519 online at 09:52:21

BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Omval?

Omval?

Set priority
Show messages by
From: Jokehim
This Post:
00
72405.1
Date: 2/9/2009 5:05:01 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Går det att få omval för Dark Eagle har inte gjort något med laget sen han fick ta över efter att Pajjan blev bannad. Vore väl bra om någon med intresse tog hand om laget istället?

This Post:
00
72405.2 in reply to 72405.1
Date: 2/10/2009 1:47:38 AM
Overall Posts Rated:
1616
Enligt den info jag fick ska det ske omval för U21 efter säsongens slut. Har för mig att det då har gått 2 säsonger. För A-landslaget är det inte omval förrän efter nästa säsong. Vi borde kunna förmå den sittande kaptenen att avgå, om det fungerar.

This Post:
00
72405.3 in reply to 72405.2
Date: 2/10/2009 4:06:20 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Svårt förstå varför han tackade ja om han inte är intresserad av att göra något. Har inte spelats en match sedan Pajjan kickades. Hade han haft problem med att ta ut laget hade han kunnat fråga i forumet där det finns några hjälpsamma som kunnat få chans hjälpa till.

This Post:
00
72405.4 in reply to 72405.3
Date: 2/10/2009 4:17:07 PM
Overall Posts Rated:
00
Dark Eagles ägare spelar i samma serie som mig (SWE III.8)
Det är en ägare som gör sin första säsong (som jag)
Vi var jämna när säsongen började men nu är han akterseglad av de flesta

Jag är ärligt förvånad över att en sån ägare kan bli vald överhuvudtaget
Skuggan över den personen faller lika tung över de som valde honom

Jag har snart en full BB säsong bakom mig och känner att jag BÖRJAR få kläm på det här
Rent taktiskt behöver jag en säsong till för att komma in i det hela
Hur kunde han bli vald !?!?

Jag kan tänka mig att ta hand om U21 så småningom, men att kandidera år 1 är minst sagt dumt.

Synd på ett landslag som behöver bättre

(Sen kan jag tycka att en förbundskapten ska agera efter eget huvud - inte använda debatter här för att köra "kappan-efter-vinden-management")

PS Ett ägarlöst landslag är allvarligt, en angelägenhet för en större grupp i communityn (landet), och måste ge ett nytt förbundskapensval mycket tidigare än omval och den tid det tar för ett lag att bli bot!!!

Mr R
Artuna Ozelots
SWE III.8

Last edited by Rapidcopse at 2/10/2009 4:25:13 PM

This Post:
00
72405.5 in reply to 72405.4
Date: 2/10/2009 4:26:49 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Han fick bara två röster i valet. Men när Pajjan blev avstängd så blev även Penken avstängd (hann vara förbundskapten en halv dag) och den tredje som fick mer röster tog över U21 (SidiAmin). Så det krävdes bara att en till utöver han själv röstade på han.

This Post:
00
72405.6 in reply to 72405.5
Date: 2/10/2009 4:33:30 PM
Overall Posts Rated:
00
:-)

Det låter som ett lokalval i Burkina Faso ;-)

För att travestera nåt om våra politiker:
"Vi får väl den förbundskapten som vi förtjänar, antar jag"

R
Artuna Ozelots
SWE III.8

PS har skickat en begäran om omval til BB-Mark

Last edited by Rapidcopse at 2/10/2009 4:40:52 PM

This Post:
00
72405.7 in reply to 72405.4
Date: 2/11/2009 8:27:49 AM
Overall Posts Rated:
8080
(Sen kan jag tycka att en förbundskapten ska agera efter eget huvud - inte använda debatter här för att köra "kappan-efter-vinden-management")

Jag håller delivis med, men jag tycker trots allt att en bra FK bör diskutera taktiken på forumet och sedan väla efter eget huvud. Det finns ingen anledning att han avslöjar sin taktik innan match, men att diskutera olika alternativs för- och nackdelar tror jag bara är bra för tillfället.

This Post:
00
72405.8 in reply to 72405.7
Date: 2/11/2009 10:28:35 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Sen är ju huvudproblemet i detta fall att användaren inte ens arrangerar vänskapsmatcher eller gör något annat.

Att en förbundskapten väljer att inte ge någon information är betydligt mindre problem och i merparten av de managerspel jag spelar sker ingen som helst information kring landslagen i forumen och då framför allt i de relativt stora basketmanagerspelen som konkurrerar med Buzz.

Däremot tycker jag det är mycket värdefullt att det diskuteras kring landslagen på det sätt som SidiAmin gör och även Skåning gjorde (men då i fel forum).

This Post:
00
72405.9 in reply to 72405.8
Date: 2/11/2009 4:30:32 PM
Overall Posts Rated:
00
..Att en förbundskapten väljer att inte ge någon information är betydligt mindre problem och i merparten av de managerspel jag spelar sker ingen som helst information kring landslagen i forumen och då framför allt i de relativt stora basketmanagerspelen som konkurrerar med Buzz.

Vilka tänker du på då? Man kanske inte ska namnge några men de jag känner till är c y b e r d u n k och b a s k e t s i m...

This Post:
00
72405.10 in reply to 72405.9
Date: 2/12/2009 7:58:40 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Charazay (klar tvåa i storlek), Buzzerball (mediokert värre), Bballzone (också mediokert) och Ironhoop (riktigt dåligt spel) och Basketsim är de enda övriga jag känner till som har traditionella basketmanagers. Finsn något som heter något liknande Frey också men fick intrycket av att de hade säsong för säsong med nya lag. Verkade itne spännande i alla fall.

Då Buzzerbeater i mitt tycke är outstanding ser jag inget fel i att nämna övriga konkurrenter där Charazay är den enda som på allvar kan anses vara en konkurrent. Resten kan man rimligen endast använda som komplement till BB även om Basketsim inte är helt uselt.

Cyberdunk reggade jag en spelare men gav upp det direkt då det inte kändes som min grej. För de som inte testat så bygger man upp en egen karaktär och inte ett lag.