87-111... Jawadde.Als ik de statistieken bekijk merk ik maar 1 ding: we hadden moeten en kunnen winnen. Meer doelpogingen, meer 3 punters, hoger vrijworp-percentage...Puur en alleen verloren dankzij onze lage afwerking. Leuk is iets anders vind ik.Ik had nog liever gehad dat het een grove tactische fout was, zodat ik er tenminste iets aan kon doen, in dit geval kan ik er helaas niet aan doen. We spelen zoveel meer doelpogingen bij elkaar, en toch verliezen we met 24 ptn. Viva.
Over de verdediging: ik had inderdaad verwacht dat ze zo gingen spelen, maar een 3-2 heb ik niet gekozen omdat de rebounding dan nog lager zou liggen.
Dat klopt ja, maar kijk eens naar de ratings. Als we 3-2 hadden gespeeld had onze Inside Defence ook nog vermindert, waardoor ze daar meer voordeel uit konden halen.
Met een 3-2 we zouden rebond verloren, dat is zeker. In "men to men" de SF spelt meer in de resultaat van de rebound dan in een "3-2"
omdat dit een conclusie is die Sum gemaakt heeft door zijn ervaring. Of dit effectief klopt laat ik in het midden...