BuzzerBeater Forums

BB België > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Laur3ns

This Post:
00
44235.11 in reply to 44235.8
Date: 8/14/2008 5:59:38 AM
Overall Posts Rated:
33
Akkoord, maar bijvoorbeeld als spelers van 18 jaar een half seizoen heel hard vooruit zijn gegaan en aan de normen voldoen, kunnen we ze ook al in de U21 opnemen...

From: jonsy

This Post:
00
44235.12 in reply to 44235.11
Date: 8/14/2008 6:14:56 AM
Overall Posts Rated:
00
kijk het is moeilijk om u daar nu over uit te spreken het is lastig om in een half seizoen nen 18 jarige echt degelijk te trainen op al zijn benodigde skills dus ik zou eerst kijken naar hoe sterk zijn de spelers van 19-21 jaar en dan de 18 jarigen opvolgen en als ze kunnen concureren met de rest worden ze er natuurlijk bijgenomen maar gewoon om ze erbij te nemen voor ervaring op te doen is in mijn ogen zinloos (er wordt zelfs beweerdt dat spelen vr het NT geen extra ervaring oplevert net zoals blessures ed dusjah dan is het al helemaal zinloos om ze vanaf het begin erbij te nemen)
Ik ben er gewoon voor om al vanaf het begin een zo'n sterk mogelijk team op te stellen en het punt ervaring snap ik niet tot iemand mij uitlegt wat voor zin het heeft zeker als ze zeggen dat er geen extra ervaring wordt opgedaan als ze in het NT zitten
Ik wil gewoon starten met de sterks mogelijke ploeg mss met een paar spelers van het A-team die nog geen 22 zijn als dat zou kunnen dan (zou dan overlegt moeten worden met viva bv een speler die een beetje speelt op een te overbevolkte positie ofzo ) anders moeten we roeien met de riemen die we hebben en goed scouten. Maar nu we de kans hebben om op de zelfde lijn te starten als andere landen vind ik niet dat we die moeten late schieten ...

Last edited by jonsy at 8/14/2008 6:30:33 AM

This Post:
00
44235.13 in reply to 44235.9
Date: 8/14/2008 6:22:34 AM
Overall Posts Rated:
00
Moi je veux aussi jouer avec les gens de 18-19 ans mais d'abord on doit regarder à les autres gens de 20-21 ans parce qu'ils sont déjà bien entrainer.
Si un joueur de 18 ans est bien entrainer après une demi saizon et il peut concurer avec les autres il peut jouer pour le U-21
Mais je ne comprend pas ton point d'expériance :
qui a dit que c'est important? il n'y a pas de preuves de ça
on dit que les matches de NT sont arcade comme des matches de PL donc les joueurs de NT ne gagne pas de l'expériance ...

This Post:
00
44235.14 in reply to 44235.11
Date: 8/14/2008 8:15:23 AM
Overall Posts Rated:
1212
Hallo iedereen,

Wat ik zou willen doen, als ik coach van de U21 kon worden, is de beste Belgische spelers in de ploeg nemen om zo goed mogelijke resultaten te behalen.
Daarna zou ik de besten onder hen aan de NT coach voorstellen om de Belgische NT te versterken.

Ik denk dat het een goed middel zou zijn om de beste spelers te vinden en hen al te trainen voor hun intrede in de NT. Ook zou het de NT coach zijn werk gemakkelijker maken; hij zou al enkele goede spelers in zijn ploeg kunnen nemen zonder zelf op zoek te moeten gaan naar die spelers.

Bonjour à tous,

Ce que j'aimerais faire, si j'avais la chance de devenir coach de l'équipe U21, c'est d'engager les meilleurs joueurs belges dans l'équipe afin d'obtenir les meilleurs résultats possibles.
Ensuite je présenterais les meilleurs d'entre eux au coach de la NT pour fortifier davantage l'équipe belge.

Je pense que ce serait un très bon moyen de trouver de bons joueurs et de les entrainer avant leur accession à la NT. De plus, celà allègerait le travail du coach NT; il pourrait enrôler quelques jeunes et bons joueurs sans pour celà devoir aller lui-même à la recherche de ces joueurs.

This Post:
00
44235.15 in reply to 44235.14
Date: 8/14/2008 8:46:01 AM
Overall Posts Rated:
00
Als ik hier zo de speeches lees, lees ik toch iedere keer hetzelfde moet ik zeggen de beste team samenstellen om ze door te geven aan de NT. Ja dat is idd de bedoeling maar hoe ga je dit realiseren( ga je alleen naar alle belgische spelers zoeken???)
Wat zijn je voorkeuren in tacktiek( hangt natuurlijk af van tegenstander en spelers) wat vind jij belangrijke skills voor spelers moeten ze multi functioneel zijn of als ze 2-3 hoge statst hebben is dat genoeg??

