Even mijn 2 centen.
Een weging is heel gevaarlijk. Ik weet dat er in vroeger tijden mee werd gewerkt bij het NT, maar het had niet het gewenste resultaat. Simplistisch gezegd zoveel mogelijk skills trainen binnen de cap, levert de best bruikbare spelers op. Ik weet dat een speler met op elke skill even hoog niveau niet echt bruikbaar is.
MVP+ talenten dienen in de eerste plaats voor het NT getraind te worden. Zoveel MVP+ spelers hebben wij als Nederland niet en eigenlijk heb je elk seizoen gemiddeld 3 verse krachten nodig in het NT. Idealiter zou dit zelfs naar een gemiddelde van 4 toe moeten.
De bondscoach is de meeste tijd kwijt achter de schermen, met het scouten en begeleiden van spelers en het motiveren van managers om hun talent toch echt tot in zijn cap te trainen.
Ik zie vooral een uitdaging voor de nieuwe BC om de talenten die wij hebben zo te krijgen dat ze ook goed kunnen samen spelen.
Verder zou een analyse waar het meestal op mis gaat, ook wel eens interessant zijn. Bijvoorbeeld, het lijkt wel of wij altijd rebounden tekort komen in de belangrijke wedstrijden.
Only in the dark, we succeed!