BuzzerBeater Forums

BB België > Andrea Lima (8147462) Small Forward

Andrea Lima (8147462) Small Forward (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
76858.1
Date: 2/25/2009 6:51:12 AM
Overall Posts Rated:
00
Andrea Lima (8147462) Small Forward
Eigenaar: Lovanium

Salaris:$ 6 621
DMI: 0
Leeftijd: 18
Lengte 6'9" / 206 cm
Potentieel: allstar

Vorm: redelijk
Jump Shot: redelijk
Schietafstand: redelijk
Verre Verdediging.: gemiddeld
Balcontrole: redelijk
Passeren: zielig
Passen: redelijk
Inside Schot: redelijk
Inside Verdediging: gemiddeld
Rebounden: redelijk
Blokken: matig
Conditie: zielig
Vrije Worp: goed

Ervaring: dramatisch

Mijn training staat normaal gezien in functie van mijn huidige SF (misschien ook wel een U21 kandidaat ?), maar tips zijn altijd welkom. Probeer ik het Passeren op te krikken of is het beter een specifieke eigenschap uit te bouwen ?

Ross Dijks (6836583)
Salaris: $ 7 853
DMI: 70600
Leeftijd: 20
Lengte 6'8" / 203 cm
Potentieel: meervoudig allstar

Vorm: redelijk
Jump Shot: uitstekend
Schietafstand: goed
Verre Verdediging.: gemiddeld
Balcontrole: goed
Passeren: goed
Passen: matig
Inside Schot: goed
Inside Verdediging: redelijk
Rebounden: matig
Blokken: zwak
Conditie: matig
Vrije Worp: zwak

Ervaring: zielig

Last edited by fozzy_belgium at 2/25/2009 6:59:00 AM

This Post:
00
76858.2 in reply to 76858.1
Date: 2/25/2009 6:56:41 AM
Overall Posts Rated:
33
Ik heb je een bb-mail getuurd ;)

sum

This Post:
00
76858.3 in reply to 76858.1
Date: 2/25/2009 7:01:54 AM
Overall Posts Rated:
9696
passeren is eigenlijk een zeer ongelukkig gekozen vertaling van onze noorderburen aangezien het niets met passeren te maken heeft in BB.

Driving (in het Engels) zorgt voor een kwalitatief beter schot, eender van waar.
Dit wordt dus gebruikt voor zowel 3 punters, jumpshots, lay-ups, eender wat...

Het is dus niet slecht dat inderdaad proberen bij te werken...

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
76858.4 in reply to 76858.3
Date: 2/25/2009 7:34:58 AM
Overall Posts Rated:
33
For a good Sf who is 18 year old it's not the most important to train. With a such player he's nearly sure to have an U-21 player and a future big star ... outside defense (passing because he wants to) and inside defense must are his priority

Sum

This Post:
00
76858.5 in reply to 76858.1
Date: 2/25/2009 7:49:16 AM
Overall Posts Rated:
00
Allemaal zeer leuk, maar waarom moet je hier een nieuw topic voor aanmaken?

Gelieve zo'n dingen in het huidige draft topic te houden of eventueel in het U21 topic, want als iedereen voor zijn draftspelers een nieuw topic gaat openen wordt het nogal rommelig.

Dus, gelieve de gesprekken over deze speler dan ook in die topics te houden.

/closed.

This Post:
00
76858.6 in reply to 76858.4
Date: 2/25/2009 8:31:10 AM
Overall Posts Rated:
9696
I reacted on his post before he editted it.

I never talked about priority.

The player he was asking about indeed would benefit a lot from extra driving.

The player he now added has his driving already up, so that's a diffent story...

But my main reason I replied was to try to explain what driving does...

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
76858.7 in reply to 76858.3
Date: 2/28/2009 1:02:31 PM
Overall Posts Rated:
506506
passeren is eigenlijk een zeer ongelukkig gekozen vertaling van onze noorderburen aangezien het niets met passeren te maken heeft in BB.

Driving (in het Engels) zorgt voor een kwalitatief beter schot, eender van waar.
Dit wordt dus gebruikt voor zowel 3 punters, jumpshots, lay-ups, eender wat...

Het is dus niet slecht dat inderdaad proberen bij te werken...

No Offense, maar volgens mij ben je dan niet helemaal op de hoogte wat driving inhoudt in de Basketball wereld.

When someone makes a reference about driving in the game of basketball they basically mean to dribble hard towards the basket in hope of laying it up or passing the ball out to an open team-mate. If you are driving to the right side of the basket dribble with your right hand, hold your left hand out in front of you, lower your left shoulder and stiffen your whole left hand. Go strong and don’t stop even if it seems like you don’t have the angle to drive because you might find that you can eventually find your self inside for a layup. If it does turn out that your defender didn’t let you drive in, then you could always just pass it out, or post him up from there. When you drive don’t hesitate or run half speed. Encorporate the crossover into this and learn how to go both ways, left and right.

