Ok, jag tänkte att jag skulle förklara i detalj men det blir lite översiktligt.
Jag misstänkte att de skulle spela stort och gå inside, så jag satte vårat bästa defensiva alternativ inside/outside på SF och behöll de stora killarna vi kört med så här långt. Tänkte först gå inside för att överraska (vilket vi hade gjort för de förväntade sig tydligt ett outsidefocus) men eftersom det medfört att vi varit tvugna att ge efter defensivt behöll jag som sagt uppställningen. Hade vissa spelare haft bättre GS hade det kanske blivit en förändring, men nu blev det inte det.
Lausevic hade bättre matchform och startade därför istället för Öhrborn.
J. Mathiasson
(8067640) kallades upp till truppen inför matchen, lönen är ganska låg som ni kan se, men han har vissa spetskompetenser som jag vill få in i laget. Fanns en spelare jag velat ha mer men nu var det GS 7 eller 9 och måstematch.
När jag ändå är inne på det hoppar jag på det spåret. Vi är nu rätt borta från att gå vidare i gruppen, så här i efterhand kan jag tycka att vi fått pisslottning med de bästa lagen först. Med de sagt så kommer jag såklart kämpa på för att göra så bra resultat som möjligt.
Tillbaka till matchen:
Återigen får vi skotten vi vill ha. Vi har bättre PP100 på PG,SG och SF men vi har även bra lägen på PF och C.
Bäst skott får vi på PG och PF den här matchen.
Defensivt gör vi ingen supermatch, även om vi får dem att ta 31 av 82 skott från SG och SF som de hade sämst lägen på.
Matchen:
(13552)