BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Träning

Träning

Set priority
Show messages by
This Post:
00
55609.1
Date: 10/30/2008 1:50:44 PM
Overall Posts Rated:
00
E ny på BB å undrar över träningen

Hur vet man vem som tränar det som man valt?

Om man tränar exempelvis 2 positioner (vilka spelare tränar då, e det dom som spelar på de possitionerna på match elelr....) vad gör de andra spelarna då??

Alltså behöver hjälp med hur hela träningssidan e uppbyggd här på BB

Och hur vet man när en spelare har gått upp i något attribut när det inte finns någon träningsrapport så som det finns på Managerzone??

Tack för hjälpen

This Post:
00
55609.2 in reply to 55609.1
Date: 10/30/2008 4:17:12 PM
Overall Posts Rated:
00
om du tränar Jump shot (hoppskott på svenska?) så kan du bestämma vilka som ska träna...
om du väljer "guards" så kommer PG/SG shooting guard och point guard att få träning...
de spelare som tränar ska spela minst (!) 48 minuter på SG/PG plats för att få full träning.
om man tränar två positioner brukar man köra med 5 spelare.

fast som jag spelar nu så har jag 6 spelare och de får spela en hel match var på varje pos. 6 spelare 48 minuter på varje, full träning. de kan ju oockså spela typ 60-80 minuter och få typ full träning om de inte får full träning. är osäker om man tappar något på att överspela dem lite.

men bra är om du köper in 5 objekt som är 18/19 och har minst medicore, 5, helst ha average, 6, i skill på alla outside-förmågor....de är Jump Shot, Jump range, Outside Def, passing.... sen är de bra om de har handling och driving också.

inside spelare (C/PF) Inside Def, Rebound, Inside shot, Blocking.

This Post:
00
55609.3 in reply to 55609.2
Date: 10/30/2008 6:44:04 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Skulle nog rekommendera att du avvaktar lite med att köpa spelare. Snart är det draft och då får du tre nya spelare. Dessa kan med lite flyt vara rätt bra spelare. Det blir också ett större utbud på spelare eftersom klubbar väljer att sälja av antingen draftade spelare eller de som man petar pga draften.

This Post:
00
55609.4 in reply to 55609.3
Date: 10/31/2008 5:20:54 AM
Overall Posts Rated:
00
Skulle nog rekommendera att du avvaktar lite med att köpa spelare. Snart är det draft och då får du tre nya spelare. Dessa kan med lite flyt vara rätt bra spelare. Det blir också ett större utbud på spelare eftersom klubbar väljer att sälja av antingen draftade spelare eller de som man petar pga draften.

svarar till fel person?=)

men till trådskaparen...sant som han ovan säger. fast de kommer bli dyrare...fast allt som du köper nu kommer öka ett år om ett litet tag så vänta lite då

This Post:
00
55609.5 in reply to 55609.4
Date: 10/31/2008 5:11:24 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Vet inte om jag förstod dig rätt. Har kollat efter förstärkningar pga skador och mitt intrycket har helt klart varit att det är svårare hitta spelare som är i nivå med de jag köpte vid säsongsstart.

Jag köpte några av draftspelarna och många av dessa borde ju rimligen läggas ut billigt Tvivlar på att man hittar spelare med Superstar som ser hyggliga ut nu

This Post:
00
55609.6 in reply to 55609.5
Date: 11/4/2008 1:42:21 AM
Overall Posts Rated:
00
Vet inte om jag förstod dig rätt. Har kollat efter förstärkningar pga skador och mitt intrycket har helt klart varit att det är svårare hitta spelare som är i nivå med de jag köpte vid säsongsstart.

Jag köpte några av draftspelarna och många av dessa borde ju rimligen läggas ut billigt :) Tvivlar på att man hittar spelare med Superstar som ser hyggliga ut nu :)

dålig koll har jag nog...spelare som läggs ut nu är väl tvärt tränade eller kommer från nya klubbar...

nu kan du ju sjväl se på "edit draft order" några spelare ...sätt de med flest * överst=)

snart kommer de nya nice spelare man kan köpa

This Post:
00
55609.7 in reply to 55609.6
Date: 11/4/2008 5:36:09 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Japp. Jag tror det är mycket bättre handla direkt efter draften. Kommer ju in tre nya spelare och de flesta klubbarna får väl 1-2 spelare som antingen är duglig på transfermarknaden eller skickar årets spelare ut på marknaden. Måste ju ska bli ett mycket större utbud.

Får hoppas man hittar rätt på draften så man sliper slösa pengar på transfermarknaden ;) Två TO:s vore ju inte fel.

This Post:
00
55609.8 in reply to 55609.7
Date: 11/4/2008 3:25:53 PM
Overall Posts Rated:
00
Japp. Jag tror det är mycket bättre handla direkt efter draften. Kommer ju in tre nya spelare och de flesta klubbarna får väl 1-2 spelare som antingen är duglig på transfermarknaden eller skickar årets spelare ut på marknaden. Måste ju ska bli ett mycket större utbud.

Får hoppas man hittar rätt på draften så man sliper slösa pengar på transfermarknaden ;) Två TO:s vore ju inte fel.

hoppas på samma själv, men man vet ju itne, rätt många som vill ha spelare i div II...

om jag får en kille kanske jag säljer den äldsta som är bäst.

This Post:
00
55609.9 in reply to 55609.8
Date: 12/2/2008 1:07:42 AM
Overall Posts Rated:
00
Träning

Skott utifrån? Tränar man 3p-förmåga då?
Eller vad är skillnaden melllan skott utifrån och hoppskott på samma position?

R

This Post:
00
55609.10 in reply to 55609.9
Date: 12/2/2008 3:41:50 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Frågade samma på globala forumet:
Jump Shot: A better shooter will make more shots at all distances.
Jump Range: A player with a higher jump range will find that the effectiveness of his jump shot decreases less with distance

Tycker svenska översättningen av Jump Range är vilseledande. Vet att det är svårt hitta bättre översättning. Jump Range för mig är snarare avståndsprecision än skott utifrån, dvs att ju bättre Jump Range man har desto mindre tappar man i precision ju längre ifrån man tar skottet. Med "skott utifrån" får jag intrycket att detta är fristående från hur bra man är på jump shot medan den engelska texten i reglerna i mitt tycke tydligt länkar ihop trepoängsskytte med bägge två.

This Post:
00
55609.11 in reply to 55609.10
Date: 12/2/2008 4:12:16 AM
Overall Posts Rated:
00
Bra att du bringar lite klarhet i det här
Kanske kan vi översätta Jump Range med Distanskytte eller Träffsäkerhet?

Tack!

R