BuzzerBeater Forums

BB Sverige > En till översättare? Kandidera här.. :-)

En till översättare? Kandidera här.. :-)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
99792.10 in reply to 99792.9
Date: 7/27/2009 9:16:44 AM
Overall Posts Rated:
66
Jag måste säga att jag stödjer Pitte och Coffemug till 110% i denna, ska man kalla de "debatt". Fruktansvärt dålig respons från vår nuvarande LA som börjar med att hypa upp denna tråden för att sedan, i princip, lämna den utan ett ljud. Har du några negativa åsikter som talar emot Pitte och Coffemug, så yttra dig istället för att gömma dig! Har ingenting emot vår LA överhuvudtaget, men sånt här beteende accepterar jag inte, speciellt inte på en internet-sajt där man inte kan stå till svars öga-mot-öga. Vågar man inte framföra sina åsikter framför datorskärmen, gud vet hur man är i verkligheten i så fall!

/ Fastberg10

This Post:
00
99792.11 in reply to 99792.10
Date: 7/27/2009 11:11:30 AM
Overall Posts Rated:
8080
Utan att veta speciellt mycket om detta, så är min gissning att det till syvene och sist inte är den nuvarande LA som avgör vem som skall vara ny LA, utan det är BB som gör det. Mao vet vi knappast vad den nuvarande LA kan, eller inte kan säga. De kanske inte handlar om vad man vågar säga, utan vad man kan säga och vad som är vanlig hederlig vett och etikett? Mot bakgrund av det så känns din kritik ganska så konstig i mitt tycke.

This Post:
00
99792.12 in reply to 99792.11
Date: 7/30/2009 4:39:13 AM
Overall Posts Rated:
00
En LA kan inte föra någon annan till LA, precis som Chesperito är inne på. Man kan bara föreslå namn och that is it. BB-* har sista ordet och kollar upp om de vill lämna ut rättigheterna.

Om den/de BB-* som hanterar sådant är på semester eller kanske inte vill dela ut LA-hatten till en viss användare kan man som LA inte göra något åt den saken. Och skulle det vara så att BB-* sagt något sådant så är det inget som tas publikt, inte ens säkert att svenske LA får veta varför ett funktionärsförslag får avslag.

(Och även vår LA har ju rätt att ha semestertider och ha svårt att följa upp saken).

Det gör inte behovet av LA-förstärkning mindre men vi ska ställa rimliga och schyssta krav på de som ställer upp och översätter på sin fritid. (Det är faktiskt klurigare än det kan verka för det är ju inte bara att direktöversätta rakt av, det ska ju helst bli ett levande och trevligt språk också, utan att förlora andemeningen.)

Jag tycker inte det finns grund att göra någon stor sak av det här ärligt talat. Vi får väl vänta och se. Klart det alltid är frustrerande när man inte har full insyn men man får försöka slå bort det och tänka att alla de negativa teorierna ju faktiskt inte måste vara korrekta. :-)

Men kanske är det så att vi haft det på tok för lugnt här i BB-Sverige? Över 2 år har avlöpt utan bråk och konflikter på konfen, det känns smått otroligt egentligen. :-)

EDIT: Verkar var svårt att få det styckesindelat idag.. ursäkta den feta textblobben...

Last edited by FirstKlas at 7/30/2009 4:40:20 AM

This Post:
00
99792.13 in reply to 99792.12
Date: 7/30/2009 5:45:12 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Inte varit några slagsmål direkt men alldeles för mycket fusk. Man märker inte av de som bannas dock förutom hela Helsingborg/Landskrona grejen. Behövs fler LA och det vore synd om det nyligen nämnda skulle stoppa de som är intresserade just nu då det inte är det mest glamorösa jobbet. Vet själv då jag har LA rättigheter på annan site och där är det så otroligt trist att översätta att jag knappt gjort något och ingen av övriga två "LA" heller.

From: Mannen

This Post:
00
99792.14 in reply to 99792.13
Date: 7/30/2009 5:55:48 AM
Overall Posts Rated:
7575
Behövs fler LA och det vore synd om det nyligen nämnda skulle stoppa de som är intresserade just nu då det inte är det mest glamorösa jobbet. Vet själv då jag har LA rättigheter på annan site och där är det så otroligt trist att översätta att jag knappt gjort något och ingen av övriga två "LA" heller.

Fan va du puffar för det här jobbet då...

/Mannen
This Post:
00
99792.15 in reply to 99792.14
Date: 7/30/2009 7:17:32 AM
Overall Posts Rated:
8080
En idé för att underlätta översättandet av nyheter är att skapa en tråd på forumet där alla är välkomna att översätta senast inkomna nyhet. Då kan LA använda dessa översättningar som råmaterial för den officiella översättningen. När det gäller översättningen av själva spelet så måste man nog ha en större helhetssyn för att det skall fungera bra dock.

From: Jokehim

This Post:
00
99792.16 in reply to 99792.14
Date: 7/30/2009 8:14:14 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Behövs fler LA och det vore synd om det nyligen nämnda skulle stoppa de som är intresserade just nu då det inte är det mest glamorösa jobbet. Vet själv då jag har LA rättigheter på annan site och där är det så otroligt trist att översätta att jag knappt gjort något och ingen av övriga två "LA" heller.

Fan va du puffar för det här jobbet då...

En av kandidaterna har varit LA tidigare så vet att han klarar av det väl. Meningen var inte att vara avskräckande. Den som ställer upp får trots allt supporter gratis och det är troligen rätt bra betalt för det jobb man gör. Personligen är jag lite intresserad av att ställa upp men vill inte binda upp mig i något där jag kanske inte kan leva upp till de krav jag ställer på det jobb jag gör Skulle hellre kandidera till GM vilket jag kanske gör en dag om intresset finns från BB

This Post:
00
99792.17 in reply to 99792.13
Date: 7/30/2009 9:44:30 AM
Overall Posts Rated:
4141
Inte varit några slagsmål direkt men alldeles för mycket fusk. Man märker inte av de som bannas dock förutom hela Helsingborg/Landskrona grejen.

Kan bara uppmana alla, att om man misstänker fusk, göra en anmälan!

"Luck har nothing to do with it..."
Message deleted
From: Pitte

This Post:
00
99792.19 in reply to 99792.13
Date: 7/30/2009 2:43:53 PM
Overall Posts Rated:
00
Rätt roligt att de som blivit bannade nämns som "helsingborg/landskrona" grejen. hahah

Last edited by Pitte at 7/30/2009 2:52:54 PM

From: Jokehim

This Post:
00
99792.20 in reply to 99792.19
Date: 7/30/2009 3:49:17 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Var ju där de huserade. Var åtminstone 7-8 olika användare som var inblandad där en var den klart största syndaren med multikonton.

Hade det varit några Umebor hade det kallats norrlandsgrejen ;)

Last edited by Jokehim at 7/30/2009 3:49:42 PM

Advertisement