ik vind het boeiend om lezen en dacht niet te reageren maar ik doe het nu toch
1) basket spelen irl is echt niet nodig, ik ben (dikkenek ik weet het) het levende bewijs, ik speel het niet en heb het ook nooit gedaan maar volg de NBA, Europees en nationaal basket op de voet en kijk, ik ben kampioen gespeeld in 2e, kampioen gespeeld in 1e en zit daar nu nog
genoeg over mij
2) ik denk niet dat het de bedoeling is om spelers van het NT ook te laten spelen in het JNT, natuurlijk moet dat door de coaches besproken worden (ik stel me geen kandidaat) maar wat heeft België er aan dat de jonge spelers in beide ploegen staan, als ze al in het NT zitten wil dat zeggen dat er plaatsen genoeg zijn in het JNT om te geven aan zij die net uit de boot vallen bij het NT
dus het moet een wisselwerking in beide richtingen zijn, het JNT dient als kweekvijver voor de jonge talenten (en niet alleen 21-jarigen maar ook 18-jarigen) maar de uitgebreide kennis en database van het NT zou ook ter beschikking gesteld moeten worden van de JNT-bondscoach
er zijn ongetwijfeld jonge talenten die net niet de drempel van het NT overschrijden die mits opvolging in het JNT en bij hun ploegen er wel kunnen geraken
misschien ook niet he, maar das irl ook zo
3) ik ga terug naar mijn oorspronkelijke positie, lezen en registreren :)