Driving zorgt dus helemaal niet voor een kwalitatief beter schot, wellicht is jouw ervaring in BB dat driving invloed heeft op die genoemde factoren, maar dat wil nog niet zeggen dat een vertaling van een basketbalterm daardoor slecht is.

Eerder hadden we 'drijven' als letterlijke vertaling. Maar drijven is ten eerst totaal geen basketbalterm, het woord wordt simpelweg niet gebruik in basketball, en ten tweede heeft het woord drijven een geheel andere betekenis als 'driving'. Uit het NL woordenboek;
drij·ven dreef, h, i gedreven 1 voor zich uit jagen 2 als beroep uitoefenen: handel ~ 3 zich zwevend aan de oppervlakte ve vloeistof bewegen 4 zich zwevend in de lucht voortbewegen 5 kletsnat zijn
.
Drijven is heel hard rennen met de bal zoals bij voetbal, maar bij basketbal komt drijven helemaal niet voor. Vandaar dat we drijven hebben veranderd in passeren.

Een andere mogelijke vertaling zou penetreren kunnen zijn, dat dekt driving ook wel redelijk, maar passeren voldoet ook en is nog logisch ook omdat je dit traint met de training 1-op-1, waarbij je dus juist die passeervaardigheden traint.

Je zou kunnen zeggen balcontrole + penetreren = passeren, maar toch vonden wij passeren hier een duidelijkere vertaling dan penetreren.

Edit: na het lezen van dit bericht komt die misschien wat aggressief/aanvallend over, maar dat is zeker niet de bedoeing en toon van deze post, even om misverstanden te voorkomen ;)

Last edited by BB-Patrick at 2/28/2009 1:07:37 PM

This Post:
00
76858.8 in reply to 76858.7
Date: 3/1/2009 2:57:21 PM
Overall Posts Rated:
9696
no offence taken.

maar (en ook niet aanvallend bedoeld) driving (de Englese term welke BB gebruikt) doet weldegelijk wat ik vertelde in BB, en zorgt NIET voor het passeren van spelers.
Ik weet goed genoeg wat driving, of drijven in het echt betekent, maar ik gaf aan wat driving in BB precies doet.
Dit staat ook duidelijk zo beschreven in de regels. ;)

Vandaar dat ik passeren nogal verwarrend vind overkomen voor hetgeen de skill in B echt doet. En dat wou ik maar even duidelijk maken.

Ook onze Vlaamse keuze is eigenlijk niet goed in het weergeven wat het doet, maar we vonden niets beters.
Ook bij ons zullen er dus nog velen onterecht denken dat die skill voornamelijk ervoor zorgt dat een speler anderen voorbij gaat, en naar binnen snijdt...
Misschien moeten we het schotbehendigheid noemen.

This Post:
00
76858.9 in reply to 76858.8
Date: 3/1/2009 4:10:20 PM
Overall Posts Rated:
506506
Hmm het enige wat ik in de regels kan vinden over driving is dit (maar misschien heb ik ergens overheen gekeken ;) );

Driving: Allows the player to create his own shot without a good pass from a teammate. Better driving creates shots more often and creates better shots on average.

Dit sluit penetreren / passeren niet uit. De ability to create his own shot, kan net zo goed die passeerbeweging zijn toch?

This Post:
00
76858.10 in reply to 76858.9
Date: 3/2/2009 2:32:22 PM
Overall Posts Rated:
9696
je kan dat zo interpreteren, maar de GE werkt zo niet.

Voor het spel helpt driving enkel je shot.

volgens wat ik zo al opgevangen heb is driving belangrijker wanneer het om in inside shot gaat, en minder belangrijk naarmate je verder van de ring afbent.
Daarmee bedoel ik dat in de vergelijking de verhouding belangrijker of minder belangrijk wordt.

bvb voor een inside shot is de driving skill belangrijker dan de inside shotskill om te berekenen om je raak schiet of niet. Vandaar dat ze waarschijnlijk de term driving hebben genomen, maar eigenlijk wordt die enkel gebrikt om te berekenen of je shot erin gaat...

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.

This Post:
00
76858.11 in reply to 76858.10
Date: 3/2/2009 3:27:05 PM
Overall Posts Rated:
506506
Ja ik snap je punt, ik ben het er gewoon niet mee eens. Maarja dat is misschien ook wel weer het goede van BB, dat er zoveel onduidelijkheden zijn in de GE zodat iedereen er zijn eigen ervaring/view op los kan laten