Heb je met een paar mensen afgesproken om te scouten naar spelers? Want weet niet hoe je alle belgische spelers kan gaan opzoeken maar volgens mij veel werk. Ga je met een soort assistent werken om raad te vragen over tactiek want een andere visie kan nooit kwaad. Ga je met ploegen samenwerken om spelers te trainen??? Als er morgen Celie van de NT te koop staat en die gaat naar een ploeg die centers traint en hem gebruikt als versterking zit de nationale ploeg met een klein probleem want hij zal niet meer beter worden.

Wat vind je van het potentieel? hoe zwaar til je hier aan?? Stel er is een 20 jarige SG met potentieel bankverwarmer en een 20 jarige MVP maar zijn ratings zijn net iets minder wie stel je op?? Ga je voor het succes op het moment of geef je ervaring aan de MVP ( helpt ervaring wel in BB momenteel en hoeveel?)

Als laatste basket spelen in real life?? Heeft niet zo heel veel met het spel te maken hoor tis niet dat je systemen moet uitdokteren en een defense in elkaar moet knutselen. Het is proberen de wiskundige formules achter het spel zoveel mogelijk te ontcijferen en de game engine leren kennen.

Dat vind ik dus nuttigere vragen om te beantwoorden dan ik zoek de beste ploeg en daarmee speel ik.

Last edited by halvegare at 8/14/2008 8:55:16 AM

This Post:
00
44235.16 in reply to 44235.15
Date: 8/14/2008 9:59:00 AM
Overall Posts Rated:
1212
Jij hebt voor een groot deel gelijk Halvegare.

Maar ik denk toch dat basket spelen IRL je kan helpen kiezen wie de beste speler is tussen twee sterke spelers.
Bijvoorbeeld: een speler die 25 punten per match scoort maar geen enkele rebound neemt en geen enkele assist geeft kan op het eerste zicht een goede speler lijken. Maar toch verkies ik boven hem een speler die amper 10 punten scoort, 15 rebounds pakt en 5 assists geeft. Dat kan iemand die niks van basketbal kent niet weten.

Over de scouts gesproken: het zou inderdaad een grote pluspunt zijn als er mensen zijn die me zouden kunnen helpen spelers te vinden die het potentieel hebben om in de U21 te spelen. Als jij daarvoor zou kunnen zorgen ben je altijd welkom, ook om jouw opinie qua taktiek te geven.
Als U21 coach of zelfs als NTcoach denk ik dat je bijna verplicht ben om goede contacten te onderhouden met de eigenaars van de verschillende spelers die voor jou spelen. Anders weet je niet wat er buiten de U21 met jouw spelers gebeurt, en kan je geen ploeg opstellen op lange termijn, wat toch het doel is op internationaal niveau.

Wat het potentieel betreft, ik probeer zoveel mogelijk de spelers te kiezen met de beste skills. Als hun potentieel echt te laag is dan laat ik ze als backup spelen. Maar als ik echt twijfel tussen twee spelers dan verkies ik altijd diegene met het hoogste potentieel.

Als laatste zou ik willen antwoorden op jouw vraag over mijn voorkeur in de skills van de spelers. Basketbal spelers moeten multi-functioneel zijn. Een Center moet zowel gemakkelijk kunnen scoren als onder de ring verdedigen. Ik verkies dus spelers die goed zijn zowel in aanval als in verdediging (met enkele bij-skills naargelang hun plaats op het veld: rebound-skills voor een C, passing-skills voor een PG, en dribbel-skills voor een PG of SG bijvoorbeeld).

This Post:
00
44235.17 in reply to 44235.15
Date: 8/14/2008 10:24:02 AM
Overall Posts Rated:
00
Eerst even zeggen dat dit zeer goede vragen zijn en ze zijn inderdaat heel nuttig.

