Retorisk fråga: Tror du att spelarnas entusiasm förbättrades under dessa matcher, ller försämrades?
Jag tror du hänger upp dig på ord och detaljer här. Vet inte om man ska kalla det entusiasm, men jag tror många går ut och tar i allt vad de kan för att göra en bra match om de kände att de underpresterade i föregående match.
Du svarare inte på frågan och jag tror anledningen är att det helt enkelt inte går att få ihop ett fungerande svar. Ett lag som satsar och vinner kommer med största sannolikhet prestera bättre i nästföljande match en ett lag som underpresterar och förlorar. Framgång föder framgång hör man ofta, motgång föder framgång hör man sällan, om jag säger så.
Jag har sett det här argumentet, "att man hakar upp sig på ord", ganska ofta, men ingen har hittills lyckats ersätta ordet med antingen ett annat ord, eller en annan beskrivning som stämmer åtminstone hyfsat överens med så väl verkligheten som BB.
Vad jobbigt du gör det, men jag ska försöka förklara bättre hur jag tänker. Entusiasm är ett av orden jag tycker du hänger upp dig på, se det som spelarnas förmåga att prestera utifrån sina förutsättningar. Det är många saker som påverkar detta som inställng, självförtroende, tur mm. Ja jag tycker flytet ska vara med där också, för vilket lag har inte haft en match där allt satt och spelarna tänker efteråt om vi bara spelade så här hela tiden så kan vi slå alla ( problemet är att man kan inte CT varje match det händer kanske max en gång per säsong).
Med detalj du hänger upp dig på så menar jag att det är främst det här med att "coachen väljer". Entusiasmen och inställningen hade mycket väl kunnat slumpas fram till varje match i stället men jag tror inte det skulle simulera verkligheten på ett bättre sätt.
Ja, en enkel modell som är korrekt är oftast bättre än en komplex modell som också är korrekt (vilken som är bäst beror dock på syftet). Men en enkel modell som är felaktig blir inte bra bara för att den är enkel.
Det här kommer vi inte ifrån, eftersom vi ser det på olika sätt. Jag tycker det är en enkel modell som inte är korrekt men fyller sitt syfte. Om jag förstår dig rätt ser du det som en enkel modell som inte är korrekt och inte heller fyller någon funktion (i possitiv bemärkelse).