Hej med jer.
Først en lille reklame: Det danske A-landshold og U21 landsholdet mødes i en træningskamp på mandag aften. Det er her, at de unge skal vise, at de er bedre, hurtigere og mere talentfulde end de gamle "nisser" på A-landsholdet :-D
Jeg beklager de manglende nyheder fra U21 landsholdet i denne her sæson, men nu hvor der er lidt luft indtil næste sæson, så vil jeg lige gennemgå sæsonen som den har set ud for U21 indtil nu.
Det har været en blandet sæson, som startede ret skidt ved U21 EM i Holland. et 1-points nederlag til israel og et 10-points nederlag til Finland i 2 kampe vi nok burde have vundet blev fulgt op af en øretæve imod Letland. Ikke just den start jeg håbede på. Heldigvis tog vi 4 sejre på stribe, så vi sluttede på en hæderlig 4. plads bl.a. ved at slå Tjekkiet, som på papiret var noget stærkere.
U21 jobbet er svært. Hver eneste sæson bliver der vinket farvel til de spillere der falder for aldersgrænsen og i denne her sæson bliver der et kæmpe idhug i vores trup....4 eller 5 spillere bliver på holdet imens resten falder for aldersgrænsen.
Vi havde det oppe at vende i sidste sæson, talentmassen er desværre ikke overvældende, men vi er heller ikke så mange managers.
Er der nogen, der vil være interesseret i at dedikere deres træning for at sikre de optimale forhold for landsholdende?
Det vil betyde, at alt træning måske skal fokuseres på 1 enkelt spiller igennem et par sæsoner for at bære frugt.
Jeg har selv trænet sådan i de sidste 2 sæsoner med min SG Tore Brosbøl. Jeg har bygget alt min træning op omkring ham og det har taget ca. 2 sæsoner, men nu begynder det også at bære frugt, så det er ikke en umulig opgave.
Jeg ved godt, at det kan være nemmere at købe spillere, men på den måde får vi aldrig 2 gode landshold.
Derfor vil jeg gerne vide, om der kunne være managers derude, som kunne tænke sig at være med i dette projekt, med at træne 1 eller 2 talenter op for fuld kraft?
Hvordan det skal koordineres finder jeg ud af, når jeg ved hvor mange der vil være med.
Men tak for sæsonen og husk så lige NT vs. U21 på mandag :-)
Held og lykke i resten af sæsonen !!
Med venlig hilsen
Pirates