom varit smart med databas