Det kan jag såklart göra.
På Arena-sidan klickar man på Arena Designer, en liten obskyr länk till höger under själva bilden av arenan.
Där får man fram massa krims-krams, som delar att "bygga" den grafiska arenan med. GLÖM DEN BITEN!
Däremot ska ni titta under rubriken "Team Infrastructure" (läsa om de 5 olika delarna genom att klicka på rubriken, se även kommande inlägg)
Team Infrastructure
Serving as part of the Arena Designer, Team Infrastructure is a collection of five buildings that provide various options for team improvement. Each of the buildings is available in three levels, but having even the lowest level of any of them should be considered luxury, therefore they are not intended for fresh teams, and even seasoned managers might need to carefully consider investing in them. This is not only due to some pretty steep initial building costs, but also due to high weekly maintenance costs that they carry with them.
Building and maintenance costs are the same for each building. The first level costs $500 000 to build, following up with $300 000 for level two and $200 000 for level three. Additionally, each level carries a weekly cost of $5000 for maintenance. These levels can be downgraded and half of the invested funds will be reimbursed.
Så för att summera på svenska lite kort.
Det kostar alltså 500k för första leveln av tre, sen lite billigare 300k för lvl 2 och slutligen 200k för lvl 3, men för varje lvl så kostar det 5k i underhåll varje vecka.
Detta gör att det måste funderas på INNAN man investerar i detta.
En rik klubb tycker jag ska investera i de allra flesta av dessa infrastrukturer, men som de skriver så är det ganska stora investeringskostnader som tar låååång tid innan de ger någon vinst.
Själv har jag investerat i alla utom en av dessa, med totalt 7 nivåer, vilket ger en merkostnad på 35k varje vecka.
Investeringsmässigt har det alltså kostat mig 2.8 miljoner. Och går jag upp i SBBL kommer jag troligen att lägga på några nivåer om jag ser att jag kan hålla mig kvar.
OBS! På ekonominsidan ser man INTE dessa siffror i jämförelseboxarna under själva ekonomiräkningen, där måste man manuellt räkna bort kostnaden för infrastrukturen från "Typical Weekly Net Income" för att se hur mycket man går plus eller minus.