Tegen een sterkere tegenstander als Oekraïne is het mijns inziens nodig om alle risico's te nemen om de kans op een overwinning te vergroten, maar helaas is de voorspelling niet goed uit gepakt, maar zelfs als die wel goed was geweest had het ons niet geholpen; de wedstrijd
(36074) is verloren met 80 - 102, ondanks het grote verschil in inzet.
Halberstad heeft nog een mooie prestatie neergezet als topscoorder van de wedstrijd met 20 punten, en had de beste bijdrage van "slechts" -3. Defensief was hij ook sterk met 2 steals en een block en hij fungeerde ook als spelverdeler met 6 assists.
Ik denk dat er ook niet veel meer in zat met deze selectie, het gebrek aan een echte PG en het feit dat onze sterkste bigs 20 jarigen waren zegt genoeg, dus ik ben tevreden met het behalen van de knockout fase. De vormen en vooruitgang van de spelers waarvan ik van te voren dacht dat ze een belangrijke rol zouden gaan spelen (van Elferen, Griever, Stokvis en wat anderen in mindere mate) liet te wensen over. Daarnaast worden onze spelers wat teveel gebalanceerd getraind voor de beste prestaties in het U21, in de volgende lichting is dat wel al anders (met name bij de bigs, die daarom al een belangrijke rol speelde dit seizoen). Ik heb helaas niet genoeg tijd meer om de training van de spelers intensief te begeleiden en op tijd bij te sturen.
Deze week maar alle spelers opnieuw scouten en een voorselectie maken voor volgend seizoen. Een preview van de selectie volgt daarna. Bedankt voor het volgen en aanmoedigen van het U21 dit seizoen!
Last edited by Jeründerbar at 1/19/2016 4:14:05 AM