BuzzerBeater Forums

BB Norge > Landslaget - Status

Landslaget - Status

Set priority
Show messages by
This Post:
00
30761.109 in reply to 30761.106
Date: 6/8/2009 11:24:35 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
U got my support.

Jeg er veldig positiv til den jobben dere gjør med U21-landslaget.

Viktigheten av sportslige resultater er underordnet det å rekruttere
dyktige spillere videre til landslaget gjennom grundig scouting, og
tett oppfølgning av trenerne.

Håper dere fortsetter også etter neste valg, slik at vi får kontiuniteten
som trengs for å bygge en mer solid plattform for landslaget.

This Post:
00
30761.110 in reply to 30761.109
Date: 6/8/2009 2:30:56 PM
Overall Posts Rated:
1717

WORD!

This Post:
00
30761.111 in reply to 30761.109
Date: 6/8/2009 4:16:59 PM
Overall Posts Rated:
4646
Håper dere fortsetter også etter neste valg, slik at vi får kontinuiteten
som trengs for å bygge en mer solid plattform for landslaget.
Det har meldt seg en av våre unge håpefulle til å bringe landslaget videre. Det er å håpe at han stiller. For nå er fristen for å registre seg over ... Du vinner Haagen! Gratulerer! Jeg tror du har alles støtte fullt ut, så lykke til!

Older than the rest ...
This Post:
00
30761.112 in reply to 30761.111
Date: 6/8/2009 4:45:05 PM
Overall Posts Rated:
3838
En periode til som scout virker ikke uoverkommelig. Forutsatt at landslagsledelsene vil ha oss på laget. Jeg synes det er gøy, jeg. Jeg forresten stor tro på Haagen som NT sjef.

This Post:
00
30761.113 in reply to 30761.107
Date: 6/8/2009 7:14:24 PM
Overall Posts Rated:
3838
- bruke landslaget til å overvåke aktuelle spillere og redde talenter til transferlisten dersom (les: når) lag blir inaktive i løpet av sesongen

Iom at det er slutt på free agents nå, så er dette viktigere enn noensinne, også for de som tidligere var gode nok til å gå til TL uten at de måtte inn på U21/NT. Det er mao en større sjanse for plutselig å miste virkelig gode spillere som for øyeblikket ikke er på laget, også av de eldre. Får håpe ingen managere med norske spillere slutter da...

This Post:
00
30761.114 in reply to 30761.112
Date: 6/9/2009 2:46:02 AM
Overall Posts Rated:
4545
Personlig ser jeg for meg et rollebytte - pomeransk sjef, og de ørsmå pudlene damron og borislav som tjenere. Men først må valget vinnes. Den tid, den sorg..

From: Haagen
This Post:
00
30761.115 in reply to 30761.114
Date: 6/9/2009 5:37:53 AM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2020
Takker for tilliten som landslagssjef i neste periode. Holder på med å gå igjennom nåværende stall og de som gikk ut fra U-21 ved starten av sesongen. Om noen har spillere de ønsker vurdert er det bare å sende mail til Steel Fidel eller til meg.

Vi har en vanskelig innledning på kvalifiseringen med Italia i første kamp men vi skal selvsagt gjøre et forsøk på å vise resten av BB at selv en liten nasjon kan vise motstand.

From: Damron

This Post:
00
30761.116 in reply to 30761.114
Date: 6/9/2009 5:37:57 AM
Overall Posts Rated:
00
ironisk nok, så er jeg liten å har krøllette hår!

From: Borislav

This Post:
00
30761.117 in reply to 30761.116
Date: 6/9/2009 5:58:25 AM
Overall Posts Rated:
4545
LOL! :-)

From: Haagen
This Post:
00
30761.118 in reply to 30761.117
Date: 6/9/2009 12:41:52 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2020
Scoutingen er for alvor i gang, har vært i kontakt med de fleste med landslagsspillere og de som har potentielle for framtiden. Ser ut til at vi har noen spillere som ikke trenes så det er mulig det blir store utskiftninger denne sesongen. Om noen er på utkikk etter norske spillere så ligger det flere gode spillere ute til salgs nå og det er sannsynligvis flere på vei ut i transfermarkedet.

This Post:
00
30761.119 in reply to 30761.118
Date: 7/19/2009 4:17:31 PM
Overall Posts Rated:
3838
Da var vi halvveis i sesongen og det er på tide med litt ris og ros for de unge håpefulle og deres trenere.

Starter med de jeg kjenner best, så kan Borislav, Haagen, Damron og Steel følge på med dem jeg glemmer.

De som har hatt størst fremgang er

McStitch og Tom Le uten tvil. Det er vel norges beste spiller i sin aldersgruppe.
Rendyrket centertrening får også Karl Einar Hopedal (1.valg i BLNO-draften). 18 år, HoF potensiale og nåværende skillnivå tilsier at dette blir en farlig spiller i McStitchs kompani. Hopedal har også forutsetningene for å bli SF/PF med tiden om det skulle være ønskelig. Si ifra om du skal selge, men si ifra 1 sesong eller 2 før slik at jeg kan spare penger ;)
Frank Mortensen er til salgs rett som det er om det skulle være noen som vil utfordre McStitch på tittelen årets Centertrener.

Vinger gjør en bra jobb med Karstein Johansen og Jesper Wahlstedt. Om det skulle være noe å utsette på treningen her er det at Jesper er i korteste laget for innsidetrening, men iom at han har såpass bra potensiale er det jo både økonomisk smart og greit å ha litt skills der også, forutsatt at det skiftes treningsform om en sesong eller to.

OddgeirF med Ivar Nyrud og Per Kvinnesland trener det vi trenger mest, OD. Vet at dette tar laaang tid, men hold motet oppe, du gjør en kjempejobb.

Arsjitekt med Muhammad Tessem ser også lovende ut ettersom svakheten hans blir mindre og mindre. Den andre OD treneren vår.

Viktigste cred til alle disse er imidlertid at alle rapporterer godt og jevnlig, derfor har de et fortrinn foran de som har gode spillere men trener så som så, og de som trener godt men ikke sier noe om fremgangen. For at vi skal vite hvordan det går med treningen og evt komme med råd/korrigeringer på hva landslaget trenger er dette alfa og omega. Planen er å skreddersy et lag for å kunne ta store skalper med et velbalansert lag selv om vi har et stykke å gå før vi lønnsmessig og på papiret når samme nivå. Til alle dere andre, gi oss tilbakemelding om dere er interressert i å få spillere på laget. Det kan være svært gunstig når de nye TV kontraktene skal forhandles i tillegg til at erfaringen går raskere opp. Nå er ikke effekten på erfaring dokumentert fullt ut ennå, men talk of the town tilsier at det i tette oppgjør er avgjørende for å holde hodet kaldt. Og hvem vil helst tape i 3dje OT?

Har bitt meg merke i at Kingofnewyork (Trondheim Tornadoes) har hamstret opp flere av de virkelig gode talentene i det siste. Her kan jeg nevne i fleng; Åge Guttormsen, Geir Eidissen og Arve Paulsrud. Sistnevnte 21 år men om du har mulighet å gi han trening så er det fortsatt ikke for sent. Åge er i mine øyne den beste drafteen fra sesong 8, så jeg håper virkelig han før 1.prioritet.

Edit: Måtte legge til 1.valget fra BLNO... Mye gull som gjemmes bort rundt omkring i landets klubbkjellere må jeg si

Last edited by Svett Sleik (U21-Scout Norge) at 7/20/2009 6:44:48 AM

Advertisement