BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
283175.14 in reply to 283175.11
Date: 12/7/2016 11:48:45 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Even mijn 2 centen.

Een weging is heel gevaarlijk. Ik weet dat er in vroeger tijden mee werd gewerkt bij het NT, maar het had niet het gewenste resultaat. Simplistisch gezegd zoveel mogelijk skills trainen binnen de cap, levert de best bruikbare spelers op. Ik weet dat een speler met op elke skill even hoog niveau niet echt bruikbaar is.

MVP+ talenten dienen in de eerste plaats voor het NT getraind te worden. Zoveel MVP+ spelers hebben wij als Nederland niet en eigenlijk heb je elk seizoen gemiddeld 3 verse krachten nodig in het NT. Idealiter zou dit zelfs naar een gemiddelde van 4 toe moeten.

De bondscoach is de meeste tijd kwijt achter de schermen, met het scouten en begeleiden van spelers en het motiveren van managers om hun talent toch echt tot in zijn cap te trainen.

Ik zie vooral een uitdaging voor de nieuwe BC om de talenten die wij hebben zo te krijgen dat ze ook goed kunnen samen spelen.

Verder zou een analyse waar het meestal op mis gaat, ook wel eens interessant zijn. Bijvoorbeeld, het lijkt wel of wij altijd rebounden tekort komen in de belangrijke wedstrijden.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
283175.16 in reply to 283175.15
Date: 12/7/2016 3:06:45 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
punt is helder, maar financieel is het niet slim. Voor het NT moet er nog minimaal 6 seizoenen door getraind worden. Dan is een laag salaris veel prettiger.

Ik denk ook dat die 3,4 MVP+ talenten per seizoen, niet voor het U21 moeten worden getraind. Voor lagere potentie ben ik wel met je eens dat er beter gekozen kan worden om iets onder de cap te trainen en dan de andere skills later.

From: Ruaidri
This Post:
00
283175.17 in reply to 283175.16
Date: 12/10/2016 4:06:40 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
De twee kandidaten zijn bekend, Cowstreet en Kalebam.

Ik ben er nog niet uit op wie ik ga stemmen.

Mijn redenen van twijfel. Cowstreet was succesvol in de DBA, maar lijkt weinig te weten van het NT en hoe dat allemaal gaat.

Kalebam heeft wel veel ervaring als NT coach(u21), maar lijkt teveel rekening te willen houden met U21, terwijl een BC van het NT toch vooral zich op het NT moet richten en ervoor moet zorgen dat de spelers daarvoor getraind worden. Soms moet je als BC gewoon egoistisch zijn.

Verder heb ik van beiden kandidaten nog niet gehoord, hoe ze het NT beter willen laten presteren.

This Post:
00
283175.19 in reply to 283175.17
Date: 12/10/2016 6:06:42 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
Inderdaad slechts 2 kandidaten. Ik had Primoss nog wel verwacht eigenlijk.

Ik begrijp je twijfels en dat is deels ook waar. Van de andere kant, je weet dat ik vragen gewoon stel en feedback ook serieus neem.

Om je verkapte vraag te beantwoorden: ik merk dat we laatste seizoenen heel afwisselend hebben gespeeld qua tactieken. Dat maakt ons onvoorspelbaar maar ik denk dat we daar iets te veel nadruk op gelegd hebben. Ik zou hier op het openbaar forum niet teveel op willen in gaan. Ik zal op het Oranje Boven! mijn mening nog wel geven.

This Post:
00
283175.20 in reply to 283175.19
Date: 12/10/2016 12:28:00 PM
Overall Posts Rated:
152152
Even een vraagje. Zien jullie mij ook bij de lijst staan van verkiesbare managers? Ik heb me namelijk na de deadline nog aan kunnen melden als kandidaat. Ik wil mee doen met de strijd maar dan wil ik eigenlijk wel zeker weten dat ik verkiesbaar ben.

This Post:
00
283175.22 in reply to 283175.21
Date: 12/10/2016 12:46:23 PM
Overall Posts Rated:
152152
Ok dan zal ik straks wel even vragen beantwoorden. Nu eerst de kleine in bad en op bed doen.

From: primoss
This Post:
00
283175.24 in reply to 283175.19
Date: 12/10/2016 1:02:46 PM
Overall Posts Rated:
408408
Nu de kandidaten bekend zijn ben ik wel tevreden met de managers die zich voor deze job hebben aangemeld.Dat was voor mij ook de rede om me geen kandidaat te stellen en te kiezen uit deze 3 managers,die voor mij allemaal geschikt zijn om dit te doen.
Ik hecht niet zoveel waarde aan ervaring op NT niveau ,voor mij is het belangrijker hoe deze manager met zijn team omgaat.Bijvoorbeeld Cow heef geen ervaring op NT niveau maar heeft toch meerdere titels op zijn naam staan die maar heel weinig managers hem kunnen nazeggen.Voor mij is dat een teken dat hij weet wat hij moet doen om het beste uit een team te halen.
Het spelletje veranderd niet omdat het een NT wedstrijd betreft en het gaat om keuzes maken om tot het beste resultaat te komen.
En ik acht alle kandidaten bekwaam om dit ook bij het NT te doen,heb daar geen enkele twijfel over.

Ik ben er nog niet geheel uit op wie ik ga stemmen voorlopig staat hij nog op Kale,maar alles ligt nog open ook omdat Hammer erbij is gekomen.

Advertisement