BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Activiteit verbeteren...

Activiteit verbeteren...

Set priority
Show messages by
This Post:
00
80151.1
Date: 3/8/2009 12:49:16 PM
Overall Posts Rated:
00
Ik zat te denken aan manieren om de activiteit wat betreft Nederlandse managers te verbeteren.

Ik zie hier weleens klachten dat het forum wat weinig bezocht wordt.
Ook merk ik dat het verloop in de competitie nogal groot is.

Vooral de laatste maanden zijn er dacht ik nogal wat van de oude garde tamelijk stil geworden hier in het forum en het lijkt erop dat er niet veel nieuwelingen zijn die die posities innemen..

Ik zat dus te denken aan de volgende methodes om het wat te verbeteren:
- actief aanschrijven van nieuwe spelers.
- mentor systeem.

Als we een stuk of 5 personen hebben die ieder een eigen deel van de competitie in de gaten houden om de nieuwe spelers te zoeken en een welkomstberichtje te sturen met wat adviezen.
Eventueel in combinatie met een aanmelddraadje hier in het forum waarnaar dan verwezen kan worden.
Dan kun je de nieuwe spelers misschien motiveren om actief te blijven en wat meer richting het forum te trekken.

Tevens zat ik dus te denken aan een mentorsysteem waarbij de wat meer ervaren managers gekoppeld kunnen worden aan de nieuwelingen voor het geven van wat basisadviezen en het uitleggen van onderdelen van het spel.
Tevens kunnen die de nieuwe spelers dan ook wat warm maken voor het forum.

Dit zou dus kunnen resulteren in een lager verloop doordat nieuwe spelers niet zo snel gaan lopen en een hoger aandeel spelers die ook interesse tonen in het forum.
Ik vind het nu nog moeilijk om te bedenken wat ik moet doen, dus kan me voorstellen hoe lastig nieuwelingen het kunnen vinden.

Wat denken jullie ervan??

From: Nick

This Post:
00
80151.2 in reply to 80151.1
Date: 3/9/2009 5:33:18 AM
Overall Posts Rated:
6868
Goed idee. Het forum drukker (proberen te) maken ben ik zeker een voorstander van.
Ik denk echter wel dat dit moeilijk is.
Aangezien er geen lijstje is van spelers zich geregistreerd hebben vandaag, denk ik dat het zeer veel tijd zal gaan kosten om ook werkelijk bij te houden welke spelers er nieuw zijn binnen BuzzerBeater.

Echter, het forum meer bezocht maken is ook lastig omdat Nederland nou eenmaal niet zo veel actieve managers kent. Niet iedereen heeft ladingen met tijd over voor een spel als BuzzerBeater, laat staan om ook nog eens actief te zijn op het forum.

Het "mentor systeem" vind ik ook een goed idee, echter net zoals het eerste idee word het denk ik lastig om te realiseren.
Misschien iemand die een ideetje heeft hoe dit te doen?

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: Walsberg

To: Nick
This Post:
00
80151.3 in reply to 80151.2
Date: 3/9/2009 8:09:01 AM
Overall Posts Rated:
00
Zoals ik al schreef kun je de divisies opdelen tussen personen die erop letten.
Klasse I en II vallen er natuurlijk buiten omdat daar geen nieuwelingen terecht komen.

Dan blijven dus alleen die klasses over in III en IV.
Zijn er natuurlijk ook heel wat, maar als je dat verdeelt onder 5 personen die wel wat meer tijd hebben is het misschien 5 divisies per persoon.
Neem aan dat je in je eerste oogopslag wel kan zien dat er een nieuwe naam staat als je regelmatig kijkt.

Echter, accounts moeten geactiveerd worden door een admin.
Ik neem dus aan dat die ook wel een berichtje door kan sturen naar een "vertegenwoordiger" bij het activeren van een account.
Neem aan dat dat laatste ook niet zo heel moeilijk zal zijn...

Maja, denk dat Patjebono wel kan vertellen of dat laatste mogelijk is of niet.

Ik heb me enige weken geleden aangemeld bij sokker nadat ik hier goede verhalen heb gelezen over dat spel.
Gelijk toen ik voor de eerste keer online kwam had ik een igm in de bus van iemand die me welkom heette...
Ik neem aan dat dat geen toeval was :P

Daar heb ik overigens ook het idee van mentoren vandaan :)

This Post:
00
80151.4 in reply to 80151.3
Date: 3/9/2009 8:37:53 AM
Overall Posts Rated:
506506
Na het is niet mogelijk om een 2e bericht door te sturen. Ik stuur al automatisch een welkomstbericht naar alle managers die als taal Nederlands geselecteerd hebben. Ik weet niet of ook Lord of Doom ook een deel hiervan verstuurd, het zou kunnen dat hij alleen vlaams heeft, maar ik dacht dat wij Nederlands 50-50 deelden.

