Jag läser oxå och tycker det är sjukt kul att höra hur andra tänker och funderar kring sina lag...
Meningarna på globala forumet går isär rätt mycket vad det gäller vikten av stamina. Själv tror jag att det är bra att ha hög och tränar det och straffar när det är 2 matcher per vecka....men å andra sidan märker jag inte så mycket av det i matcherna. Hade en spelare under hela förra säsongen med atrocious stamina men han hade fortfarande bra betyg och fina prestationer. Skillnaden är att han vilar 2 minuter i mitten av perioden istället för 2 minuter i slutet av perioden....
Möter Stockholm Bulls som ligger i samma serie som mig, fast i Big 8 och inte Great 8. Dom har några stjärnor så jag tvivlar på att jag kan vinna den med TDL, men cupen är inte prioriterad med tanke på hur oerfaren klubbens manager är. Speciellt inte med tanke på att jag möter min "rival" matchen innan. Någon som vet hur det bestäms, och när/hur det ändras?
Stamina första veckan iallafall, satte träningsschemat innan veckan och har försökt ge de spelare med dålig kondis tillräckligt med speltid. Efter det blir det enbart fokus på centrarna, ID eller IS träning. Troligtvis ID.