Nja där tycker jag du har fel chesp. Att utgå från att coachen alltid gör riktiga beräkningar och fattar rätt beslut är helt fel enligt mig.
Kör du alltid med "let coach decide" då om inte träningsminuter är det primära?
Ja, det gör jag givetvis (förutom i det undantagsfall jag nämnde, när jag ska göra en extrem chansning).
Coachen i BB har som uppgift att coacha laget optimalt. Som ett exempel: Antag att en spelare dragit på sig tre foul redan efter q1, fortsätter han att foula med samma frekvens är han alltså ute ur matchen i halvtid. Antagligen anpassar han dock spelet så han ska foula mindre, men låt oss säga att prognosen är i slutet av q3. Då är det logiska för coachen att bänka spelaren, så att ha för det första har möjlighet att spela i slutet av matchen, men framför allt så att han får vila och kan vara så pigg som möjligt och därmed prestera maximalt de minuter han förväntas kunna spela. Allt detta gör coachen så klart i jämförelse med vad som finns att byta med på bänken (det är ganska lätt att testa genom att spela med en riktigt dålig bänkspelare till och från och se hur mycket speltid denne får även vid foulproblem).
Last edited by chespirito at 3/10/2010 3:17:54 PM