Många deltagare leder till bättre forum. Där får en fråga ett svar inom en timma, 3-5 till inom ytterligare ett par timmar. Bra svar också.
En enorm tillgång för nykomlingar
Inte nödvändigtvis. Det ökar förvisso sannolikheten för et bra forum, men ett illa fungerande forum med många användare är sämre än ett med få. ;)
När säsongen är slut postas alltid en "sticky" som talar om vad som händer i mellansäsongen och när den nya börjar. DET saknar jag mycket här!
Inte för att jag själv läsr den stickyn på HT, men jag kan ändå håla med.

Jag lovar här och nu att hjälpa alla nya efter förmåga (ökande successivt förhoppningsvis).
Trevligt.
Jag ser redan nu att det är alldeles för många som reggar här och aldrig kommer igång på allvar. Det verkar som om nya lag sällan genomför en hel säsong. DET är ett dåligt betyg. Svenska Buzzbeater måste ta på sig en del av det.
En liten del möjligen, men det är trots allt så att de flesta som börjar med BB i Sverige är HT-spelare som vill prova på något nytt. Jag skulle tro att en stor andel av dessa inte har någon större koll på basket, men tror att det ska funka att köra ungefär som i HT. Men, eftersom det är en sport dom i grunden inte brinner för så kommer aldrig gnistan i BB och därmed lägger dom av. Jag skulle säga att BB kräver mer basketförståelse av användaren än vad HT kräver fotbollsförståelse så detta blir i sig en "naturlig barriär" i Sverige.
Lycka till med ditt lag!