BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Slutspel division II

Slutspel division II

Set priority
Show messages by
From: dreni

This Post:
00
146555.13 in reply to 146555.12
Date: 6/16/2010 9:49:11 AM
Overall Posts Rated:
00
ja poäng blev det,
- efter gårdagens match anser att mitt lag är inte redo än för SBBL
lycka till förresten

From: Jokehim

This Post:
00
146555.14 in reply to 146555.11
Date: 6/16/2010 12:23:40 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Jag var ytterst nära torska med Normal mot Crunch så det gör oerhört stor skillnad. Tror nog du valde rätt strategi trots allt. Du bör ju satsa på att ta dig upp och då måste du ju chansa. Tror dock att du inte räckt till mot Starbucks i vilket fall eftersom han kan köra normal i minst lika många matcher som du hade kunnat.

This Post:
00
146555.15 in reply to 146555.14
Date: 6/16/2010 1:24:26 PM
Overall Posts Rated:
55
Jag såg det, galet spännande din match var :O Min var minst lika spännande i halvlek, då jag låg under om jag inte minns helt fel, sen gick jag o la mig (är sjuk, orkar inte med mycket då :P) för att sedan komma upp och finna att jag ledde med 20 :D

This Post:
00
146555.16 in reply to 146555.15
Date: 6/16/2010 6:34:12 PM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
buzzerbeaters vägar äro outgrundliga

Riktigt fina betyg du fick till med bara en normal, skall bli kul att se vad du presterar framöver. Var överraskad att bara ligga under med 1 i halvlek, men sen drog du ifrån som sig bör

Lycka till i SBBL, tänkte göra dis sällskap om 2 säsonger eller så

This Post:
00
146555.17 in reply to 146555.16
Date: 6/17/2010 6:07:47 AM
Overall Posts Rated:
55
Jag blev också ganska förvånad över mina betyg, fast har ju inte kört något annat än TIE hela säsongen såklart borde dem bli bättre nu :P

Hoppas jag :D Jag ska bara se till att kunna stanna kvar först haha

This Post:
00
146555.18 in reply to 146555.16
Date: 6/17/2010 7:26:39 AM
Overall Posts Rated:
8080
buzzerbeaters vägar äro outgrundliga

Riktigt fina betyg du fick till med bara en normal, skall bli kul att se vad du presterar framöver. Var överraskad att bara ligga under med 1 i halvlek, men sen drog du ifrån som sig bör

Lycka till i SBBL, tänkte göra dis sällskap om 2 säsonger eller så

Betygen påverkas inte av inställningen, däremot så

1. Påverkar den stämningen och därmed betyg i nästa match
2. Så gör den att laget presterar bättre än vad betygen antyder (t.ex. så tar man fler returer)

Det är ett lite märkligt val BB gjort här tycker jag, men så fungerar det iaf.

This Post:
00
146555.19 in reply to 146555.17
Date: 6/17/2010 7:36:47 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ett stort minus med BB är att man gynnas alldeles för mycket av att köra TDL genom hela serien. Nu beror det mycket på hur tuff serie man är i däremot. Själv har jag kört för många TDL eftersom jag har såpass många förluster. Men från All-star break är det rätt idiotiskt att köra annat än TDL, åtminstone om man inte fightas om bättre placering i serien som gör större skillnad. Tror jag har stor fördel av att ha 10 i stämning i slutspelet mot att ha hemmafördel i samtliga matcher och ha 6-7 i stämning.

Tycker inte det borde gå att bygga upp stämningen så att man har bättre satsning med TDL i match än den som har 5 i stämning och kör normal. Det är ju detta som är huvudskälet till att väldigt många kör TDL i varje match för när man väl nått upp till 10 eller bättre så ger det samma effekt i matcherna som att köra normal eller i alla fall likvärdig.

This Post:
00
146555.21 in reply to 146555.19
Date: 6/17/2010 8:23:37 AM
Overall Posts Rated:
8080
Ett stort minus med BB är att man gynnas alldeles för mycket av att köra TDL genom hela serien. Nu beror det mycket på hur tuff serie man är i däremot. Själv har jag kört för många TDL eftersom jag har såpass många förluster. Men från All-star break är det rätt idiotiskt att köra annat än TDL, åtminstone om man inte fightas om bättre placering i serien som gör större skillnad. Tror jag har stor fördel av att ha 10 i stämning i slutspelet mot att ha hemmafördel i samtliga matcher och ha 6-7 i stämning.

Tycker inte det borde gå att bygga upp stämningen så att man har bättre satsning med TDL i match än den som har 5 i stämning och kör normal. Det är ju detta som är huvudskälet till att väldigt många kör TDL i varje match för när man väl nått upp till 10 eller bättre så ger det samma effekt i matcherna som att köra normal eller i alla fall likvärdig.

Hade jag kört TIE hela vägen så hade jag absolut aldrig tagit en andraplats i B8, mer troligt så hade jag missat slutspelet. Jag tror att det är extremt få tillfällen där ett lags bästa alternativ är att köra TIE rakt igenom hela serien.

(Sen är det en annan sak att jag inte gillar systemet som sådant. Det är lika korkat ologiskt här som i HT.)

From: Mannen

This Post:
00
146555.22 in reply to 146555.19
Date: 6/17/2010 12:37:10 PM
Overall Posts Rated:
7575

Det där är ju en vanlig uppfattning, men jag är inte säker på att jag håller med. Det är nästan så men ändå inte, de påverkar ju olika saker. Ta din senaste match som exempel, jag tror inte ett antal nivåer extra i stämning hade fått dem att slå dig, men med högre intsällning kunde de lika gärna vunnit.

Hade effekten av tdl varit mindre än nu så skulle ju ingen köra tdl istället. Så tycker jag iaf.

/Mannen
From: Jokehim

This Post:
00
146555.23 in reply to 146555.22
Date: 6/17/2010 1:46:06 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Om man fick förbättrad stämning av att köra TDL skulle det naturligtvis vara strategiskt korrekt att göra det. Du skulle ju ha nytta av det i nästa match. Dessutom skulle du kunna reparera en crunch snabbare.

Vad jag vänder mig emot är att man ska kunna köra TDL och ha likvärdiga förhållanden som någon som kör normal med default stämning.

Sen har Chespirito naturligtvis rätt i att det inte går lika enkelt att köra med TDL varje match ju tuffare serien är.

Advertisement