BuzzerBeater Forums

BB Sverige > När börjar nästa säsong?

När börjar nästa säsong?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
57485.11 in reply to 57485.10
Date: 11/13/2008 10:12:04 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det är ingen på detta forumet som kan lägga in Sticky topics. Sen behövs det någon som faktiskt vill göra det. Tror att det som haft högst prioritering på slutet är en svensk version vilken introducerades nyligen.

Sen tror jag du ser en väldigt stor andel av användare även på Hattrick som spelar en säsong och inte mer. Skillnaden är den att många behåller sitt lag och är aktiva i 10 säsonger utan att just göra något. Var mest sådana lag i min division första säsongen. Jag har chans gå upp redan andra säsongen där trots väldigt stora misstag initialt för att övriga managers enbart fokuserar på att köpa in spelare och inget annat.

This Post:
00
57485.12 in reply to 57485.10
Date: 11/13/2008 12:27:01 PM
Overall Posts Rated:
8080
Många deltagare leder till bättre forum. Där får en fråga ett svar inom en timma, 3-5 till inom ytterligare ett par timmar. Bra svar också.
En enorm tillgång för nykomlingar

Inte nödvändigtvis. Det ökar förvisso sannolikheten för et bra forum, men ett illa fungerande forum med många användare är sämre än ett med få. ;)

När säsongen är slut postas alltid en "sticky" som talar om vad som händer i mellansäsongen och när den nya börjar. DET saknar jag mycket här!

Inte för att jag själv läsr den stickyn på HT, men jag kan ändå håla med.

Jag lovar här och nu att hjälpa alla nya efter förmåga (ökande successivt förhoppningsvis).
Trevligt.

Jag ser redan nu att det är alldeles för många som reggar här och aldrig kommer igång på allvar. Det verkar som om nya lag sällan genomför en hel säsong. DET är ett dåligt betyg. Svenska Buzzbeater måste ta på sig en del av det.
En liten del möjligen, men det är trots allt så att de flesta som börjar med BB i Sverige är HT-spelare som vill prova på något nytt. Jag skulle tro att en stor andel av dessa inte har någon större koll på basket, men tror att det ska funka att köra ungefär som i HT. Men, eftersom det är en sport dom i grunden inte brinner för så kommer aldrig gnistan i BB och därmed lägger dom av. Jag skulle säga att BB kräver mer basketförståelse av användaren än vad HT kräver fotbollsförståelse så detta blir i sig en "naturlig barriär" i Sverige.

Lycka till med ditt lag!

This Post:
00
57485.13 in reply to 57485.8
Date: 11/13/2008 4:07:27 PM
Overall Posts Rated:
00
Måste hålla med faktist, vi har det mysigt här.

Sen håller jag även med om att GMs kan vara lite dryga ibland..

This Post:
00
57485.14 in reply to 57485.12
Date: 11/13/2008 4:15:34 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Jag skulle säga att BB kräver mer basketförståelse av användaren än vad HT kräver fotbollsförståelse så detta blir i sig en "naturlig barriär" i Sverige.

Tyvärr är ju sanningen att HT handlar alldeles för lite om fotboll. En absurd transfermarknad och extremt absurda taktiker. Tänk om man skulle spela med 3 innermittfältare och två yttrar och två anfallare riktade mot innermittfälten i verkligheten, vilken röra det skulle bli. I HT verkar det nästan vara det optimala. Så mycket som är så långt från verkligheten i HT och även trist att spelarna har sån otroligt statisk utveckling.

Nu kanske jag kan basket för uselt för att avgöra om BB är mycket bättre men en sak är säker och det är att spelarna är otroligt annorlunda än i HT. Går att komponera sitt lag på väldigt mycket annorlunda från match till match utan att det skadar träningen. Dock är jag inte helt förtjust i hur träningsbiten är upplagd här heller. Vore bättre om alla spelarna fick någon typ av träning snarare än att man kan träna 1-3 stycken enbart och dessa intensivt.

This Post:
00
57485.15 in reply to 57485.14
Date: 11/14/2008 12:52:10 AM
Overall Posts Rated:
8080
Du kan träna alla om du vill (vissa träningsformer erbjuder det direkt i andra måste du möblera om mellan matcher för att få till det). Det är en kompromiss man får göra; ska tränaren satsa all sin fokus på några få, eller ska han träna alla?

Själv tror jag iofs det är ganska ineffektivt att träna hela laget, men möjligheten finns.

This Post:
00
57485.16 in reply to 57485.5
Date: 11/14/2008 7:10:44 AM
Overall Posts Rated:
00
Nix, LA har inte GM-rättigheter. Vi kan bara översätta.

Det ligger på alla oss användare att få fart på. Så alla initiativ (som ditt) är bra.
Vi har det i egna händeratt skapa en bra community. Så här långt är det väl ganska tyst men när det skrivs är stämningen bra, folk är hjälpsamma och trevliga.

För egen del är det tidsbrist som gör att jag inte plågar varje tråd med mina inlägg :-)