In het welkomstbericht staat ook dat wanneer ze nog vragen hebben ze gewoon een bericht terug kunnen sturen, dat gebeurd ook nog wel geregeld. Dus eigenlijk zijn alle GMs soort van mentoren, alleen niet echt op de manier waarop jij bedoelt denk ik.

GMs kunnen dus wel zien wie en wanneer er nieuwe managers zijn.

From: Nick

This Post:
00
80151.5 in reply to 80151.3
Date: 3/9/2009 8:53:24 AM
Overall Posts Rated:
6868
Dan blijven dus alleen die klasses over in III en IV.
Zijn er natuurlijk ook heel wat, maar als je dat verdeelt onder 5 personen die wel wat meer tijd hebben is het misschien 5 divisies per persoon.
Neem aan dat je in je eerste oogopslag wel kan zien dat er een nieuwe naam staat als je regelmatig kijkt.

Hmm. Ik zou graag mee willen helpen, maar ik ben bang dat ik voor deze divisie's een screenshot/word documentje ga maken, want ik heb niet zo'n fotografisch geheugen

Echter, accounts moeten geactiveerd worden door een admin.
Ik neem dus aan dat die ook wel een berichtje door kan sturen naar een "vertegenwoordiger" bij het activeren van een account.
Neem aan dat dat laatste ook niet zo heel moeilijk zal zijn...

Stel je voor dat jij Admin zou zijn, zou jij dan voor elke Nederlandse gebruiker een berichtje sturen naar een andere gebruiker? Ik zou er niet eens over nadenken denk ik Ik heb wel wat beters te doen al zou ik Admin zijn.

Wat degene die de accounts activeert en de teams toewijst misschien wel kan doen, is om de 2/3 dagen een lijstje sturen van alle Nederlandse teams die hij die periode geactiveerd heeft. Dit is veel minder werk (denk dat dat wel zo te zien is) en (bijna) net zo effectief.

Ik heb me enige weken geleden aangemeld bij sokker nadat ik hier goede verhalen heb gelezen over dat spel.
Gelijk toen ik voor de eerste keer online kwam had ik een igm in de bus van iemand die me welkom heette...
Ik neem aan dat dat geen toeval was

Daar heb ik overigens ook het idee van mentoren vandaan

Klopt, ik ben het "mentor" systeem ook wel eens tegengekomen in een management spel. Toen zat het echter geïmplementeert in het spel zelf en werd alles automatisch toegewezen. Helaas denk ik niet dat dit heel snel met BuzzerBeater zal gaan gebeuren..

Last edited by Nick at 3/9/2009 8:53:53 AM

This Post:
00
80151.6 in reply to 80151.5
Date: 3/9/2009 9:00:39 AM
Overall Posts Rated:
506506
Het is onmogelijk om te zien welke teams je zelf geaccepteerd hebt. Alle GMs kunnen allemaal aanmeldingen verwerken, en dan wordt er automatisch een welkomstbericht verstuurd met als afzender een GM die de geselecteerde taal spreekt.

This Post:
00
80151.7 in reply to 80151.6
Date: 3/9/2009 9:11:17 AM
Overall Posts Rated:
6868
Tja daar was ik al bang voor..
Dan zal het toch allemaal met de hang bijgehouden moeten worden ben ik bang..

This Post:
00
80151.8 in reply to 80151.4
Date: 3/9/2009 12:30:37 PM
Overall Posts Rated:
00
Kan me niet herinneren dat ik een dergelijk berichtje gehad heb destijds.
Maar ik zie dus dat datgene wat ik voorstel feitelijk al wel gebeurt.

Tijd voor andere ideetjes dus :)

This Post:
00
80151.9 in reply to 80151.8
Date: 5/15/2009 11:41:01 AM
Overall Posts Rated:
22
(http://www.ajaxforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=6389)

Kwam deze ineens tegen. wie was dit? En wel goed dat iemand zo fanataiek aan het werven was...:D

yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
This Post:
00
80151.10 in reply to 80151.9
Date: 5/15/2009 1:39:55 PM
Overall Posts Rated:
284284
Thats me. Ik ben admin op dat forum.

Het heeft alleen niet mogen baten. Diegene die overgehaald zijn, zijn inmiddels weer gestopt. Helaas. Ik snap nog steeds niet waarom. Ondanks duwtjes in de rug, het verduidelijken van regels en de kwaliteiten van hun selecties uitgelicht..

Het Ajaxforum kent enorm veel leden die idolaat zijn van managergames, rpg's etc. M.i. is BB een spel die absoluut niet onderdoet voor OSM of Hattrick en toch zijn ze afgehaakt.

edit: Je brengt me trouwens op een goed idee, door dat topic op AF op te rakelen. Ik zal vanavond hier ff een topic over aanmaken.

Last edited by Maupster at 5/15/2009 1:53:31 PM

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info