1. Håller du med om att ett lag (basket, fotboll eller vad som helst) kan spela olika bra utifrån sin förmåga i olika matcher?
Ja, vilket jag sagt redan från början.
2. Om du håller med om det, vad skulle du kalla det (du får bara välja ett namn även om du förstår att det kan bero på olika faktorer)?
Att över-, respektive underprestera. Min poäng har ju absolut ingenting med att göra att jag anser att lag inte gör det, utan att entusiasmen inte alls avspeglar mekanismerna som ligger bakom att ett lag under-, respektive överpresterar. Du har hittills inte lyckats komma med ett enda exempel där något lag i verkligheten har byggt upp en förmåga att överprestera genom att
konsekvent välja att underprestera. Att det inte ens går att hitta ett undantagsexempel för detta tycker jag med all tydlighet att mekanismen inte är verklighetsförankrad.
Sedan kan man, som sku88an antyder, så klart tycka att det inte är speciellt viktigt att det är verklighetsförankrat. Det är helt enkelt olika sett att se på spelet och inte så mycket att säga om, men att påstå att det är verklighetsförankrat ganska märkligt i mina ögon (va fan, känner jag verkligen med ögonen kan man fråga sig).
Nåja, så mycket med säsong 11 har inte den här diskussionen att göra, så om du känner att det finns någon anledning att fortsätta diskussionen så kanske vi bör starta en separat tråd.

Lycka till mot Silver Seekers i cupen på torsdag!