Natuurlijk ga je niet alleen naar alle Belgische spelers zoeken dat zou onbegonnen werk zijn maar als ik bondscoach wordt zou ik rekenen op vrijwilligers die zich mee willen inzetten voor het U-21 team. Hoe je naar spelers kan zoeken wel er zijn veel teams dus het zoeken naar spelers vraagt veel tijd. De scouts zullen er veel tijd moeten ,willen insteken. Voor België hoop ik dat mensen hun spelers posten op het forum (wat niet inhoud dat ze in belgië niet moeten scouten want er zijn niet bepaald veel mensen actief op het forum) Vr de andere landen zou ik hetzelfde doen team's afgaan en berichten plaatsen op forums ed ...
Een assistent kan altijd handig zijn maar de goede raad van meerdere coaches kan ook handig zijn (hier opteren we dan weer voor het forum) Maar de stem van je assistent weegt dan het zwaarst door. Wrm dan de forums? Om veel ideeën te hebben je weet nooit of er een goed plan bijzat waar je zelf nog niet aan gedacht had ofzo.
Teams die enkel een bep. positie willen trainen zou natuurlijk geweldig zijn maar volgens mij moet je niet echt schrik hebben dat wanneer een speler van U-21 gekocht wordt direct al dient als versterking. Ze zijn dan nog jong en zeer goed te trainen dus waarschijnlijk worden ze dan wel verder getraind. Daarbij ik weet nu niet waar Celie speelt maar als zijn positite getraind werd zal hij daar nu wel sterkhouder zijn en die verkoop je normaal niet zo snel dusjah tenzij uit geldnood maar dan kom je weer op het punt dat hij (denk ik) nog vrij jong is
Potentieel vind ik dan weer wel belangrijk spelers van het NT moeten zeker niet onder All-star zitten zeker niet in het U-21 omdat ze dan maar beperkt kunnen verdergroeien. Ervaring heb ik hierboven al gezegt dat ik het nut er niet van snap en dat het nut er ook niet van bewezen is en NT zouden arcade zijn dus een ervaringsvoordeel is er dan ook al niet
Over hun stats : hoe hoger de stats hoe beter natuurlijk maar ook de bijskills zoals conditie en free throws acht ik ook wel belangrijk. de conditie mag natuurlijk niet ermbarmelijk zijn anders speelt hij nog ni eens een volle helft enjah free throws kunnen een match beslissen en men wil er bij het A-team ook rekening mee houden dus dat is goed vr als ze doorstoten nr het A-team dat ze toch min of meer al wat voldoen aan de eisen van de bondscoach
over je laatste punt : ik speel zelf geen basket in real life ben wel verzot om er naar te kijke en na 4 seizoenen (seizoen 2-6) denk ik dat ik toch wel over de nodige ervaring beschik over het spel om het U-21 team te leiden.

This Post:
00
44235.18 in reply to 44235.17
Date: 8/14/2008 10:57:00 AM
Overall Posts Rated:
00
ik vind het boeiend om lezen en dacht niet te reageren maar ik doe het nu toch

1) basket spelen irl is echt niet nodig, ik ben (dikkenek ik weet het) het levende bewijs, ik speel het niet en heb het ook nooit gedaan maar volg de NBA, Europees en nationaal basket op de voet en kijk, ik ben kampioen gespeeld in 2e, kampioen gespeeld in 1e en zit daar nu nog

genoeg over mij

2) ik denk niet dat het de bedoeling is om spelers van het NT ook te laten spelen in het JNT, natuurlijk moet dat door de coaches besproken worden (ik stel me geen kandidaat) maar wat heeft België er aan dat de jonge spelers in beide ploegen staan, als ze al in het NT zitten wil dat zeggen dat er plaatsen genoeg zijn in het JNT om te geven aan zij die net uit de boot vallen bij het NT

dus het moet een wisselwerking in beide richtingen zijn, het JNT dient als kweekvijver voor de jonge talenten (en niet alleen 21-jarigen maar ook 18-jarigen) maar de uitgebreide kennis en database van het NT zou ook ter beschikking gesteld moeten worden van de JNT-bondscoach
er zijn ongetwijfeld jonge talenten die net niet de drempel van het NT overschrijden die mits opvolging in het JNT en bij hun ploegen er wel kunnen geraken
misschien ook niet he, maar das irl ook zo

3) ik ga terug naar mijn oorspronkelijke positie, lezen en registreren :)

This Post:
00
44235.19 in reply to 44235.18
Date: 8/14/2008 11:23:05 AM
Overall Posts Rated:
33
Dat is nu nog eens een sterke speech,
en natuurlijk heeft hij gelijk =)

From: niktap
This Post:
00
44235.20 in reply to 44235.19
Date: 8/14/2008 2:00:07 PM
Overall Posts Rated:
00
Bonsoire a vous tout et tous ..World Basketball Manager . Je me présente comme sélectionneur national car j'en ai plus que marre des mauvais résultats que nous propose notre équipe nationale dans ce jeu. Le niveau tactique du coach est grandement insufisant et il ne sélectionne même pas les meilleurs joueurs !.
J'espère pouvoir compter sur vous Merci d'avance[match=XXX]

This Post:
00
44235.21 in reply to 44235.12
Date: 8/15/2008 5:24:38 AM
Overall Posts Rated:
00
Bonjour tout le monde! Je me suis présenté aux élections pour être sélectionneur nationnal. J'ai commencé buzzerbeater au debut de la saison passée en division 4 et malgré les quelques matchs du debut non joués j'ai réussi à monter n division 3 en 1 seule saison. Je suis ultra motivé donc voilà à vous de choisir ;).

Advertisement